סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

וודי אלן – Woody Allen

אומרים על וודי אלן שהוא סקסופוניסט מוכשר, דובר יידיש גלותית, מכוער, וקולנוען בכיר נפגשים במקום אחד… נכון שזה נשמע כמו התחלה של בדיחה שנונה, אבל לא. זו בעצם התערובת המיוחדת כל כך שהולידה את איש הסרטים הכל כך משפיע – וודי אלן. וודי אלן נולד ב-1935 ומשנות ה-20 לחייו לא הפסיק ליצור. את דרכו בתעשייה החל כנער כשכתב טקסטים לקומיקאים ואף זכה על כך בפרס האמי כבר ב-1957.

התחלת דרכו של וודי אלן

בהמשך, אחרי ניסיון כושל להשלים לימודים באוניברסיטה, הרחיב את כתיבתו לתחום הסיפורת והתיאטרון ואז, ב-1960 פנה לתחום הקולנוע והטלוויזיה, ובהזדמנות זו החל וודי אלן לגבש את דמותו המלנכולית, עצבנית ונוירוטית שהתבססה על חייו האמיתיים וליוותה אותו בסרטים רבים. לקראת שנות ה-70 הגיעה הצלחתו לשיא. הקהל אהב אותו וגם המבקרים שמחו על המרענן הרשימי שנמצא למסך הגדול.


סרטיו הראשונים התבססו על טקסטים משעשעים ושנונים, בדומה להופעות הסטנדאפ של וודי אלן. בין הסרטים המפורסמים שלו: “הרומן שלי עם אני”, “ישנוני”, “זליג”, “חנה ואחיותיה”, “סיפורי ניו יורק” ועוד רבים וטובים, כולם מביאים סיפורים משפחתיים רוויי דכדוך. חייו האישיים היו מלאי דרמות ומרעישים הרבה יותר מאשר התסריטים המשפחתיים שלו. בהיותו בן 19 בלבד נשא וודי אלן את הרלין רוזן לאשה והתגרש ממנה לאחר כשלוש שנים. ב-1970 היה וודי אלן במשך שנה בן זוגה של השחקנית המצליחה דיאן קיטון שהמשיכה לככב בחלק מסרטיו גם אחרי פרידתם.

מה עוד אומרים על וודי אלן

אבל את מירב הכותרות הצהובות דווקא תפסה מערכת היחסים הארוכה של וודי אלן עם השחקנית מיה פארו. פארו שהייתה שחקנית מצליחה גם ברבים מאוד מסרטיו של וודי אלן, הגיע אל הקשר שלהם עם שישה ילדים, חציים מאומצים, מנישואיה הקודמים ויחד עם וודי אלן הצטרפו למשפחה ילד ביולוגי משותף ועוד בן ובת. אחרי 21 שנים משותפות נפרדו השניים על רקע רומן סודי של וודי אלן עם אחת מהבנות המאומצות, אתה גם התחתן בשנת 1998 והקים משפחה.


תקופה זו סימנה פחות או יותר את הדעיכה בפופולאריותו של וודי אלן. גם המבקרים חשבו שהוא מיצה את עצמו וגם, חלק מהקהל הנאמן. מכאן התרכז וודי אלן בהפקת סרט אחד בשנה בערך, ודווקא האחרונים כמו “ויקי כריסטינה ברצלונה”, שוב עשו כותרות ולא פחות הצליחו היטב בקופות.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

Exit mobile version