סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

סטיבן שפילברג – Steven Spielberg‏

סטיבן שפילברג, הנחשב בעיני רבים וחשובים לאחד היוצרים המרכזיים ביותר הפועל בעשורים האחרונים בתעשיית הקולנוע, נולד למשפחה יהודית אמריקאית בשנת 1946, וכבר בילדותו התמכר למסך הגדול. בהמשך, כנער, הוא צילם באמצעים בסיסיים את סרטו הראשון, ומאז רק הלך והעמיק את פעילותו בתחום. עם הצופים היה לקולנוען סטיבן שפילברג סיפור אהבה לוהט כמעט מן הרגע הראשון שיצא לאקרנים, אבל למבקרים ולעומדים בראש התעשייה לקח קצת יותר זמן עד שהם הכירו בגאונותו.

התחלת הקרירה של סטיבן שפילברג

עשרים שנה אחרי תחילת הקריירה שלו זכה סטיבן שפילברג בפרס האוסקר הנכסף על תפקידו כבמאי בסרטים “רשימת שינדלר” ו”להציל את טוראי ראיין”. סטיבן שפילברג היה מועמד וגם זכה באוסקרים רבים כמפיק או כשותף בעשרות סרטים אחרים שהיו להיטים היסטריים בקופות, כמו למשל “שודדי התיבה האבודה”, “אי.טי”, “פארק היורה”, “מלתעות”, “אינדיאנה ג’ונס”, “מלחמת העולמות”, ועוד.


“דע מאין באת”, הוא כלל חשוב, ועל פי התנהלותו של סטיבן שפילברג נראה שאינו שכח מהיכן הגיע. מאז ומתמיד הוא איננו מסתיר את מוצאו היהודי, נהפוך הוא אפילו מתגאה בכך, ומנסה לשמר את מורשתו, כמו לדוגמא בסרטים “מינכן”, “רשימת שינדלר” ו”זנב אמריקאי”.

הסרטים המיוחדים של סטיבן שפילברג

בנוסף מממן סטיבן שפילברג, את ארכיון הסרטים היהודיים על שם סטיבן שפילברג. קרן זו מממנת את פרויקט הנצחת השואה על ידי תיעוד עדויותיהם של ניצולים. חייו האישיים של סטיבן שפילברג דווקא לא סנסציוניים במיוחד, בעיקר בהשוואה לחבריו למקצוע. אמנם מאשתו הראשונה, השחקנית איימי אירווינג, התגרש לאחר ארבע שנות נישואים, אבל נישואיו השניים, גם הפעם לשחקנית בשם קייט קפשאו, מחזיקים מעמד משנת 1991.


סטיבן שפילברג הוא אב לשבעה ילדים בסך הכל, חלקם מאומצים. מי שרוצה לראות את סטיבן שפילברג כשחקן יצטרך להתאמץ, אך עם קצת תשומת לב ניתן לראות אותו כמו עוד במאים רבים אחרים (ובראשם אלפרד היצ’קוק), מגיח מידי פעם על המסך בתפקידי מיצמוץ, כמו למשל בסרטים “גרמלינס”, אינדיאנה ג’ונס” ועוד.

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version