סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אז גזרתי על כולם גזר דין מוות (1972) Then I Sentenced Them All to Death

סרט רומני שמתאר דברים שהתרחשו בזמן מלמת העולם השנייה בכפר קטן תחת הכיבוש הגרמני. המשוגע של הכפר, איפו, חבר טוב עם  נער שעבר טראומה אחרי מותו של אחיו. לאחר שחייל גרמני נהרג, המקומיים מאוימים בהוצאתם להורג אם לא ימסרו את הרוצח. איפו מסכים לקחת אחריות על הרצח, למרות שלא הוא עשה זאת.

אם יסכים שהגרמנים יוציאו אותו להורג, בתמורה הוא יקבל חלקת אדמה למשפחתו ולהלוויה יוקרתית. ההסדר מתגלה כחסר תועלת כי הגרמנים, לחוצים מהאירועים של סוף המלחמה, מתעלמים ממנו. סיום הסר מאוד מפתיע.
שם הסרט ברומנית: Atunci i-am condamnat pe toți la moarte
אז גזרתי על כולם גזר דין מוות לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית – כתוביות באנגלית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט אז גזרתי על כולם גזר דין מוות

דרמה פסיכולוגית, סאטירה על הפחדנות והצביעות של הבורגנות הקטנה הכפרית בכפר הרומני בזמן המלחמה. זה בהחלט אחד הסרטים הרומנים הטובים ביותר שראיתי, וכמה מבקרים ראו בו אפילו את הסרט הטוב ביותר שנעשה על ידי סרג’יו ניקולאסקו, הבמאי שהפגין את כישרונו בצורה מעודנת. הוא מעביר את הדגש מהגורל הטרגי של איפו לגינוי האופי הכפול והשפל של מנהיגי קהילה.
הסרט מכיל כמה רגעים סמליים: טקס ארוחת הערב, הוויתור של מפקד היחידה הצבאית הגרמנית להוציא להורג את הפושע ומורת רוחו של איפו העובדה שהגרמנים לא כיבדו את המילה הנתונה ואינם עושים צדק עם הביצוע הסמלי או האותנטי, סוף פתוח שמשמעותו נותרת להערכת הצופים. יש כמה רצפים של מתח: דהירה ארוכה, מעצבנת ומטרידה של קצין גרמני מעל הזיפים בעודו מרחף באוויר התחושה המטרידה של אירועים דרמטיים. הסרט מרגש עד דמעות, בהיותו טרגדיה נדירה.
אני מעניקה 5 כוכבים לסרט זה.

 

Exit mobile version