סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אולפני קולנוע דיסני – The Walt Disney Company

אין ספק שהילדות של כולנו לא היתה נראית כמו שהיא, אלמלא הדמויות המצויירות שליוו אותנו, זאטוטים ומבוגרים, לאורך כל חיינו: מיקי מאוס, דונאלד דאק, גופי ופלוטו, סינדרלה, פינוקיו, שוליית הקוסם, דמבו, פיטר פן והרשימה עוד ארוכה מאוד. מעטים הם האנשים שאינם יודעים שאביהן והמוח מאחורי עלילותיהם המהפנטות של כל הדמויות הללו הוא וולט דיסני.


וולט דיסני, יוצר שנולד ב-1901, החל לצייר דמויות אנימציה “ולעשות את קסמיו” כבר בצעירותו. ברוב שנותיו פעל דיסני לצד אחיו, איש הפיננסים, רוי, שגם תפס את מקומו עם מותו של וולט בשנת 1966 מסרטן הריאות.

דיסני ועולם הילדים

אולפני וולט דיסני היו מועמדים לפרס האוסקר חמישים ותשע פעמים וזכו בלא פחות מעשרים ושניים פסלונים נחשקים, מעמד שרק אולפני דיסני השיגו עד עצם היום הזה. מ-1919, בהיותו בן 18 ועד 1937 ניסה וולט דיסני למצוא את מקומו בתעשיית הפרסום והקולנוע כצייר, גרפיקאי ואנימטור כשהוא חובר ליוצרים כאלה ואחרים או לבעלי ממון שונים ובמקביל פותח חברות שונות וסוגר אותן לאחר תקופות קצרות למדי.


במהלך שנים אלה הפיק דיסני כמה סרטים לא מוצלחים במיוחד אבל גם המציא ושיפץ את דמותו המיתולוגית של מיקי מאוס, עליו קיבל את פרס האוסקר החשוב השני באותה התקופה.
18 שנים לאחר תחילת דרכו, הוציא וולט דיסני לאקרנים את הסרט “שלגייה ושבעת הגמדים”, שהיווה למעשה את פריצתו הגדולה. על אף עליות ומורדות שהיו קשורות למידת הפופולאריות של הז’אנר, להצלחות היצירתיות של אולפני דיסני וגם להיסטוריית הסרטים בעצמה, נותרו עד היום תכנים אלו במרכז הבמה הקולנועית, ובהדר לו הם ראויים.

כל העולם אוהב את סרטי דיסני

הצלחתו הגדולה של וולט דיסני הוסיפה לשגשג בזכות הפארקים המציעים לאורחים חוויית כייף ומשובת ילדות בדיוק כמאפיין את סרטיו. במתחמים שנפתחו בקליפורניה, בפלורידה, בטוקיו ובפריס, הולך האורח לאיבוד למשך שעות וימים בתוך מתקני שעשועים ענקיים, מקומות הסעדה ומלונות, וכל זאת בזמן שדמויות דיסני מכלל הדורות, דואגות להנעים את זמן הנופשים ולגרום להם להרגיש מלכים ליום אחד, בדיוק כמו שכל ילד רוצה להרגיש.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 2.5]

Exit mobile version