סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הלוויתן (2023) The Whale

הלוויתן היא דרמה סנטימנטלית על איש שונה ובודד שמלמד שלכל אחד יש רצונות וחלומות שיכולות להתגשם. הלוויתן מספר את סיפורו של צ’רלי (ברנדן פרייזר), מורה לאנגלית בדימוס שסובל מהשמנה חולנית ומנסה לחדש את הקשר עם בתו המתבגרת.

הלוויתן לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא לא נמצא ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

הביקורת של לילך לסרט הלוויתן

בקיצור, הלוויתן מתאר את מה שעשוי להיות הימים האחרונים בחייו של אדם נידון בשם צ’רלי, מורה לאנגלית עם השמנה חולנית שמלמד את נושאו באינטרנט, אך מבלי לחשוף את מראהו לאיש. הוא ננטש על ידי משפחתו כשגילה שהוא הומו, ועד מהרה התאהב באחד מתלמידיו. לרוע המזל, אהובתו נפלה קורבן להומופוביה דתית וצ’רלי, כמערכת הגנה, מצא מקלט באוכל. מטפלת בו ליז, אחותו של חברו, אחות שהפכה לאיש סודו וחברה הכי טובה של צ’רלי, שמפנקת אותו בכל רצונותיו רק כדי שלא יאבד אותו. בתו של צ’רלי מופיעה גם בחייו, נטושה בגיל 8, שגדלה בשנאת אביה. לפיכך, המשימה האחרונה של צ’רלי היא להשיג פיוס עם בתו.

אולי אנחנו לא בהכרח זוכרים את הסיפור של הסרט הזה, אבל בהחלט נזכור את דמותו של ברנדן, משלימה בצורה מושלמת הונג צ’או המוכשרת (שנה מיוחדת לכך לאחר שפרצה ב”תפריט”) וסיידי סינק (שהייתה והעיקרית). בולט מהעונה הרביעית של Stranger Things). זה נותן לנו סיור דה כוח בעור התותב של אדם שמן, מוכה גורל, שנותרו לו ימים ספורים לחיות, אבל נראה שלא איבד את האופטימיות והאמונה שלו באנשים שהוא אוהב. אנחנו פוגשים אותו באכזריות, דרך עיניו של אוונגליסט שמתדפק על דלתו, רק כדי לתפוס אותו עושה משהו מביש שמוביל להתקף לב.

אבל לא משנה עם מי הוא מתקשר, עם האוונגליסט הצעיר הזה, עם האחות שתמיד עושה לו חשק לאכול, או עם בתו שמתעבת אותו עד פניו ופונה אליו תמיד במילים מגונות, הוא משדר אופטימיות, חדות שובבה של מוח, להיות מסוגל לראות את האור אפילו בצללים האפלים ביותר. הוא דמות טרגית עמוקה, בהשראת המחבר חלקית מחוויותיו שלו, חלקית מהתיאטרון היווני העתיק.
הלוויתן הוא סרט מורכב, מלאי מטפורות, אקזיסטנציאליזם ואפילו על-טבעי. אם כי החלק האחרון חסר עד לרגעים האחרונים. הנושאים שנהוצגו בסרט כגון, מציאת סליחה, חמלה, השמנת יתר, דיכאון והתאבדות, אינם חדשים, אך יש כאן שימוש בכל הארסנל האופייני לו כדי להעניק לצופה את החוויה העשירה ביותר האפשרית, כי לבסוף, זה הסרט הוא חווית חיים, הדמויות מרגישות אמיתיות ואנחנו נישאר עם הדמות המרכזית לא משנה איך נפרש את התמונות הסופיות.
התכוונתי 5 אבל בסוף החלטתי על 4 כוכבים

 

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

 

מאחורי הקלעים של הסרט הלוויתן 

 

Exit mobile version