סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

10 סרטי זומבים שאהבתי

אני אוהב סרטי זומבים כמה שיותר מפחידים כי סרטי אימה בדרך כלל מאוד מסקרנים. זומבים היו חלק מהדמיון הפופולרי שלנו במשך עשרות שנים והופקו לא מאט מסדרת או סרטי זומבים טובים יותר או פחות. בכל מקרה זומבים הפכו לאחת הדמויות החיוניות של קולנוע האימה והפנטזיה. למרות העובדה שהם סבלו כמה עליות ומורדות בהתאם לתקופה, סרטי זומבים תמיד הציעו לנו הצעות מגוונות, מעניינות ובהירות, שנעות בין הגרסאות המפחידות ביותר שלהם לבין סרטי קומדיה הכי מטורפות, שיכולות לדבר על בעיות העולם המודרני או אך ורק והם יכולים פשוט לספק לנו בידור.
הינה בהמשך הרשימה של סרטי זומבים שאהבתי – אולי לא הטובים ביותר בכל הזמנים אבל סרטי זומבים אלה משקפים בדיוק את מה שמעניין אותי לראות בסרים: ביקורת חברתית נוקבת, פארודיה עצמית, אימה, רומנטיקה, זעם, פוליטיקה טעונה ועוד.

 

1. רכבת לבוסאן (2016) Train to Busan

לפי שם הסרט דרום קוריאני זה, כצפוי, העלילה של רכבת לבוסאן מציג זומבים ברכבת. אבא שאוהב את ביתו אבל יודע שהזניח אותה בזמן האחרון, לוקח אותה לבוסאן כדי שהיא תוכל לחגוג את יום הולדתה עם אמה, אבל ההרפתקה הזו של אב בת מקבלת תפנית פתאומית כאשר זיהום של זומבים מתחיל להתפשט. אחד הנדבקים אפילו על הרכבת, מה שמאלץ את הנוסעים השונים להתאגד כדי לנסות להגן על עצמם מפני הסיכויים המדהימים.

 

2. מת על המתים (2004) Shaun of the Dead

הסרט מת על המתים דומה לז’אנר סרטי סוף העולם כי נראה שאפוקליפסה מתקרבת. הסרט עוקב אחרי שון העצלן שלא מצליח להחזיר את חייו למסלול. הוא אפילו לא זוכר להזמין מקום לערב הדייטים הגדול שיציל את מערכת היחסים שלו עם חברתו ליז. אבל כשאפוקליפסת הזומבים מתרחשת, הוא יצטרך להפוך לגיבור ולנסות להגיע לפאב עם חברו הטוב ביותר, המפסידן הטוב ביותר אד. “מת על המתים” עזר לשכלל את נוסחת הקומדיה הזומבים עם הדמיה מושלמת של הז’אנר, צוות שחקנים נפלא, צילום חד, סיכונים והפחדות אמיתיות, ואפילו כמה סצנות קורעות לב. אין דבר יותר טוב מזה.

 

 

3. צבא המתים (2021) Army of the Dead

“צבא המתים” מביא לנו סיפור של שוד הזומבים הראשון בעולם כמו בכל סרטי פשע. לאס וגאס שורצת זומבים עומדת להימחק מהמפה לתמיד, אז מישהו מציע לסקוט וורד הוותיק עסקה: עוקפים את פרוטוקולי ההסגר ואת כל הזומבים ופורצים לכספת קזינו המכילה 200 מיליון דולר. זו הזדמנות שוורד לא יחמיץ. “צבא המתים” משלב את כל הסיפוקים המסורתיים של סרטי שוד – במיוחד הריגוש של הרכבת צוות גדול – עם כל צורכי הזומבים שלך – והקשת של וורד עם בתו המנוכרת מציעה לב אמיתי.

 

4. מתים בחתיכה אחת (2017) One Cut of the Dead

חכם ומצחיק ביותר, “מתים בחתיכה אחת” צריך לראות כדי להאמין. צוות צילום יפני עושה סרט אימה עם מתים, שנקטע על ידי מתקפת זומבים אמיתית, יזומה על ידי במאי שיצא משליטה שמחפש ריאליזם מרגש. אבל אז, הסרט זורק כדור עקום טעים… ואנחנו לא יכולים לומר הרבה יותר מבלי לקלקל אותו. עם זאת, נגיד שהחצי השני של הסרט מאיר אור חדש על כל מה שקורה במחצית הראשונה, ונותן לנו את אחד מסרטי הזומבים הטובים והנמרצים בכל הזמנים.

 

 

5. היללה (2016) The Wailing

בסרט היללה בלש בעל כוונות טובות אך לא מיומן או מנוסה במיוחד, מקבל את המשימה לחקור סדרה פתאומית של רציחות אכזריות… שבהן לכל העבריינים יש תסמינים פיזיים מטרידים. בקרוב, בתו של הבלש עצמו נדבקת. הכל יכול להיות שוב עולה חדש לאזור, יפני. או שזה יכול, באופן מפחיד, לפנות אל השטן עצמו. “היללה” הוא שזירה פראית של רכוש, אימה דתית, מהומה וזומבים שורשיים, והוא חוטף אגרוף.

 

6. זומבי קיד (2019) Zombie Boy או Rick Genest

מדי פעם, סרטי זומבים עושים את דרכם לסיפורים שמתרחשים בהאיטי, אבל מעטים עשים זאת כמו “זומבי קיד” המתוחכם והמתחשב. בסרט זה, ההיסטוריה של האיטי, עתיקת יומין כמו אמונה ועדכנית כמו רעידת האדמה של 2010, מכה בצרפת, בזמן שהמתבגרת פאני מתיידדת עם מהגר מהאיטי בשם מליסה. פאני רוצה להשתמש בידע של משפחתה של  מליסה בוודו כדי לרפא את לבה השבור, אבל הניסיון צולל אותה למורשת המחרידה של הקולוניאליזם שהסרט מתאר בפשטות מצמררת. זוהי סרט דרמה של זומבים באותה מידה שהיא סרט אימה, כזה שמתעניין מאוד בהסתכלות על ההשפעות הפסיכולוגיות של כל הדרכים שבהן אדם אחד, או תרבות אחת, יכול להציף ולשלוט באחרת.

 

 

7. זומבילנד: ירייה כפולה (2019) Zombieland: Double Tap

זומבילנד: ירייה כפולה מתחיל כמה שנים לאחר הסרט הראשון, קרובינו שנותרו בחיים מאפוקליפסת הזומבים התיישבו בבית הלבן. אבל המתחים ואי הוודאות רצים ממש מתחת לפני השטח, ועד מהרה האחיות וויצ’יטה וליטל רוק (כיום להוטים למצוא איזושהי חברה בגילם) המריאו, והשאירו מאחור את טלהאסי וקולון שבור. אבל בעוד אנשים חדשים נכנסים לחייהם, הצמד המקורי עדיין נכנס לפעולה כשהם שומעים שליטל רוק עשויה להזדקק לעזרתם. חזרנו לעוד גיחה מהנה ומעוצבת היטב דרך נוף שורץ זומבים כשהצוות מסייר בגרייסלנד ובקומונה היפית במאמץ להתאחד ולחזק את משפחתם יוצאת הדופן.

 

8. מפלצות קטנות (2019) Little Monsters

הסרט מפלצות הקטנות הוא מצחיק ומפתיע ולמרות שמדובר על ילדים הוא בכלל לא סרט לילדים. זומבים שנמלטו יוצאים ישר לטיול של גן ילדים. מישהו צריך לעשות מעשה כדי להגן על הילדים, אז למזלנו יש גם דמויות בוגרות. הכירו את מיס אודרי קרוליין, המורה שלהם, והמוזיקאי הכושל דייב, דודו של אחד הנערים שאיבד את מזלו. יש להם רומן פוטנציאלי בהתהוות, אבל הזומבים – ומנחה הטלוויזיה לילדים הטיפש והטיפש בסתר טדי מקגיגל – עומדים בדרכם. עם זאת, בין המופעים המוזיקליים לטבח האל-מתים, הוא עשוי פשוט לגרום לזה לעבוד. “מפלצות קטנות” בולט בתפאורה השונה ובמגע הקל.

 

 

9. ברוכים הבאים לזומבילנד (2009) Zombieland

הסרט ברוכים הבאים לזומבילנד מתרחש בחברה ההרוסה לאחר שזומבים השתלתו על העולם. כדי לשרוד כל אחד צריך לדאוג רק לעצמו ולהימנע מקשרים עם אחרים. אנשים אפילו נוטים להימנע מלמסור את שמם או ללמוד את שמם של מישהו אחר. במקום זאת, הם משתמשים בשמות עיירות הולדתם, מה שאומר שאנו עוקבים אחר סטודנט בקולג’ בשם קולומבוס שמתחבר עם אקדוחן חובב טווינקי בשם טלהאסי. למרות כל החוקים, השניים הופכים לשותפים, ומשם זה רק צעד קטן לחיבור עם האחיות הקשוחות וויצ’יטה וליטל רוק. הישרדות היא עדיין שם המשחק, אבל “ברוכים הבאים לזומבילנד” עוסק באותה מידה בגידול משפחה כנגד כל הסיכויים כמו בפעולה זומבים מול אנושיים.

 

10 הנחש והקשת (1988) The Serpent and the Rainbow

בסרט הנחש והקשת, האנתרופולוג דניס אלן נשלח להאיטי על ידי חברת תרופות, בתקווה להשיג דגימה של תרופת ה”זומבי” המשמשת בטקסים מסוימים. זה רעיון רע וכל מי שאלן מכיר בהאיטי אומר לו לעזוב ברגע שהוא יכול, במיוחד מכיוון שהמדינה נמצאת באמצע מהומה פוליטית. כמו ברוב סרטי פעולה, אלן לא מקשיב, ומעשיו מעוררים גם אופורטוניסט וגם מתרגל אמיתי בתהליך הזומבים של שטיפת מוח וגניבת נשמה. “הנחש והקשת” הוא מבט חכם על אדם לגמרי בפנים מעל ראשו ויעיל במיוחד לעורר את האימה להיקבר בחיים.

 פורסם ע”י אלון מ.

 

Exit mobile version