סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אני זוכר (2015) Remember

אני זוכר היא דרמה על שואה עם כריסטופר פלאמר. הסרט מתאר את המאמצים של ניצול שואה, קשיש הסובל מדמנציה, שרוצה בכל מחיר למצוא את האשמים במות משפחתו. מותחן שובה לב שבו הפרק האפל ביותר בהיסטוריה של המאה העשרים חופף באלימות למשימת נקמה עכשווית.

אני זוכר לצפייה ישירה, הסרט המלא עם תרגום לעברית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של מאור לסרט אני זוכר

זה אולי היה סרט טוב על זהות, על זיכרון, שכחה והקשר שלהם (לעיתים חיובי, לפעמים שלילי) לשרוד טראומה או קטסטרופה מוסרית, אבל הצימוד בין הנושאים הללו לסוגיות של פשעי הנאצים הופך אותם למיוחדים מאוד ומגביל אותם. לפחות כיווני פיתוח אפשריים. כאן, בלי יותר מדי ניואנסים, אבל באופן לא מפתיע, האמת היא שם נרדף למוות, והשכחה לפסאודו-קיום, נאצי חי (באמת), בתנאים של העולם שלאחר המלחמה, הוא כמעט סתירה במונחים.

הדמות הראשית בגיל מאוד מתקדם שלמרות שהיא חופפת וחולה בדמנציה סנילי מתקדמת, עדיין מראה מהפך חיובי לחלוטין יוצא מגדר הרגיל , למעשה אפילו מופלא של תודעתו האנושית עדיין, המייצגת שדה פסיכולוגי מתאים מאוד לאלוהות האלוהית כדי להעניש אותו כדי להתייסר לצמיתות עמוקות לשאת בתודעתו עד הרגע האחרון של הנטל הגדול הקיים שלו, הנפשי של המפלצות שבגינן. פעם הוא היה אחראי. פרשנות מצוינת לתפקיד הראשי של השחקן הגדול והמאוד יקר כריסטופר פלאמר, שהוא בעצמו בגיל מתקדם ומתאים מאוד לתפקיד הקשה הזה, במיוחד מבחינת העברת על המסך כמה תחושות פסיכולוגיות עמוקות מאוד, כמו בסצנה במיוחד. שבו הוא עצמו, כעונש חיוור עדיין המוטל על עצמו, נותן לנפשו שלו להיות מבועתת פסיכולוגית עמוקה על ידי בן שיחו ברצף שבו המתח שבו הוא נכנע בכוונה, מפעיל באופן רפלקסיבי אפילו הטלת שתן ספונטנית על עצמו. ככל שהאקשן מתפתח, הסרט הופך בהדרגה ליותר ויותר שובה לב, יותר רגשי, יותר מרשים, ומגיע לשיאו בהפתעה הגדולה של סצינת הסיום, שבה אני בטוח שהרוב המכריע של הצופים (אם לא כולם) לא הם חיכו. בשום אופן!

Exit mobile version