סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

האחים כהן – Coen Brothers

שמעתם על האחים כהן? תולדות הקולנוע העולמי משובץ בני משפחה שאיחדו כוחות להצלחה גדולה. כך למשל ראשוני הקולנוענים, האחים לומייר, ובהמשך השחקנים האחים מרקס ועוד. ולנו היו הגיסים גולן וגלובוס והאחים ברבש שעדיין משתפים פעולה. וגם, מותר לנו להרגיש לפחות קצת שייכים להישגים המרשימים של האחים כהן, איתן וג’ואל, היהודים האמריקנים, שעושים חיל בתעשיית הקולנוע. האחים כהן יוצרים סרטים כ-27 שנים וכבר הספיקו לגרוף ארבעה(!) פרסי אוסקר.

אחים כהן ותעשיית הקולנוע

האחים כהן, כמו צמדים אחרים בתעשייה מחלקים ביניהם את העבודה אך גם פולשים בשמחה זה לענייניו של זה ולתחומים משותפים. ג’ואל, המבוגר מבין האחים כהן שנולד ב-1954 וגם מי שלמד קולנוע באקדמיה, הוא הבמאי בכל סרטיהם בעוד שאחיו הצעיר ממנו בשלוש שנים, מפיק אותם. את התסריטים, בדרך כלל, כותבים האחים כהן ו/או מעבדים – ביחד.


גם הסביבה המשפחתית הקרובה של האחים כהן לקוחה כאילו מסרט: ג’ואל נשוי לשחקנית המוערכת פרנסס מקדורמנד שגם מופיעה בסרטי בעלה, ואיתן נשוי לעורכת הסרטים טיריסיה קוק. הסרטים של האחים כהן מיוחדים בעובדה שהם בעצם “משכתבים” הרבה מאוד עם סרטים ישנים משנות ה-30 וה-40 של המאה שעברה ומשלבים את רעיונות הקומדיה הפרועה עם עקרונות הפילם נואר, שעיקרו אווירה אפלה ונטייה לשבירת מוסכמות מוסריות של הגיבורים.

סרטים מפורסמים של האחים כהן

בין סרטיהם של האחים כהן גם כאלה שצולמו בשחור לבן או שולבו בהם קטעים כאלה, גם זאת כמחווה לסרטים וליוצרים של פעם. בנוסף הדהימו האחים כהן את קהל הצופים בסצינות אלימות שלא היינו מורגלים בהן אפילו בסרטי פשע ידועים קודמים, רוויות דם ואכזריות קשה לעיכול. סרטי האחים כהן שבהם באה לידי ביטוי העדפתם זו הם “צומת מילר” או “ברטון פינק” , אבל לצידם מוצעות קומדיות חכמות כמו “הקפיצה הגדולה” ו”אחי, איפה אתה?”.


כאמור, חוץ מהערכה גדולה מצד מבקרי הקולנוע והנאמנות של מיליוני צופיהם, נהנים האחים כהן גם מגושפנקא רשמית בצורת ארבעה פיסלוני אוסקר: ב-1996 על התסריט המקורי של הסרט “פארגו” וב-2008 זכו על הסרט “ארץ קשוחה” בפרסי הבימוי הטוב ביותר, התסריט המעובד והסרט הטוב ביותר. למעשה, האחים כהן המציאו ז’אנר ששואב הרבה השפעה מיוצרים גדולים אחרים, מה שהפך אותם, כפי שזה נראה, לגדולים עוד יותר.

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version