סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

פני צלקת (1983) Scarface

פני צלקת היא גרסה מחודשת לסרט ישן יותר עם אל פאצ’ינו ומישל פייפר. הסרט עוקב אחר סיפורו של מהגר קובני, טוני מונטנה, שיחד עם חברו מני ריי מניח את היסודות לאימפריה המאפיה החזקה במיאמי.

הסרט מרשים בעוצמת הדרמה של מונטנה, שנמשכת הן על ידי משחק המשחק המעולה של פאצ’ינו והן על ידי הבנייה החכמה של התסריט, הכולל שני היבטים אנטגוניסטיים בחייו של טוני: תקופת הזוהר והקריסה. הניגוד החזק בין שתי התקופות יגביר מאוד את דרמת הגיבור.

פני צלקת לצפייה ישירה, הסרט המלא.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 4]

הביקורת של שרון לסרט פני צלקת

פני צלקת הוא כמעט 3 שעות ונראה לעיתים רחוקות בשנת 1983, עורר מחלוקות רבות בזמן יציאתו לאור. בימויו של בריאן דה פאלמה ונכתב על ידי אוליבר סטון, סקארפייס נכנס גם הוא להיסטוריה כאחד הסרטים הבודדים המועמדים לשני גלובוס הזהב (השחקן הטוב ביותר בתפקיד מוביל, השחקן הטוב ביותר בתפקיד) המשני, המוזיקה הטובה ביותר).
אוליבר סטון הרגיש את נוכחותו בבניית התסריט: טוני נשלט על ידי אכזריות, אלימות, דחף עקוב מדם, רכושנות ובעיקר תאוות בצע, מאפיינים המתווים צל מפלצתי של הדמות, פחות בולט כאן, בהשוואה לסרטים אחרים שלו אֶבֶן.

ההפקה נשארת בלתי נשכחת באמצעות התמונות המדהימות של מיאמי שיחד עם התלבושות הספציפיות (חולצות צבעוניות, חצי פתוח, משקפי שמש מכל הצורות, בגדי ים) והרצפים במועדונים משלימים אווירה מיוחדת.
אל פאצ’ינו מרשים שוב בסגנונו האופייני. מישל פייפר משיקה את ההפקה הזו, והפכה לאחת השחקניות הגדולות בהוליווד.
הסרט נשאר השראה עד היום. משחקי מחשב השאילו את הארכיטקטורה של בית מונטנה, שאלו סצנות שונות מהסרט, אפילו פסקול הסרט, כדי להבחין בה.

פני צלקת העלה את הרעיון של סרט העולם התחתון לשלב הבא. במאה שנה שנשלטו אך ורק על ידי המסורתיות של “הסנדק”, הצליחה סקארפייס לבצע את הקפיצה לקראת הגישה לעולם העכשווי של המאפיה, והותירה אחריה דמות בלתי נשכחת.
התפקיד הטוב ביותר של פאצ’ינו לדעתי, תפקיד מסוג זה תופס אותו הכי טוב.
סוג המאפיונר הקשה, האלים, חסר הזהירות בחייו עם כמה עקרונות ברזל, בניגוד לסוג המאפיונר דה נירו (לפחות חכם יותר, רגוע וכו ‘) אבל בואו לא נאריך אותו.
מגה במאי, מגה תסריט, מגה שחקנים.
ציון 5 לסרט שהוא באמת טוב מכל הבחינות.

Exit mobile version