סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

זמן דמשק (2018) Damascus Time

סוריה נתונה במצור של דאעש, המדינה האסלאמית, כאשר שדה התעופה של העיר פלמירה שבמזרח המדינה מוקף כעת על ידי חייליו. עם מקומיים רבים שמחפשים מקלט ממתינים לעזוב את העיר, שני טייסים איראנים, אב ובנו יונס ועלי מגיעים כדי להטיס אותם למקום מבטחים בדמשק במטוס מטען צבאי, היחיד שעומד לרשותם.

בין הנוסעים נמצאים חיילי דאעש שנתפסו, אך הסחת דעת של החברה מריה המחופשת לסוריה, מאפשרת לשחרר את השבויים ולחטוף את המטוס. המנהיג שייח’ ממדוח סעדיה דורש שהמטוס יוטס בחזרה לפלמירה, ולאחר שירה בטייס המקורי, מאלץ את עלי ויונס לאייש את תא הטייס.
מבחינה פוליטית הטון והרטוריקה הם אנטי-דאעש אבל ברור שהם לא אנטי-מוסלמים. רוב המחלוקות בין השייח’ ליונס נוגעות לקוראן ולמריבות “אלוהים שלי טוב מאלוהיך”. הם מייצגים את שני הצדדים של ספקטרום האיסלאם – יונס מאמין שכולם ראויים ליחס אנושי, השייח’ רוצה להרוג את אלה שהוא מחשיב ככופרים.

שם הסרט: Be Vaghte Sham
זמן דמשק לצפייה ישירה, הסרט המלא.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 4 Average: 3.5]

הביקורת של יונתן לסרט זמן דמשק

זה משהו שמעולם לא חשבתי שאראה – סרט פעולה מאיראן שמתרחש בסוריה. רוב הסרטים שראיתי וסקרתי מהאומה הזו היו דרמות חברתיות ופוליטיות ביקורתיות כלפי המשטר השולט המדכא במדינה. זמן דמשק אולי מתחמק מהנושאים הללו, אבל עדיין יש בו משהו נפוץ לדון בו. התסריט מרחיק לכת בכך שהוא מציג התנגדות בתוך מחנה דאעש לגבי כמה רחוק מדי לפי המשימה שלהם – השייח’ מסכים לתת לנשים, ילדים ולפצועים ללכת, אבל בנו אבו חאלד (לית אל-מופתי) חושב הוא רך מדי ויש לירות בכולם. “הקיצוניות בקרב קיצונים” לא מסתיימת בשני אלה, כפי שאנו מגלים מאוחר יותר, באופן מזעזע ביותר.
הפער הזה בפילוסופיה על הקראן בתוך הקהילה המוסלמית אינו סוד, אבל סרט איראני שמשמיע את ההצהרה הזו הוא אמיץ. כך, זה הופך לכלי להרחיק את איראן מקיצוניות על ידי כך שהטרוריסטים מגיעים ממדינות אחרות – כולל בלגי – והאיראנים הם הגיבורים, למעט סרטים של קולות מתנגדים כמו ג’אפר פנחי הבהירו שאיראן היא לא בדיוק פרגון של הסגולה עצמה.
אשתו ההרה של עלי מוכנה ללדת לאחר הפלה קודמת; הוא מקבל את מסמכי השחרור שלו עד שנודע לו על שליחותו של אביו לפלמירה ומתנגד לפקודות ולתחינות אמו ומצטרף אליו. בהמשך לאחר שנתפסו על ידי דאעש, גורלם של כל מי שנשאר תלוי בעלי. הצטרפו לנקודות – זה קל כמו שזה נוסחתי קל ולמרבה ההפתעה זה עובד אבל טעם הלוואי בעקבות שיטוט הראווה הדתי הוא מר.

אולי יש היבט חיובי בכך שהוא איראני ולא אמריקאי שכן הדגל הניף את הפטריוטיות היה בלתי נסבל אילו היה. מלבד הערה בתחילת הסרט לפיה איראן הייתה הראשונה להציע סיוע לסוריה וכמה מניפולציות רגשיות עדינות בהתנתקות, הזחיחות העצמית כמעט נעדרת. לא שזה הכרחי, שכן הוא הביע את עמדתו בתיאור דאעש כקבוצה שאינה מסוגלת לסנכרן את האידיאולוגיות שלו.
אבל הם גם ברברים גמורים, ומסירותם המזויפת האימתנית לתורתם הדתית המעוותת זוכה למלוא תשומת הלב כאילו היינו זקוקים לתזכורת. השיא של זה הוא בחור צעיר, לא יותר מ-12, מנופף באקדח ונושא נאום נלמד נלהב על הריגת כופרים בשם האל, כמוביל לחיתוך גרון המוני של בני הערובה הגברים.
בלי קשר לכוונה מאחורי הסרט הזה, קשה שלא להרגיש צמרמורת קרה עד לסצנות כאלה, או לעוצמת השנאה הבלתי הגיונית שהם מחזיקים ל”כופרים” ללא הבדל מגדר או גיל. אם זו הייתה מטרה עיקרית מעבר להקמת דאעש בתור הנבלים אז העבודה בוצעה, אבל לא סביר שתעודד קהל כאילו מדובר בסמים או בהתעללות מינית.
לסיכום סרט שכדאי לצפות בו – 3 כוכבים ממני.

 

Exit mobile version