סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

מיכאל האמיץ או מיחאי ויטאזול (1970) Michael the Brave

סרט היסטורי בשני חלקים המתאר את הרגעים העיקריים של שלטונו של מיכאל האמיץ: המשא ומתן על כס המלכות עם הסולטן בקונסטנטינופול, סירוב לחלוק כבוד, ההכתרה מאלבה יוליה, הקרב על מירסלאו, הבגידה בגנרל באסטה, מקלט בפראג, קרב גורסלאו, הרצח של מייקל. רוחב הממד ההיסטורי והנרטיבי שלו כולל את “מייקל האמיץ” בין סרטי העיון ההיסטוריים של ההיסטוריה הקולנועית. הוא משדר רגש פטריוטי חזק ואפי.

כנראה ההפקה ההיסטורית המרשימה ביותר בקולנוע הרומני. הסרט, שנעשה ב-1970 בבימויו של סרג’יו ניקולאסקו, נכנס למעגל הבינלאומי לאחר שלוש שנים, שם הרשים צופי קולנוע מתרבויות שונות. למיחאי ויטאזול יש הכל – סצנות קרב גרנדיוזיות, תככים פוליטיים, בגידות נבזיות, דרמות משפחתיות ובעיקר הופעה של אחד מגדולי השחקנים הרומנים בכל הזמנים. אמזה פלה היא אנתולוגית בתפקיד המייסד הגדול של האיחוד הראשון בתולדות רומניה. ניחן בייעוד קולנועי מיוחד, הוא פרפורמר לא פשוט אלא בתפקיד זה יותר מכל יוצר דמות, שנותן חיים, אמינות, עוצמה ואינדיבידואליות לגיבור יוצא הדופן שסימן את ייעודה ההיסטורי של המדינה.

שם הסרט ברומנית: Mihai Viteazul
מיכאל האמיץ או מיחאי ויטאזול לצפייה ישירה, הסרט המלא – יש 2 חלקים.

 

 

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

ביקורת של לילך לסרט מיכאל האמיץ

מיכאל האמיץ הוא סרט מושקע מאוד בסגנון הוליוודי, עם ניצבים רבים, בסצנות מלחמה מעולים, בגדים תקופתיות, שחקנים מקצועיים או בקיצור סרט טוב מאוד. הסרט עוקב בקפידה אחר הביוגרפיה של שליט ולכיה (1593 – 1601), שהוציא את ארצו משליטה של ​​האימפריה העות’מאנית, ב-1595. מיחאי ויטאזול כבש את טרנסילבניה ב-1599, הפך למנהיגה, ואז השתלטה על מנהיגות מולדביה מהדנייסטר לדנייסטר ב-1600, איחדה את 3 הנסיכויות הרומניות באותה שנה. המלך נרצח באופן טרגי שנה לאחר מכן. השחקן אמזה פלה, גרנדיוזית בתפקיד המרכזי של הסרט, משחק את אחד מתפקידי חייו, שיישאר רפרנס בקולנוע הרומני ובתודעתם של מיליוני צופים רומנים וזרים. הוא נתמך בתפקידים אנתולוגיים על ידי שפע של שחקנים גדולים של הסצנה והסרט המקומיים.

יש בסרט זה פריסת כוחות עצומה ששואפת לתאר סצנות של קרבות תוססים, שבהם התמונות החזותיות מובטחות על ידי תנועות מיוחדות של המצלמות וחשוב לשכוח שבאותן שנים של מאה הקודמת עדיין לא יצרו סרטים במחשב כמו היום. הדמות הראשית הופכת למייצגת של הגיבור הקולקטיבי הרומני שהקריב את עצמו למען עצמאות ואחדות לאומית. תככים פוליטיים מתוארים בכנות, וחלק מהדיאלוגים הם דוגמאות אמיתיות לפטריוטיות (למרות מידה מסוימת של פאתוס) וחוכמה דיפלומטית.
שימו לב לקטעי קרב מוכנים היטב ששמתי לב אליהם; פרשי הפרשים הרומניים בראשותו של מיחאי שלאחר שכבש ושחרר שורה של מבצרים על גדת הדנובה בידי הטורקים, המשיך במערכה האנטי-עות’מאנית שלו, ואז כבש את רוסקיוק, ורנה, רזגרד, והגיע לאדריאנופול. אחר כך מאוד אהבתי איך בוצעו הקרבות של קלוגארני וסלימבר.
5 כוכבים שזה המקסימום שיש לי אבל מגיע לסרט סה יותר.

 

 

Exit mobile version