סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

רוצחי פרח הירח (2023) Killers of the Flower Moon

רוצחי פרח הירח היא דרמה תקופתית עם ליאונרדו דיקפריו ורוברט דה נירו. דרמה אמריקאית מבוססת שמתרחש המחוז אוסייג’ בתחלת של מאה ה-20. סיפור אמיתי שמתאר את המלחמה בין האינדיאנים שגילו את הערך של הנפט והתעשרו ובצד השני הבריונים הלבנים, שגנבו, סחטו, בגדו ורצחו.

רוצחי פרח הירח לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב – יש רק טריילר.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

הביקורת של הילה לסרט רוצחי פרח הירח

הסיפור מתחיל לאחר תום מלחמת העולם הראשונה, כאשר ארנסט בורקהארט חוזר מהחזית לעיר הולדתו, פיירפקס, שם הכל נשלט מהצללים על ידי דודו, וויליאם הייל, המכונה מלך. עצלן, מושפע ותאב בצע לכל תענוג שהחיים יכולים להציע, ארנסט מקשיב למילים המתוקתקות של דודו, שמספר לו שמערכת יחסים ובסופו של דבר נישואים עם מולי, חברה בקהילה ההודית העשירה של אוסאז’, ” זו תהיה השקעה טובה מאוד”. ארנסט ממש נמשך למולי, מתחתן איתה ועד מהרה נמשך לתחבולותיו של דודו, אשר מכריז על עצמו כידיד ותומך של הקהילה האינדיאנית, תוך שהוא זומם לגנוב את זיכיונות הנפט הרווחיים.

רוצחי פרח הירח הוא מונומנטלי במיוחד בשאפתנותו. עם משך של 200 דקות (3 שעות ו-20 דקות), הסרט גם דורש המון מהקהל, לכן אנו ממליצים לבקר בשירותים לפני ההקרנה ובעיקר להימנע ממשקאות קלים שעלולים לגרום לכם להסתכל קדימה כדי להיכנס לאולם. גם אם משך הזמן היה יכול להיות קצר יותר, הוא הופך לסוג של תשובה על אינספור המצבים בהיסטוריה כאשר לבנים דיכאו, שדדו והרגו אוכלוסיות מגזע אחר כדי לגנוב את הונם או להעניש אותם על היותם בני דת אחרת.
יש משהו סוטה לחלוטין באופן שבו אנשים לבנים מסתכלים על אינדיאנים ברוצחי פרח הירח. תערובת של קנאה וטינה טבעה באמונה שהלבנים זכאים להכל ושאם אבותיהם היו עושים את עבודתם היטב, אף אינדיאני לא היה מקלקל את המהלך הטבעי של הדברים או, במילותיו של הייל, “המהלך הטבעי של כסף, מהם אלינו”. אבל אל דאגה, ביוזמה גברית אפשר לפתור הכל: כך מתחיל משחק כוחות מורכב שמוביל לעשרות קורבנות בקהילה האמריקנית, מקרי מוות שלא נחקרו על ידי השלטונות, כי זה רק “התפקיד שלהם, עורות אדומים”.

בעזרתם של דה נירו ודיקפריו, שניהם טובים מאוד בתפקידים של שני הגברים שמתזמרים את מחרוזת הרציחות, סקורסזה חוקר את הגרסה שלו ל”בנאליות של הרוע”. זה פשוט מפחיד לראות את מעשיהם של הזאבים האלה בבגדי כבשים שמחייכים חיוך רחב בחתונות והטבלות אינדיאניות ומצהירים על כבודם וידידותם בנאומי נחירות, תוך מזימה מרושעת לחיסולם. בצד השני של המתרס, מולי היא הטלה המוכנה לשחיטה, לאחר שראתה את אחיותיה מתות מורעלות על ידי בעלים לבנים או מוצאות להורג סופית על ידי עושיה של הייל. היינו מהמרים על אוסקר לגלדסטון בשנה הבאה, ואולי זה לא מקרי שקוצלי ירח הפרחים יוצאים לאקרנים 50 שנה אחרי אחד הרגעים המביכים בתולדות האוסקר, כשהשחקנית ההודית סאשין ליטלפית’ר קיבלה בוז מהצוות הדירקטורים הוזמנו לגאלה ב-1973, כאשר הפגין למען המטרה שייצג.

Exit mobile version