סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

קוונטין טרנטינו – Quentin Tarantino

אם יש מישהו שיכול להוכיח שהחלטות זמניות, מקריות ולא חשובות שאנחנו מקבלים בצעירותנו יכולות להפוך בעתיד למרכז חיינו ולנווט אותנו לפרסום עולמי, זהו ללא ספק הקולנוען קוונטין טרנטינו. בעודו לומד משחק בתאטרון נודד הוא עבד, בין היתר, בספריית וידאו ושם התוודע קוונטין טרנטינו לאלפי סרטים החל מקלאסיקות ותיקות וכלה ביצירות עדכניות וצעירות. משם הייתה דרכו של קוונטין טרנטינו אל המסך הגדול סלולה. ראשית חייו של קוונטין טרנטינו לא הבטיחה רבות.

אמו, שהיתה ממוצא אינדיאני בחלקה (דבר הנראה היטב בתווי פניו של קוונטין טרנטינו), ילדה אותו בגיל צעיר מאוד לאחר שאביו הביולוגי כבר הספיק לנוס על נפשו. בהמשך נישאה האם לאיש שגידל את קוונטין טרנטינו ויחד הם נדדו בין מקומות מחייה רבים. אולי ההיסטוריה ההיא גרמה לאיזושהי רתיעה אצל קוונטין טרנטינו שעד היום העדיף שלא להינשא ו/או להביא ילדים לעולם.

התחלת הדרך בקולנוע של טרנטינו

כבר בתסריטיו הראשונים, הפגין קוונטין טרנטינו נטייה בעיקר לסרטי פשע אפופים מין, אלימות קשה ודם ברמות שטרם נראו עד אז על המסך, לצד דיאלוגים קלילים והומוריסטיים, כשברקע מחוות רבות לאין ספור סרטים. קוונטין טרנטינו הביא ז’אנר חדש אל המסך, שבמרכזו מציאות קולנועית המהווה למעשה חלופה ממשית למציאות שמחוץ למסך. שנת 1992 הביאה איתה לתסריטאי ולבמאי קוונטין טרנטינו את ההכרה הראשונה עם צאתו של הסרט “כלבי אשמורת” לאקרנים.


ב-1994 הגיח קוונטין טרנטינו עם הברקה נוספת – הסרט “ספרות זולה”, סרט הנידון בהרחבה ברוב מסלולי הלימוד של תחום התקשורת/קולנוע, מכיוון שלטענת רבים וחזקים מהתחום, שינה את פני הקולנוע האמריקאי. הוא זכה בשלל פרסים שבראשם מועמדות לאוסקר כסרט הטוב ביותר ובפסלון עצמו על התסריט שבו היה שותף. בהמשך, ועד היום, המשיך קוונטין טרנטינו לכתוב, לביים ולעיתים להפיק להיטים נוספים כמו “ג’קי בראון”, “להרוג את ביל” ו”ממזרים חסרי כבוד”.

קוונטין טרנטינו זה לא רק ספרות זולה

כולם מציגים את טרנטינו כאדם חריג, שונה ויצירתי מאוד. ובלי הנקודה הישראלית אי אפשר- בביקורו האחרון בישראל, לרגל בכורת סרטו האחרון, הוא אסף אל חיקו את הזמרת והבת “של”, דניאלה פיק לכמה שבועות של שכרון חושים, גם בחו”ל, מה שיוכל אולי להיות עוד פרק בסרטו הבא.
בשורה התחתונה, עד היום, אין הסכמה מוחלטת מצד המבקרים והצופים על טיב סרטיו של טרנטינו, מכיוון שאלו כה מורכבים וקשים לצפייה. אך על דבר אחד אין עוררין, אתה חייב לאהוב את קוונטין טרנטינו או לשנוא אותו, להישאר אדיש אליו – בטוח לא תוכל.

הסרטים של קוונטין טרנטינו

1997 – כלבי אשמורת
1997 – ספרות זולה
2003 – ג’קי בראון
2004 – להרוג את ביל חלק 1
2007 – להרוג את ביל חלק 2
2007 – “גריינדהאוס” (אנ’): חסין מוות
2007 – “גריינדהאוס” (אנ’): פלאנט טרור
2009 ממזרים חסרי כבוד
2012 — ג’אנגו ללא מעצורים
2015 – שמונת השנואים
2019 היו זמנים בהוליווד

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version