סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

כסף (2016) Money

אומרים שלכסף אין ריח וזה מה שהסרט “כסף” מוכיח. העלילה מביאה את סיפורם של שני אנשי עסקים עשירים שמתכוונים לברוח עם חמישה מיליון דולר בכסף שהושג בצורה לא נכונה. האם התוכנית שלהם יצא לפעול? לא בטוח אחרי שאורח לא מזמן מגלה את הכוונות שלהם.

כסף לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית – כתוביות ודובר אנגלית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 2.7]

הביקורת של שרון לסרט “כסף”

למרות היותו סרט מתח מונחה דיאלוגים המתרחש בעיקר במיקום בודד ומצולם בקצב מהיר, Money מרגיש כמו מה שקורה כאשר ניגשים לסרט עצמאי באותו אופן שבו נוצר סרט אולפן. יש יותר התעסקות בלהיטים של שחקנים שיש להם תהילה קיימת (המכונה גם פלטפורמה) כדי לעזור למכור את הסרט שלהם, גם אם השחקנים המסוימים האלה אינם הטובים ביותר או המוכשרים ביותר לתפקיד. במילים אחרות, הפקת “כסף” הייתה עסוקה למרבה האירוניה כל כך בעשיית כסף שהסרט בסופו של דבר סובל בגלל זה. תסריט קצת חכם נהרס לעתים קרובות על ידי שחקנים שלא תמיד עומדים במשימה לטפל בכמה מהדיאלוגים המסורבלים יותר והאפיונים החד מימדיים.
לסרט כסף יש בעצם חמש דמויות, עם שחקן עזר אחד שנשתל כמובן בתסריט כדי לעזור לספק טוויסט אחרון שניתן לראות הרבה לפני שהוא מגיע. מארק  וסילביה הם זוג צעיר עשיר המארח ארוחת ערב לעמיתו לעבודה של מארק, שון, וחברתו החדשה, כריסטינה , כאשר זר מגיע בדלת. ג’ון מציג את עצמו כשכן החדש שלהם, אבל ברגע שהוזמנו פנימה, שני הזוגות מגלים שהוא למעשה פושע עם מידע פנימי על מכירה בלתי חוקית של סודות מסחריים שהביאו לאחרונה למארק ושון יום תשלום גדול.

וכך מתחיל משחק חתול ועכבר טיפוסי, כאשר הכוח עובר הלוך ושוב בין הפולש לזוג פושעי הצווארון הלבן שהוא מנסה לשדוד. אין דמויות מוסריות בין חמשת אלה, מה שעלול לגרום לצפייה קשה. כולם כל כך מסונוורים מחמדנות עד שלעתים קרובות זה מרגיש כאילו ג’ון עשוי להיות החביב ביותר, למרות שהוא גם האלים ביותר. וזה בהחלט לא עוזר שרוב השחקנים מוסיפים אפס עומק לדמויות שלהם, מדברים כל שורה בהיעדר ניואנסים שפשוט יוצא כמשחק גרוע בנוסף לכתיבה גרועה. אולי אפילו לא שג’ון חביב יותר, אלא פשוט שבמבר הוא השחקן המסוגל ביותר להתמודד עם החומר השטוח.
כבר מההתחלה כשאנחנו מגלים שלוץ וויליאמס משחקים מדענים, הליהוק מרגיש נורא. לוץ ידוע בעיקר בזכות הופעותיו הקצרות בזכיינית “דמדומים”, ומאז עשה קריירה מהתהילה הזו. שום דבר בהתנהגותו או במסירת השורות שלו לא הופך אותו לאמין אפילו מעט כמדען, או כל סוג של איש מקצוע שמסוגל להרוויח כסף. ולמרות שוויליאמס משתפר מעט כשחקן, העובדה שדמותו כתובה כמכור לקוקאין עם מזג מהיר הופכת את הכתיבה לחשודה יותר במקום זאת.
והכתיבה ראויה לרוב לגלגול עיניים או שתיים. ברצף אחד, זמן קצר לאחר שהפכה את השולחן על הפולש שלהם בפעם הראשונה, סילביה פונה באופן בלתי מוסבר לכריסטינה ומחמיאה לה על איכות העור שלה. למה זה מדאיג כשפושע אלים הכניס רק אקדח לבית? אין לי מושג בשביל מה השורה הזו נכללה, אבל ויקסלר רחוק מלהיות מסוגל מספיק כדי לגרום לזה לעבוד, מה שמוביל לשאלות הן לגבי הכישרון של הסופר והן של השחקן.

ויקסלר הוא בקלות אחד המרכיבים היותר כואבים בסרט הזה, מה שאומר הרבה על סרט שמנסה לשכנע אותנו שלוץ הוא מדען. כל אחד מהשחקנים האלה מרגיש לוהק בגלל עבודתו בעבר ולא בגלל יכולתו להתמודד עם החומר, והתסריט המפותח הדק סובל לעתים קרובות כתוצאה מכך. אפילו גררו, שאולי לא ניתן לזהות את פניה ושמה באופן מיידי, לוהקה בבירור כתוצאה מכך שזו קופרודוקציה עם ספרד, שם היא מוכרת הרבה יותר.
סביר להניח שלסרט על חמדנות יהיו דמויות חסרות טעם, אבל אין על מי לקהל לשרש כתוצאה מכך. זה סימן רע כאשר הדמות החביבה ביותר היא גנב אלים. צוות שחקנים אטרקטיבי ומעט מפורסם אולי היה נראה הבחירה הנכונה לסרט מצליח, אבל זה גם הביא לסרט בינוני שבו יכול היה להיות סרט טוב עם שחקנים ודיאלוג שיש להם קצת יותר עדינות ועומק.

Exit mobile version