סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

להשאיר את העולם מאחור (2023) Leave the World Behind

בסרט של נטפליקס להשאיר את העולם מאחור אמנדה ובעלה, קליי, שוכרים בית יוקרתי כדי לבלות סוף שבוע עם ילדיהם, ארצ’י ורוז. החופשה שלהם מתהפכת במהרה כששני זרים – ג.ה. ובתו, רות, מגיעים באמצע הלילה עם חדשות על מתקפת סייבר מסתורית ומחפשים מקלט בבית שלטענתם הוא שלהם. שתי המשפחות מתמודדות עם אסון מתקרב והולך ומחריד בשנייה, ומאלץ את כולם לקבל את מקומם בעולם מתמוטט. מבוסס על הרומן של רומאן אלאם, מועמד לפרס הספר הלאומי.

להשאיר את העולם מאחור לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

הביקורת של עדן לסרט להשאיר את העולם מאחור

משפחה שמגולמת על ידי: ג’וליה רוברטס (שהיא גם שותפה להפקה של הסרט), מהרשלה עלי, איתן הוק ומיהאלה, בין היתר, יוצאת לחופשה לא שגרתית בלונג איילנד. הדרמה הקטנה של משפחת סנדפורד, המבוססת על הרומן מאת רומאם עלאם, מתחילה בבוקר שבו האישה אמנדה (ג’וליה רוברטס) מתעוררת לגילוי שהיא… שונאת אנשים (כולל בעלה קליי, אבל זה “ב- חום נמוך”).
על הבימוי חתום היוצר של מר רובוט, סם אסמאיל, שמצליח לייצג כאן את הדרמה של האפוקליפסה במשפחה, בסרט מותח, מסתורי ומדורג היטב. למרות שהסרט קצת ארוך (אני לא חושב שאוכל לצפות בו במהלך השבוע), אהבתי גם את הפרק הראשון, וגם את האחרון, שלא אגיד עליו כלום. והאמצע הוא קוהרנטי, כלומר אין “בטן” משעממת.

למה עושים סרטים כאלה? האם אלו שאלות שכולנו שואלים את עצמנו, או רק אתגרים? ככל הנראה, להשאיר את העולם מאחור, שיצא בנטפליקס ב-8 בדצמבר 2023, מתמודד עם נושאים קשים לעיבוד, כמו: גזענות, הטיה תת-מודעת, הצהרות שנאת זרים – גם אם היא לא רוקמת עליהם סאטירה עזה מדי. נראה שזה לא מערב אותך באותו אופן כמו Don’t Look Up, למשל, שיצא גם הוא בסוף השנה, ב-2021.
עם זאת, זו סאטירה, כי סוף העולם לא נראה כמו בעיה גדולה עבור ילדי סנדפורד, ארצ’י (צ’רלי אוונס) ורוז (פארה מקנזי). דבר אחד רציני הוא היעדר Wi-Fi, במיוחד עבור רוז, שאיבדה גישה לאינטרנט בדיוק כשעמדה לצפות בגמר סדרת החברים. מכאן המסר המעט ציני – לא משנה איך לעזאזל הולך העולם, אנחנו עדיין נהיה סקרנים לראות את הפרק האחרון.

ובכל זאת, מה נשאר לך אחרי הסיפור הכתוב, המשוחק והמבוים הזה, שמעלה ספקולציות על פחדים קולקטיביים במישורים שונים (פחד מכשלי חשמל, טרור, דיקטטורות ערביות, אסיה)?
כל אלה הם רק הנחות יסוד, תירוצים, שמוצגים בהדרגה, אבל השאר את העולם מאחור מרחיק לכת ועושה רפרנסים מההתחלה ל”סרט בתוך הסרט” (מכלית הנפט, כמו הרכבת הנכנסת לתחנה) תוך יצירת סיפור על ” הרע יותר ויותר גרוע” מתגנב לחיינו. וכן, מה קורה כשאנחנו באמת עוזבים את עולם הסיפורת מאחור, ומוצאים את עצמנו אסירים בעולם האמיתי?

Exit mobile version