סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

דרקולה – סרטי ערפדים שכבשו את העולם

הפופולריות של דרקולה כל כך גדולה שבמהלך השנים צולמו עשרות סרטי ערפדים עם הדמות השנויה במחלוקת שלפי ההערכה התגוררה בטרנסילבניה ברומניה.כך הפכה הטירה של דרקולה למקום מפורסם לתיירים מכל העולם עבור סרטים עם ערפדים. כאשר כתב את הספר דרקולה, סוף מאה ה-19, כנראה שהאירי בראם סטוקר לא הבין שהוא יצור את אחת הדמויות המפורסמות בהיסטוריה. במרחק של יותר ממאה שנה דרקולה כבר מהווה ציון דרך ויוצרים לעתים קרובות את הקשר בינו לבין סרטי אימה, ערפדים, זומבים וכדומה.

איך נולדה האגדה של דרקולה?

הפולקלור הרומני כמו של עמים אחרים, העניק השראה להרבה סיפורים ואגדות עם דמויות מופלאות ועולמות דמיוניים, עמוסים במשמעויות וסיפורים. דמיונם של האנשים והאירועים שהתרחשו הן ברחובות הכפרים והן בראשות הארץ, הולידו סיפורים המשלבים בין האמיתי לפנטסטי ובהם הטוב תמיד יוצא מנצח. גברים חזקים, בני קיסרים, נערות יפות, אנשים פשוטים מהעם, מכשפות, דרקונים בעלי שבעה ראשים, כל הדמויות הקסומות הללו מובילות מאבק מתמשך, הרפתקני, שהקורא נהנה ממנו בהתלהבות.

מי היה באמת דרקולה?

דרקולה היה מלך של אזור ברומניה של היום בשם וולאכיה – Voivode of Wallachia והוא אפילו מכוכב בכמה סרטים היסטוריים כי למעשה הוא היה גיבור הרומנים. הוא ישב על כס המלכות במקום היום נקרא טירת דרקולה בין השנים 1448 ועד 1476 עם 3 הפסקות. השם שלו היה ולאד נולד למשפחת אצולה, אבותיו היו שליטי ארץ וולאכיה, אזור הממוקם מדרום להרי הקרפטים. אביו היה אהוד על מלך הונגריה, זיגיסמונד מלוקסמבורג, שהפך אותו לאביר מסדר הדרקון, קבוצת אצילים אירופיים בדרגה הגבוהה ביותר שרצו להגן על הנצרות מפני האיום העות’מאני.

 

מדוע קיבל המלך את השם ולאד צפש – Vlad Tzepesh או באנגלית Vlad the Impaler

בשנת 1448, לאחר מות אביו, הפך ולאד לשליט של ארץ וולאכיה, תואר שעליו נאלץ להילחם בקרבות רבים עם יריביו וניתן לראות סרטי מלחמה על קרבות גבורה של ולאד צפש. עכשיו על כס המלכות, עם רצון בוער לשחרר את הנצרות מהעול הטורקי ששלט על כל האזור. לפני שהחל בהתקפה איומה נגד הסולטן, ולאד רצה שארצו תהיה מנוהלת היטב, עשירה, עם חיילים מאומנים ושיהיו בעלי ברית מוכנים לבוא לעזרתו במקרה של סכנה. בפעם הראשונה הוא תקף את העשירים הגדולים של ארצו שהוא חשד שהם יריביו.
כך נולד עונש אכזרי מיוחד שהביא למלך ולאד את את השם שהפך אותו למפורסם הן במדינה והן ברחבי אירופה.
כל האוהבים שלו ולאד היה מעלה לגובה ומפיל אותם על משהו שדומה לחנית עם חוד חד מאוד. החנית היה נכנס דרך הבטן או הגב, יצא דרך הגרון או הפה. אחר כך הוא נתקע באדמה, כך שזרועותיו וראשו של הנידון היו תלויים. מטרת העונש הייתה לגרום לסבל פיזי מייגע, ומוות לא יתרחש מיד. הנידונים מתו או מרעב, או מצמא, או בגלל התקפת העורבים. התמונה הייתה כל כך מחרידה עבור הצופים, שאף אחד לא רצה לעצבן את המלך או לעבור על החוקים במדינתו.

 

איך קיבל ולאד צפש את השם דרקולה

אבא של ולאד קיבל בזמנו את אות אביר מסדר הדרקון, שהיה כבוד גדול באירופה של אותן שנים. סמל המסדר הזה היה מדליון זהב המייצג דרקון מפותל. בלטינית, “דראקו” פירושו “דרקון”, אבל ברומנית זה קרוב מאוד ל”שטן”. מכיוון שהחברות במסדר עברה בירושה מאב לבן, ולאד בחר בשם ולאד דרקול או דרקולה, שפירושו גם “נושא דרקון” וגם “בן השטן”.
היסטוריה לא מספרת על שום קשר בין ולאד צפש לערפדים אבל בגלל הקשיחות שלו והמוות הנוראי שנתן לאוהבים ופושעים נולדו אגדות שהגיעו לשיא עם הספר של דרקולה. אבל המוניטין של אכזריותו וסיפורים על מעשיו של ולאד צפש החלו להסתובב אפילו במהלך חייו וכולם שמעו עליו בשם דרקולה. הדבר הפך אותו להיות כל כך מוכר בעולם הקולנוע העולמי של סרטי אימה, סרטי דרמה, סרטים עם ערפדים ואפילו עם זומבים וכל מני רוצחים סדיסטים.

הטירה של דרקולה והתיירות

חלק גדול של התיירים המגיעים לרומניה כי נמשכים על ידי המיתוס של דרקולה. הם הולכים במיוחד לטירת בראן – הטירה של דרקולה. שם הם מצפים למצוא מקום מפחיד ואפל, רדוף רוחות רפאים וזה לא בידוק כך כי ולאד צפש ודרקולה זאת רק אגדה. אכן, טירת דרקולה שומרת את אווירת ימי הביניים המרתקת.  ולאד צפש בילה כאן זמן מה במהלך שנות הכלא שאליו היה נתון על ידי המלך מתיו קורווינוס. בבראן, האבירים המסדר הטבטוני בנו את הטירה של דרקולה. הדמיון למקום מגוריו של ספירת הערפדים מהרומן דרקולה של סטוקר הפך את טירת בראן למטרה העיקרית של תיירים המעוניינים לשחזר את דרכו של דרקולה.

 

סרטים וסדרות על דרקולה

סרטי אימה תמיד היו פופולריים אבל הנצפים ביותר הם סרטי ערפדים עם אקשן מפחיד. הסרטים עם דרקולה הופיע אפילו בהתחלת הקולנוע וממשיכים להרשים את כולנו בסיפורים מרתקים גם אם מדובר על סרטים ישנים. להלן ערכנו את רשימת סרטי דרקולה הטובים ביותר בכל הזמנים.
חלק מהסרטים נמציאם באתר שלנו ואם יש לכם הצעות נוספות על סרטי דרקולה יש לכתוב זאת בתגובות.

נוספרטו (1922) Nosferatu
דרקולה (1931) Dracula
הרוזן דרקולה (1977) Count Dracula
אהבה מנשיכה ראשונה (1979) Love at First Bite
נוספרטו הומפיר (1979) Nosferatu the Vampyre
דרקולה (1992) Bram Stoker’s Dracula
דרקולה: מת ואוהב את זה (1995) Dracula: Dead and Loving It
דרכו של הערפד (2005) Way of the Vampire
דרקולה: הנסיך האפל (2013) Dracula: The Dark Prince
דרקולה: ההתחלה (2014) Dracula Untold
האימפריה האסורה (2014) Forbidden Empire Viy
דרקולה: הערפד החי המקורי (2022) Dracula: The Original Living Vampire

ללמוד יותר על ולאד צפש: הסיפור האמיתי של דרקולה

סרט דוקומנטרי על היסטריה של המל וולאכיה – ולאד צפש דרקולה

מאת: יפית צ.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

Exit mobile version