סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

מעולם לא הבטחתי לך גן של ורדים (1977) I Never Promised You a Rose Garden

מבוסס על ספרה באותו שם מאת ג’ואן גרינברג, הסרט מעולם לא הבטחתי לך גן ורדים מספר את סיפורה של ילדה בת שש עשרה, דבורה, שמאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי לאחר ניסיון התאבדות. אין אבחנה מוסמכת, אבל לאורך כל הסרט, דבורה חווה הזיות ואשליות הנוגעות לתרבות פרימיטיבית לכאורה, ומציגה את מה שנראה כסימפטומים של הפרעה סכיזופרנית.

מעולם לא הבטחתי לך גן של ורדים לצפייה ישירה, הסרט המלא.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט מעולם לא הבטחתי לך גן של ורדים

ראיתי כמה סרטים עם בתי חולים פסיכיאטרים אבל הסרט הזה הוא מיוחד כי מדובר בנערה. המוסד לחולי נפש בו מבלה דבורה שלוש שנים מלא בנשים עם הפרעות נפשיות ורגשיות שונות, כולן חיות בתוך המוח המופרע שלהן. מצב זה מקשה במיוחד על הילדה הצעירה להתמודד לא רק עם הפנטזיות שלה ועולם הענישה העצמית שלה, אלא גם עם הבעת הזעם והאי-נחת של בני לוויה זו כלפי זו ואחיותיהן.
יש מה שעשוי להיתפס כתיאור קריקטורי של איך פועל מוסד לחולי נפש מכוון נשים ביחס לחייהם של המטופלות. עם זאת, פגישות הטיפול בין דבורה וד”ר פריד חושפות את המאמצים ההגיוניים שפסיכיאטר יכול לעשות כדי לעזור למטופלים ליצור קשר עם הסובייקטיביות והייחודיות שלהם כדי לעזור להם להשיג את מה שנקרא במדעי האדם והרפואה כאחד. הומאוסטזיס.

במקרה של דבורה, ישנם ביטויים של סכיזופרניה הגורמים להזיות ולהזיות שגרמו לה לבצע פעולות של השחתה עצמית עקב ראייה עצמית רעילה.
למרות שהשיטה המודרנית להתמודדות עם תסמינים כאלה היא טיפול רפואי, הסרט מציג שיטה חלופית להתמודדות עם מחלת נפש כה קשה. פסיכותרפיה מספקת הזדמנות מצוינת לפתח מצב של נוירופלסטיות (היכולת של המוח ליצור קשרים עצביים חדשים וסידזה), שיכולה לספק פתרון למחלות פסיכולוגיות רבות, כולל הסכיזופרניה של דבורה.
הסרט אינו יצירת מופת אמנותית. אין בו צילום יוצא דופן או משחק בלתי נשכח. הוא אכן מספק תיאור מדויק של מפגש פסיכותרפיה אותנטי ביחס לתפקוד ולתפקידי היחסים בין מטופל לרופא.
אני מעניק 4 כוכבים עבור סרט מאוד מעניין ששווה צפייה.

 

 

Exit mobile version