סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

האי (2006) The Island

האי הוא סרט רוסי עם תרגום לאנגלית שמתאר את סיפורו של אנטולי, נזיר שחי במנזר מבודד. הוא זוכר כל הזמן, גם לאחר עשרות שנים את המקרה שקרה לו במהלך המלחמה. המלח אנטולי והקפטן שלו, טיחון, נתפסים במהלך הלילה על ידי חיילים גרמנים כשהם מעמיסים מעט פחם. כדי לחסוך על חייו, הנאצים מבקשים מאנטולי לירות בטיחון.

הוא נאחז נואשות בחייו ויורה בקולגה שלו שנופל למים. הספינה שבה הוא נמצא מפוצצת על ידי הגרמנים, אך למחרת אנטולי נמצא ונחלץ על ידי נזירים ממנזר סמוך. לאחר 34 שנים, אנו מוצאים את אנטולי במנזר עם ייסורי מצפון. הוא עדיין נרדף על ידי הבגידה והרצח שבוצעו בצעירותו ועליהם הוא חוזר בתשובה על ידי תפילה בלתי פוסקת בבדידות האי שלו.

הסרט מוכר גם בשם: Ostrov
האי לצפייה ישירה, הסרט המלא.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של נטשה לסרט האי

סיפור מאוד מעניין, מקורי ובנוי בחוכמה על חטא, תשובה וסליחה. החטא העיקרי של הדמות הראשית לא היה כל כך פחדנות מול המוות, אלא במיוחד זה של העמדת עצמו מעל אחרים, כולל בן לוויתו. הסצנות של הסרט שובות אותך ושואלות אותך תמיד שאלות. הנושא המרכזי הוא כיצד הגיבור יכול לקחת על עצמו שליחות נוצרית, תחת עול חטא המוות. האקשן אולי קל לשכלל, אבל זה סרט חובה, והמוזיקה ממש מיוחדת. הסוף מעולה, מאוד אהבתי – אבל אני לא רוצה לחשוף אותו.
הרעיון המרכזי של הסרט? סליחה, במיוחד כאשר, מוגבל על ידי מצבים (ו, כמה לא הוא נותן לנו חיים בצורה הכי כואבת שיש, ביצוע פשע. עד שאתה מרגיש שכל הנקבוביות של הגוף שלך נובעות כאב, אשמה…

וכמו כל אדם שנשאר לבד, אתה נסוג. ובנסיגה שלך , אתה מבין שרק אלוהים (אני! “) יכול לשמור על האיזון החיוני הזה כדי שלא תשתגע לגמרי. אתה חי חיים שלמים עם פחד לידך, עם אשמה בך ועם גן עדן מעליך. כוח גדול ממך, אתה מנסה לעשות טוב, במיוחד לנשמות שאתה מגלה בהן תמימות שאחריה השתוקקת כל חייך כצליין במדבר שלא נראה כמו נווה מדבר…
חיים של בידוד, חיים כואבים בסימן של אשמה בלתי נסבלת. ולפני שתמות, גלה שהפשע שאתה אשם בו… לא היה בדיוק פשע, שההרוג, בנס, פשוט היה פצוע וחי! ואז אתה עושה טוב למי שבגדת בו פעם, ואז פתאום אתה מבין שסולחים לך בלי צורך ביותר מדי מילים, הצדקות כבדות מדי. מכיוון שהסליחה היא מעבר לאדם, היא אלוהית! ועל מיטת המוות אתה מחכה לפגישה עם אלוהים, היחיד שאיתו לא סירבת לדבר כל חייך, פגישה שאתה לא מפחד ממנה, כי אתה יודע שסלחו לך, כי האי של ישותך הפך לשדה ענק של פריחת תפוחים לבנים… נשמה ללא רבב! הסרט הזה הוא חוויה! כזה שמסמן, הופך, מרפא! “עכשיו ולתמיד! אמן!”

Exit mobile version