סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

טקס פרסי האוסקר 2023

הטקס של פרסי האוסקר לשנת 2023 היה מפואר כרגיל, בלי קטעים מסובכים מדי, בלי נאומים פוליטיים, בלי אג’נדות נוספות שלפעמים הוכנסו לנאומים בעבר. האוסקר 2023 הוא ה-95 בהיסטוריה של האקדמיה האמריקאית לקולנוע. אבל זה לא אומר שלא היו הפתעות, הגדול ביותר הגיע מהסרט “הכול בכל מקום בבת אחת” שסחף את התחרות, זכה בפרסים החשובים ביותר של הלילה והולך הביתה עם לא פחות מ-7 פרסים מ-11 מועמדויות.

יש לציין גם שסרט זה הוא הראשון בקטגוריית סרטי מדע בדיונית שזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר. סרט נוסף שלקח הביתה 4 פרסים היה “במערב אין כל חדש”, ההפקה הגרמנית של נטפליקס על זוועות מלחמת העולם הראשונה.
הסרט “הלוויתן” משלים את הערב הסנסציוני, שעם שני הפרסים לשחקן הטוב ביותר והאיפור הטוב ביותר, מביא בסך הכל 9 פרסים.

למרות שהיו להם מועמדויות מרובות עבור פרסי האוסקר 2023 ובזמן אחר היו פייבוריטים כבדים לזכות לפחות בפרס אחד, סרטים כמו “רוחות אינישרין” (9 מועמדויות), “אלביס” (8 מועמדויות), סרט דרמת “הפייבלמנים” (7 מועמדויות) או “טאר המנצחת” (6 מועמדויות). ) הלכו הביתה בידיים ריקות.

לגבי הגאלה עצמה, כפי שאמרתי, היה בה אווירה של “הימים ההם”, כשהמארח לא היה נוכח בכל מקום, פיצח כמה בדיחות ואז נעלם ברקע, השירים והדאנס נאמברים הוכלו רק על הבמה ואת מקבלי הפרס הם נשאו נאומים כנים ומלאי רגישות מבלי לרשום הרבה שמות במהירות האפשרית עד שהתזמורת התחילה לנגן. הכל היה בטוב טעם ונראה שזה נדיר בהוליווד של היום, אז אני יכול רק לומר: כל הכבוד אקדמיה האמריקאית לקולנוע.
המנצח הגדול של פרסי אוסקר 2023 היה “הכול בכל מקום בבת אחת”, שלקח הביתה כל מה שאפשר לקחת: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי ותפקיד משנה, שחקן משנה, תסריט ועריכה מקוריים. העובדה שהאקדמיה החליטה להעניק את הסרט היא הוכחה נוספת לכמה הסרט הזה היה סולידי, שיצא כמעט שנה אחרי עונת הפסטיבלים, עמדה שבדרך כלל אומרת שאין לך סיכוי לעונה הבאה.

הייתי אומר שזה משמח, שכן הוא מעביר מסר שחדשנות תתוגמל ושאולפנים לא צריכים להוציא את אותם סרטים דוקומנטריים, מה שנקרא לפי דעתם של מבקרי פרסי אוסקר פיתיון, שזכו להתעלמות מוחלטת השנה, אבל אשר עד לאחרונה הם היוו את רוב המועמדויות. לילה גדול היה גם על ידי ברנדן פאסר, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו הרגשי בסרט “לווייתן”, אבל גם מישל יאו, קה הואי קואן וג’יימי לי קרטיס, שנשאו כמה מהנאומים הלבביים והטובים ביותר של הלילה, שלהם. אנחנו, הצופים בבית, לא יכולים להתעלם מרגש מדבק.
אפשר לומר שהפתעה הייתה גם שסרטים כמו “אהבה בשחקים: מאווריק” או סרט פעולה מוצלח מאוד כמו “הפנתר השחור: וואקנדה לנצח” הסתפקו בפרס אחד כל אחד ולא מהפרסים החשובים ביותר.

ג’ימי קימל, שהציג אתטקס פרסי האוסקר 2023 בפעם השלישית, שמר על אווירה נינוחה. מנחה הטלוויזיה האמריקני המפורסם עלה לבמה בתיאטרון דולבי בלוס אנג’לס בעזרת מצנח – רפרנס ברור לסרט “Top Gun: Maverick”, שהודה על שהציל את התעשייה ההוליוודית בקיץ שעבר בכך שהביא לצופים לחזור לבתי הקולנוע לאחר התקופה הקשה שנגרמה על ידי מגיפת הקורונה. כמחווה לאותו סרט, שני מטוסי קרב טסו בגובה נמוך מעל הבניין בו התרחש האירוע, זמן קצר לפני תחילתו. ג’ימי קימל לא שכח את הרגע המזעזע על הבמה בשנה שעברה כשוויל סמית’ סטר למנחה כריס רוק על בדיחה על אשתו ג’יידה פינקט סמית’ (שסובלת מהתקרחות אראטה, מצב שגורם לנשירת שיער).
ג’ימי קימל התלוצץ: “אם מישהו בחדר הזה יבצע מעשה אלימות בכל שלב במהלך ההצגה, הוא יקבל את האוסקר לשחקן הטוב ביותר ויזכה לשאת נאום קבלה של 19 דקות”. משהו בלתי צפוי או אלים קורה במהלך הטקס, תעשה בדיוק מה שעשית בשנה שעברה – כלומר, כלום. שב שם על הכיסאות ואל תעשה כלום. אולי אפילו תיתן חיבוק לתוקף”, המשיך המנחה החגיגי בנאום ההיכרות שלו.

פורסם ע”י אלון מ.

 

להלן הזוכים בטקס פרסי האוסקר 2023

הסרט הטוב ביותר: “הכל בכל מקום בבת אחת” –
הבימוי הטוב ביותר: דניאל קוואן ודניאל שיינהרט, “הכל בכל מקום בבת אחת”
השחקנית הראשית הטובה ביותר: מישל יאו, “הכל בכל מקום בבת אחת”
השחקן הראשי הטוב ביותר: ברנדן פרייזר, “הלוויתן”
שחקנית המשנה הטובה ביותר: ג’יימי לי קרטיס, “הכל בכל מקום בבת אחת”
שחקן המשנה הטוב ביותר: קי הוי קואן, “הכל בכל מקום בבת אחת”
התסריט המקורי הטוב ביותר: “הכל בכל מקום בבת אחת”
התסריט המעובד הטוב ביותר: “נשים מדברות”
הצילום הטוב ביותר: “במערב אין כל חדש”
העריכה הטובה ביותר: “הכל בכל מקום בבת אחת”
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: “הפנתר השחור: וואקנדה לנצח”
העיצוב האומנותי הטוב ביותר: “במערב אין כל חדש”
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: “הלוויתן”
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: “במערב אין כל חדש”
השיר המקורי הטוב ביותר: “RRR” (“המרד הגדול”)
הסאונד הטוב ביותר: “אהבה בשחקים: מאווריק”
האפקטים החזותיים הטובים ביותר: “אווטאר: דרכם של המים”
סרט האנימציה באורך מלא הטוב ביותר: “גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו”
הסרט התיעודי באורך מלא הטוב ביותר: “נבלני”
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: “במערב אין כל חדש”
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: “הילד, החפרפרת, השועל והסוס”
סרט התעודה הקצר הטוב ביותר: “הלוחשים לפילים”
הסרט הקצר הטוב ביותר: “פרידה אירית”

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

Exit mobile version