סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

קלינט איסטווד – Clint Eastwood

קלינט איסטווד הוא אחד מכוכבי הקולנוע שיצר עשרות סרטי פעולה מהטובים ביותר בהיסטוריה. מסך הקולנוע עולה, אקדח שלוף של בוקר צרוב שמש, שלוש יריות מפלחות את המדבר הלוהט ומכריעות בדייקנות את דורשי רעתו, אבל הוא יורד מהסוס בנונשלנטיות ופונה לשתות בירה צוננת – לרבים מאיתנו מספיקה הפתיחה הזאת כדי להיזכר בבוקר האולטימטיבי של שנות השישים – קלינט איסטווד. לצעירים שבינינו הוא דווקא מוכר כבמאי של סרטים מצליחים.


הראשון היה “מיסטי” (1971), וכשני עשורים אחר כך זכה באוסקר על בימוי “בלתי נסלח”. כ-13 שנים אחר כך זכה קלינט איסטווד בפסלון שני על סרטו המפורסם “מיליון דולר ביבי”. קלינט איסטווד נולד ב-1930.

קלינט איסטווד, שחקן קולנוע קשוח

לא רבים יודעים או זוכרים שאת הקריירה שלו כשחקן קולנוע, החל קלינט איסטווד באמצע שנות ה-50 בתפקידים משניים ובסרטים נחותים. למזלו ולמזלנו, באמצע שנות השישים החל קלינט איסטווד את שרשרת הצלחותיו ברשימה ארוכה של סרטי מערבונים, ביניהם “בעבור חופן דולרים” ו”הטוב הרע והמכוער”, בהם הוא נחרת בתודעתנו כקאובוי החתיך והשרמנטי, צרוב השמש קר הרוח והנועז, זה שמיטיב לצלוף ביריביו בלי להניד עפעף. לא פלא שמבוקר מצליח גוייס קלינט איסטווד לתפקידי לוחם נועז בעורף האויב בסרטי מלחמה, שהמפורסם שבהם הוא, כמובן, “הנשרים פשטו עם שחר”.


אל שנות ה-70 הגיע קלינט איסטווד כשהוא במעמד שחקן על בעל פופולאריות עצומה, אהוב בקרב הגברים שבעיקר קינאו בו ובקרב הנשים, שנפלו שדודות למראה עיניו הכחולות. במעמד כזה, קליטנט איסטווד, ואין זה פלא, יכול היה להרשות לעצמו לככב ברשימת שוברי קופות, אבל הפעם כאיש הרע. הסרטים הזכורים מז’אנר זה הם, בין היתר, “הארי המזוהם”. ו”הבריחה מאלקטרז”. גם היום למרות שיש כאלה שיגידו שמדובר על סרטים ישנים, מומלץ לצפות בסרטים של קלינט איסטווד והם מאוד טובים.

הבמאי והמפיק קלינט איסטווד

אין מה לדאוג – גם בתפקיד הפושע, היה קלינט איסטווד נערץ על ידי מיליוני צופים. מכאן, כאמור, הייתה דרכו של קלינט איסטווד אל כיסא הבמאי, ולעיתים גם המפיק, ברורה ובטוחה. בין לבין, כמו עמיתים אחרים למקצוע, לא נפקד מקומו של קלינט איסטווד מבימת הפוליטיקה: הוא נבחר לראשות העיר כרמל שבקליפורניה וכיהן בתפקיד בין השנים 1986 – 1988. מאז קלינט איסטווד ממשיך במרץ של איש צעיר לייצר סרטים איכותיים ובעלי אמירה וגם לאסוף פרסים המעידים על ההערכה הגדולה שיש לממסד כלפיו. במשך השנים הצליח איסטווד לדלג על כל האינטריגות הכל כך נפוצות בתעשייה ההוליוודית.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

Exit mobile version