סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

היוצר (2023) The Creator

עלילת הסרת היוצר מתרחשת בזמן מלחמה אפוקליפטית בין המין האנושי לכוחות הבינה המלאכותית שהגיעו לרמה כה מתקדמת עד שהרובוטים הפכו לגזע בפני עצמו, לא רק למכונות בשירות האנשות. כאשר פצצה גרעינית מקרינה את העיר לוס אנג’לס, מניחים שהבינה המלאכותית היא האשמה.

צבא ארה”ב, בסגנון קלאסי, מכריז מלחמה על רובוטים. ג’ושוע, למרות שהוא גבר קשוח, מתאבל בגלל היעלמות אשתו. הוא סוכן כוחות מיוחדים ומתגייס למלחמה האכזרית נגד רובוטים המצוידים בבינה מלאכותית

היוצר לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של גדי לסרט היוצר

למרות שהלכתי לסרט היוצר בתקווה שאראה סרט טוב, חזרתי בצער שבזבזתי את הכסף. הסרט ממש דוחף לך בינה מלאכותית לגרון.. בעצם היו סצנות שבהן רובוט אחד עישן, אחר אכל גלידה.. אז הומניטריות בלי היגיון.. כן בסדר, פיקציה, נניח אבל גרועה מאוד, נבונה וחסרת מחשבה. הוא גם מעביר את המסר שרובוטים הם אנושיים לחלוטין ורוצים חופש (זה הדאיג אותי) ללכת כפי שהשרירים שלהם רוצים שהם ירצו, ובסופו של דבר הוא מציע דימוי של אפשרות של העברת נשמה מגוף אדם מת לגוף רובוט …
הדקות הראשונות של הסרט מזניקות אותנו עשרות שנים אל העתיד, כאשר רובוטים המצוידים בבינה מלאכותית מתקיימים יחד עם בני אדם. פיצוץ פצצה גרעינית בלוס אנג’לס הורג למעלה ממיליון בני אדם וגורם למלחמה כוללת בין ארצות הברית, האוסרת מיד כל צורה של בינה מלאכותית, לבין מדינות אסיה שמסרבות לאסור רובוטים.

והנה אנחנו ב-2065, כשג’ושוע (ג’ון דיוויד וושינגטון), חייל קרבי לשעבר במלחמה, מקבל חדשות מפתיעות: מאיה (ג’מה צ’ן), מיליטנטית פרו-א.י. שהוא התאהב בו בזמן שהסתנן ללהקת גרילה של האויב, אולי עדיין בחיים. החדשות השניות לא כל כך טובות: יש עדויות שבינה מלאכותית יצרה נשק שיש להשמיד בכל מחיר, אחרת לאנושות אין סיכוי…
ישנם היבטים מרתקים רבים של הבורא, במיוחד האופן שבו הוא מאלץ אותנו להרהר כיצד נתייחס לבינה מלאכותית בעתיד: האם נתקיים איתה במקביל או נצטרך להכריז עליה מלחמה מוחלטת. ומה בעצם הופך את הבינה המלאכותית לאדם שווה? רגשות? ההתנהגות? מנקודת מבט זו, הבורא פועל למען שוויון הזדמנויות ולמען הרצון הטוב המוצע למי ששונה מאיתנו.
מה שמדהים היא העובדה שהסרט “היצור” נראית כמו יצור של פרנקנשטיין: חלקים שלמים נראים נלקחו מסרטים אחרים וחוברים יחדיו, מלבישים את הנחת היסוד העדינה הזו בתלבושת שלא ממש מתאימה (עבודה עם מכנסי טרנינג?).

הבמאי עצמו ציטט סרטים כמו אפוקליפסה עכשיו, בלייד ראנר, אקירה ואיש הגשם כמקורות השראה, אבל הבכורה ביום שישי משאירה באז בראש שלך: היא מזכירה דמיון ניכר ל”מנדלוריאן”, מפגישה זוג סרבן ובלתי סביר, המורכב של המבוגר המושחת – בטראומה ו”הילד” התמים – אבל עם פוטנציאל עצום – שניצוד על ידי נבלים עם תוכניות שטניות. אתם כבר יודעים מהטריילר שיהושע מגלה בסופו של דבר ש”הנשק” הוא ילד, מה שגורם לו להעריך מחדש את עמדתו. והנה הבורא שואל הרבה ממחוז 9, המדע הבדיוני המצוין על אנושיות, שנאת זרים והפרדה חברתית מאת ניל בלומקאמפ הדרום אפריקאי.
למרבה הצער, היוצר מחבל בחלקו על ידי כמה בחירות נרטיביות צווחניות להפליא: לכספת שבה נמצא “הנשק” יש קוד שניתן לשבור תוך כמה שניות, לתא המטען של המכונית יש חלונות חסיני כדורים, עדיין יש לבצע לוקליזציה של המכשיר.

נמצא ועדיין עובד חמש שנים לאחר השימוש האחרון, חיילים אמריקאים נעים והורגים כרצונם, ללא תשומת לב באמצע שטח האויב וכן הלאה. אבל ברגע שאתה נקלע למסעו של הגיבור האנושי, שמתחיל את מסעו כמתנגד חריף לרעיון הבינה המלאכותית ובסופו של דבר תוהה אם מה שהופך אותנו לאנושיים שוכן במשהו אחר מלבד בשרנו ועצמותינו, אלה פרטים מטרידים מתפוגגים.
בכל מקרה יש כמה רעיונות שראוי היה לנצל אותם, אבל בגלל עצלות הבמאי לא מבצע אותם עד הסוף, ומשמש רק כדי להציג בפנינו שלל אינטלקטואלי.
אם נשים בצד היבטים שציינתי, אני חושב שהסרט ראוי להזדמנות לצפייה.
רק 3 כוכבים ממני.

Exit mobile version