סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

16 שחקני קולנוע מפורסמים שמעולם לא זכו באוסקר

יש שחקני קולנוע שזכו להערכה רבה, עשו סרטים שהצליחו בכל העולם והרוויחו סכומים משמעותיים מהתפקידים שמילאו לאורך הקריירה שלהם. הם ידעו תהילה על כל צורותיה, אך עדיין חסר להם משהו חשוב בקורות החיים שלהם: הם לא קיבלו אף פעם פרסי האוסקר. יתר על כן, חלקם אפילו לא היו מועמדים.
שמות חשובים בקולנוע העולמי לא הצליחו לזכות באוסקר, בין אם אנחנו מדברים על תפקיד ראשי ובין אם על תפקיד משנה. יתכן שעל חלקכם ידעתם, אחרים פחות, זה בטוח שהרשימה היא גדולה. חלק עדיין בגיל שאולי יש להם עוד סיכוי לזכות באחד הפרסי האוסקר הנחשקים אבל עבור חלק זה כבר מאוחר מידי כי נפתרו.
בואו נכיר כמה שמות גדולים בקולנוע העולמי שלא זכו בפסלון המפורסם. הרשימה נכתבה במאי 2021 וזה חשוב לדעת כי אולי בהמשך הם יצליחו סופ-סוף לקבל את הפרסים.

1. פיטר אוטול (נפטר בגיל 81, ב- 14 בדצמבר 2013)

פיטר אוטול מילא תפקידים בלתי נשכחים במגוון ז’אנרים כמו סרטים היסטוריים, דרמות או מתח, אך לא הצליח להרשים כדי לקבל את האוסקר. הוא היה מועמד שמונה פעמים, אך ללא הצלחה בכל פעם: לורנס הערבי (תפקיד ראשי), בקט (תפקיד ראשי), האריה בחורף (תפקיד ראשי), להתראות, מר צ’יפס (תפקיד ראשי), מעמד השלטון ( תפקיד ראשי), איש הפעלולים (תפקיד ראשי), השנה האהובה עלי (תפקיד ראשי), ונוס (תפקיד משנה). עם זאת, הוא קיבל פסלון עבור כל הקריירה שלו בשנת 2013.

2. ריצ’רד ברטון (נפטר ב -5 באוגוסט 1984)

ריצ’רד ברטון קיבל מועמדויות רבות לאוסקר: בן דודי רחל (תפקיד משנה), החלוק (תפקיד ראשי), בקט (תפקיד ראשי), המרגל שנכנס מהקור (תפקיד ראשי), מי מפחד מווירג’יניה וולף? (תפקיד ראשי), אן מאלף הימים (תפקיד ראשי) ו- Equus (תפקיד ראשי). אך בסופו של דבר זה לא היה לטעמו של המושבעים.

3. קירק דאגלס (נפטר בגיל 103, ב -5 בפברואר 2020)

אחת הדמויות החשובות של תקופת הקולנוע המוקדמת, קירק עזב אותנו בשנה שעברה, בגיל הנכבד של 103. הוא קיבל שלוש מועמדויות לאורך הקריירה שלו: תאווה לחיים (תפקיד ראשי), הרעים והיפים (תפקיד ראשי), אלוף (תפקיד ראשי). הוא מעולם לא זכה בפסלון המפורסם למרות שסרטים שלו היו שברי קופות בז’אנרים, החל מדרמות, סרטי היסטוריים, מלחמה, הרפתקאות וסרטים קשורים לישראל שחלקם צולמו כאן, כמו: הטל צל ענק, הלהטוטן או ניצחון באנטבה.

4. עומר שריף (נפטר בגיל 83, ב -10 ביולי 2015)

לאורך כל הקריירה הוא קיבל מועמדות אחת בלבד לאוסקר על תפקידו בלורנס בערביה (תפקיד משנה).

5. ברט ריינולדס (נפטר בגיל 82, ב- 6 בספטמבר 2018)

ברט ריינולדס הוא שם חשוב בקולנוע העולמי, ברט ריינולדס היה מועמד למועמדות יחידה לאוסקר על תפקידו בסרט “לילות בוגי”, סרט משנת 1997.

6. קלינט איסטווד (בן 90)

קלינט איסטווד מוכר בזכות סרטי מערבונים או סרטי פשע, הוא אחד הטיטאנים של הקולנוע העולמי תייג שתי מועמדויות לאוסקר, שתיהן לתפקידים ראשיים: Unforgiven ו- Million Dollar Baby. עם זאת, הוא התחיל את הקריירה כבמאי.

7. דונלד סאתרלנד (בן 85)

דונלד סאתרלנד ידוע ומוערך בכל רחבי העולם, השחקן הקנדי המפורסם לא הצליח להכין <בית טוב> עם האוסקר, שלא הצליח אפילו להיות מועמד לאירוע בהנחיית לוס אנג’לס.

8. הריסון פורד (בן 78)

הריסון פורד (בן 78) קיבל רק מועמדות אחת לאוסקר במהלך הקריירה שלו על תפקידו הראשי בעדה (הפקה משנת 1985). הוא שיחק בעשרות סרטי הרפתקאות, מתח, פעולה, דרמות ועד ז’אנרים, כולם סרטים ממומלצים.

9. רוברט רדפורד (בן 84)

מוערך ואהוב על רבים על תפקידי המשחק שלו, רוברט רדפורד היה מועמד פעם אחת בלבד באוסקר: העוקץ (1973), בקטגוריית התפקידים הראשית.

10. סמואל ל ‘ג’קסון (בן 72)

סמואל ל ‘ג’קסון היה מועמד רק פעם אחת (שחקן המשנה הטוב ביותר) על הופעתו בסיפורת ספרות הזולה.

11. אד האריס (בן 70)

אד האריס הוא השחקן האמריקאי שקיבל 4 מועמדויות לאוסקר בקריירה שלו, אך הוא לא הצליח לחזור הביתה עם פרס מאירוע הקולנוע המפורסם. התפקידים שלמענם משך את תשומת ליבם של חבר המושבעים היו מהסרטים אפולו 13 (תפקיד משנה), מופע טרומן (תפקיד משנה), פולוק (תפקיד ראשי) ו”השעות “(תפקיד משנה).

12. ג’ון מלקוביץ’ (בן 67)

אהוב על רבים על התפקידים שגילם, ג’ון מלקוביץ’ בדרמות, סרטי קומדיה, מתח, פעולה ועוד, אבל לא זכה באוסקר בקריירה שלו. הוא היה מועמד פעמיים: מקומות בלב (תפקיד משנה), בקו האש (תפקיד משנה).

13. ג’ון טרבולטה (בן 67)

ג’ון טרבולטה סימן שתי מועמדויות לאוסקר: קדחת ליל שבת (מככבת), ספרות זולה (מככבת), אך לא הלכה הביתה עם פסלון.

14. קווין קוסטנר (בן 66)

קווין קוסטנר זכה בלבבות רבים בקריירה שלו, אך בכל הנוגע לאוסקר הוא נבחר עם מועמדות אחת בלבד: ריקודים עם זאבים (תפקיד ראשי). אבל זה לא היה צריך להיות …

15. מל גיבסון (בת 65)

מל גיבסון הוא אחד הדמויות החשובות של הקולנוע מעבר לים, בז’אנרים שונים כגון, סרטי פעולה ופשע, מתח, סרטים סרטים היסטוריים או סרטים היסטוריים אבל ברמה האישית הוא לא שבר את הקרח עד כה בלי שום מועמדות. הוא זכה בפסלון, אך רק מתפקיד הבמאי (לב אמיץ, 1996).

16. ניק נולטה (בן 80)

הוא היה מועמד שלוש פעמים על תפקידיו בנסיך הגאות (תפקיד ראשי), סבל (תפקיד ראשי) ולוחם (תפקיד משנה). אבל לא היה לו מזל עם ניק.

מאת: לילך

בסרטונים הבאים ניתן לראות עוד עשרות שחקני קולנוע מפורסמים שלא זכו אף פעם באוסקר

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

Exit mobile version