סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

8 נשים מיוחדות ומצלחות מאחרי הקלים בקולנוע

בהיסטוריה של הקולנוע הגברים הובילו ברוב המקרים בכל התחומים של מאחרי הקלים בקולנוע כמו: במאים, תסריטאים, צלמים, מפיקים ועוד. למרות זאת אני חייבת לציין שגם לנשים היה להן תפקיד חשוב והן גרמו למהפכות אמיתיות בכל מה שקשור ליצירות קולנועים.

1. אליס גיא-בלאצ’ה – Alice Guy-Blaché

הבמאית הראשונה בעולם

אליס גיא-בלאצ’ה הייתה מחלוצות הקולנוע העולמי, בהיותה הבמאית הראשונה ועד 1906 היא, ככל הנראה, הבמאית היחידה בעולם. לצרפתייה הייתה קריירה מצליחה, שנמשכה שלושה עשורים, בה כתבה, הפיקה או ביימה למעלה מ -300 סרטים ישנים. הופעתה הראשונה הייתה בסרט La Fée aux Choux (1896), שנחשב לסרט הנרטיבי הגדול ביותר שנעשה אי פעם. אליס גם השקיעה והקימה סטודיו חדש בשנת 1912 בעיר ניו יורק, מרכז הקולנוע העולמי לפני הוליווד. אליס הייתה גם זו שעשתה את הסרט “שוטה וכספו”, כנראה הסרט הראשון עם צוות שחקנים המורכב כולו משחקנים שחורים.
הסרט נמצא כעת במכון הקולנוע האמריקאי, המרכז לשימור אודיו ווידאו. בשנת 1911, “The Moving Picture News” ציין כי אליס גיא בלאצ’ה, הקולנוענית הראשונה בהיסטוריה, הייתה “דוגמה טובה למה שאישה יכולה לעשות אם תינתן לה סיכוי שווה בחיים.” הוא הצליח להגיע לרגעים היסטוריים אלה לפני שנשים היו בעלות זכות הצבעה, והראה באמצעות מעשיו את כוח הנחישות. אף על פי שנשכח זה מכבר בעידן בו היסטוריונים שואפים לתת תודה ראויה לנשים חלוצות בתחומים שונים, נראה כי מקומו בטוח מתמיד, לאחר שהיא עצמה חששה שהיסטוריונים לקולנוע הם לא יכירו בהישגיה להיכלל בהיסטוריה. של קולנוע.

 

2. אליסון בכדל – Alison Bechdel

שינתה את הכללים של ייצוג נשי בסרטים

אליסון בצ’דל היא אולי אחת הנשים שהשפיעו ביותר על הייצוג הנשי בקולנוע העכשווי. ידוע גם כקריקטוריסט מצליח, בשנת 1985 הסופר האמריקאי פרסם בסדרת קומיקס מבחן פשוט להערכת ייצוגן של נשים בסרט. הרעיון פותח בעבר על ידי ליז וואלאס ולכן המבחן נקרא גם “מבחן בכדל-וואלאס”. מבחן בכדל הוא מבחן שמטרתו להדגים את הדרך האבסורדית שבה סרטים, ספרים ויצירות אמנות אחרות מתמקדים במין הגברי של הדמויות.
כדי לעבור את המבחן, בסרט חייבות להיות לפחות שתי נשים. שלפחות שתי נשים מנהלות שיחה בכל פעם. והשיחה שלהם לא צריכה להיות על גברים. עמידה במבחן בכדל אינה אומרת שמדובר בסרט נשי, אלא שמושא העניין של אותן נשים מיוצג על ידי משהו אחר שאינו דמות גברית. סרטים טובים מפורסמים שנכשלו במבחן זה הם הארי פוטר: אוצרות המוות חלק ב ‘, דוקטור סטריינג’, אווטאר, טרילוגיית שר הטבעות או הסדרה המקורית של מלחמת הכוכבים.

 

3. דורותי ארזנר – Dorothy Arzner

במאית הפרודוקטיבית ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי

על פי היסטוריון קולנוע, דורותי ארזנר נבחרה לתואר “במאית הפרודוקטיבית ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי”. היא ביימה 20 סרטים עלילתיים, סרטים רומנטיים, מלחמה או דרמות. הייתה החברה  הראשונה באגודת הבמאים של אמריקה (DGA) וזוכתה לתכונות המצאה. היא המתמחה בהצגת דמויות נשיות וחברתיות ניואנסים, דיברה על חשיבותן של נשים במאיות, ואמרה בשנת 1930 כי “לא משנה כמה גבר יתאמץ, הוא לעולם לא יוכל להציג את נקודת מבטה של ​​האישה בסיפור סיפורים מסוימים. . ”. בין השנים 1927 ל- 1943 היא הייתה הבמאית היחידה שעבדה בהוליווד. ארזנר נחשב למי שהשיקה את הקריירה של שחקניות מפורסמות כמו קתרין הפבורן, רוזלינד ראסל ולוסיל בול.

 

4. פרנסס מריון – Frances Marion

התסריטאית המפורסמת ביותר במאה העשרים

התסריטאי המפורסם ביותר של המאה ה -20, מריון היה גם הסופרת המבוקשת ביותר בין השנים 1915 לסוף שנות השלושים, והרוויח 3,000 דולר לשבוע – שווה ערך של למעלה מ -40,000 דולר כיום. היא הייתה התסריטאית הראשונה שזכתה בשני פרסי אוסקר, כתבה למעלה מ -130 תסריטים לסרטים, וכתבה את הספר איך לכתוב ולמכור סיפורי סרטים מ -1937.

 

5. אדית הד – Edith Head

האישה שהעניקה השראה לאופנה על מסך הקולנוע

אדית הד הייתה אחת ממעצבות התלבושות הפוריות ביותר בהוליווד, וזכתה בשיא 8 פרסי אוסקר מתוך 35 מועמדויות, עשתה תחפושות ליותר מ -1,000 סרטים ודאגה למלתחה ולתלבושות של כמעט כל כוכב גדול של התקופה. זהב, מביט דייויס לאודרי הפבורן. היא הייתה האישה הראשונה שעמדה בראש מחלקת העיצוב בסטודיו גדול, ויצירותיה נותרו ההשראה למה שנשים לובשות היום – על המסך, אך גם מחוצה לו.

 

 

6. אווה דוברניי – Ava Duvernay

הבמאית השחורה הראשונה מועמדת לגלובוס הזהב

עשר שנים לאחר הופעת הבכורה שלה בהוליווד, אווה דוברני הפכה לאישה השחורה הראשונה שזכתה בגראנד פרי של פסטיבל סאנדנס, עם סרט דרמה Middle of Nowhere בשנת 2012. ואז בשנת 2014, עם הסרט סלמה, היא השיגה הופעות חדשות והפכה לראשונה אישה שחורה להיות מועמדת לגלובוס הזהב על בימוי. סלמה הייתה מועמדת גם לאוסקר לסרט הטוב ביותר, והצלחתה שכנעה את דיסני להציע לה את העיבוד הקולנועי של הרומן “קמט בזמן”, והפכה לבמאית השחורה הראשונה שהובילה סרט.

 

7. מרי בלייר – Mary Blair

יצרה את אנימציה בעולם הססגוני של סרטי דיסני

העולם הססגוני של סרטים לילדים עם סיפורי דיסני האהובים לא היה נראה כמו שאנחנו מכירים אותו היום אם לא הייתה מרי בלייר, אמנית מוכשרת עם עין טובה מאוד לאנימציה. בלייר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם וולט דיסני כדי להחיות אנימציות קלאסיות ואהובות של דורות כמו פיטר פן, סינדרלה, פנטזיה.

 

 

8. קתירן ביגלו – Kathyrn Bigelow

במאית סרטי פעולה המבריקה ביותר

קתירן ביגלו השיגה הופעה ייחודית בשנת 2009, והפכה לבמאית הנשית הראשונה בהיסטוריה שזכתה בפרס האוסקר עבור הבמאי הטוב ביותר על סרטה The Hurt Locker. ואז הוא התחיל את זה שוב עם Zero Dark Thirty, הסרט שהגדיר את העשור, כפי שכתב המגזין TIME. הם גם כינו את ביגלו” במאית סרטי פעולה המבריקה ביותר של הרגע.” מעניין שבשנת 2009 היא הביסה את בעלה לשעבר, ג’יימס קמרון, בקטגוריה זו עם סרטה אווטר, שנחשב לסרט שהוליד את תעשיית סרטי התלת מימד. ביגלו המשיך ליצור סרטים חזקים, עם נושאים כבדים, כמו נקודת הפסקה או אפס כהה שלושים, ופיתח סגנון משלו שדרכו הוא מביא על המסכים הגדולים סיפורים על גבריות ורעילות רעילים.

 

נכתב ע”י: שירן יוסיפוביץ

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version