סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

ג’ק ניקולסון – Jack Nicholson

“עם משקפי השמש שלי אני, ג’ק ניקולסון – Jack Nicholson, ובלעדיהם אני סתם זקן שמן בן שישים”, כך העיד על עצמו ג’ק ניקולסון לפני חמש עשרה שנים בהומור ובציניות הידועים שלו. הוסיפו לתיאור גם גבות משולשות וחיוך זוויתי וקבלו את אחד השחקנים המצליחים, המפורסמים והמשפיעים ביותר שפרץ לקולנוע האמריקאי בסוף שנות ה-60. מאז ועד היום השתתף ג’ק ניקולסון בעשרות סרטים ואף גרף שלושה פרסי אוסקר, אחרי שהיה מועמד לשניים עשר. הסרט הראשון שהציב אותו בתודעה הציבורית היה “אדם בעקבות גורלו” שבו גילם דמות משנית, אולם כבר היה מועמד על כך לפרס החשוב.


בהמשך הוא התמיד לגלם דמויות מורכבות ובעיקר חריגות בהתנהלות שלהן וביחס לחיים ולאנשים סביבם. בדרך כלל מדובר בטיפוסים אפלים, ציניים ומתוסכלים כמו ב”צ’יינטאון” או מלאי תשוקה (“ידע הבשרים”) עצבניים, פרוורטיים, נוירוטיים ברמות טירוף שונות, אנוכיים ושנונים. ידועים לטוב “קן הקוקייה” (אוסקר ראשון), “המכשפותת מאיסטוויק”, ו”הזאב” וגם קומדיות שנונות כמו “סדנא לעצבים” או דמות דמיונית בסרט “באטמן”. את שני האוסקרים הנוספים קיבל ג’ק ניקולסון על תפקידיו בסרטים “תנאים של חיבה” ו”הכי טוב שיש”. ג’ק ניקולסון הוא אולי אחד משחקני הקולנוע הבולטים בזכות התמזגותם של דמויותיהם על המסך עם חייהם האמיתיים. סיפור ילדותו, שהיה בצל אם שהתחזתה לאחות כיוון שילדה אותו מחוץ לנישואין (1937). הסבתא הייתה אם לשניהם עד לחשיפה המזעזעת. בהמשך, אולי קשור ואולי לא, ידע ג’ק ניקולסון נשים רבות ואהבות למפורסמות וגם לפשוטות עם (הגדולה והארוכה שבהן היתה לשחקנית המצליחה אנג’ליקה יוסטון בתו של הבמאי הנודע).

ג’ק ניקולסון הוא אב לארבעה ילדים משלוש אמהות ועוד צאצא שלא הכיר בו רשמית. היחס שלו לנשים ותשוקתו חסרת המעצורים הם מן המפורסמות בתולדות תעשיית הקולנוע. הוא גם מעולם לא ניסה להסתיר את השם שיצא לו כ”קוטל נשים”, להפך, הוא מאוד עודד את הפרסומים בעניין, כמו שתמיד אישר את יחסו החיובי לחומרים נרקוטיים. עם הגיל המתקדם אולי התמתנו חייו האישיים של ג’ק ניקולסון, אבל לא כי התביית עם אשת חלומות אלא כי הוא מעדיף “להיות עם עצמי”, כלשונו. גם על המסך בוחר ג’ק ניקולסון דמויות שמתכנסות אל עצמן ואל קרוביהן ומכירות במגבלות הגיל, כמו בסרטים “באהבה אין חוקים” ו”מתים על החיים” המצליחים.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version