סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

המסר (1976) The Message

המסר היא דרמה היסטורית המתרחשת בתחילת המאה השביעית, המציגה את ראשית האסלאם ואת סיפורו של הנביא מוחמד, שליח אללה. ממוקם במערה, הוא מבקר בגלגולו של המלאך גבריאל המצווה עליו לשכנע את תושבי העיר קאבה לוותר על הפולחן של למעלה מ -300 אלילים ולעבוד לאל היציר היחיד, אללה. בעזרתו של דודו, הלוחם חמזה (בגילומו של אנתוני קווין), מוחמד ותומכיו חוזרים לעיר מכה כדי לשחרר את העיר ממנהיגים פוליטיים וצבאיים מושחתים.

המסר הוא למעשה תולדות האיסלאם ומכבד את ההיסטוריה והמסורות האיסלאמיות, אך דמותו של מוחמד אינה מופיעה בסרט, כיוון שכמה מנציגי דת זו לא רצו להציג את פניו.
המסר לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית – כתוביות ודובר אנגלית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט המסר

המסר הוא סרט אפי על הגילוי שנערך לנביא מוחמד על ידי המלאך גבריאל, על הקמת הקהילה האסלאמית הראשונה ועל הרדיפות שספגו המוסלמים עד הכניסה הניצחת למכה. בשל המגבלות האיסלאמיות על ייצוג דמותו של הנביא ושמיעת קולו, מוחמד אינו מופיע בסרט, אלא רק מוצע להיות נוכח שם. במקום זאת נשמע קולו של המלאך גבריאל.
הסרט מתמקד בהיווצרות הקהילה האסלאמית הראשונה ובמאבק שלה עם שאר השבטים הערבים לכפות את הדת החדשה על אל אחד: אללה, שהטיף מוחמד. “המסר” נראה מציאותי ולא מעורר רחמים, עם הופעות חזקות של שחקנים כמו אנתוני קווין (בתור חמזה, דודו של הנביא), איירין פאפס (בתור הינד, אשתו של הסוחר אבו סופיאן), דמיאן תומאס (זייד, המאומץ בנו של הנביא), ג’וני סקקה (העבד בילאל, המואזין הראשון של האיסלאם) או מרטין בנסון (בתפקיד אבו-ג’הל, אחד מאויבי האסלאם).

תורות האסלאם מוצגות כל הזמן בסרט, בניגוד לאמונת אלילים ושווא של הערבים עד אז ותומכות ברעיון שאלוהים אוהב שלום (ברכת המוסלמים עדיין היום Salam aleikum – שלום איתך), שוויון בין כולם אנשים ללא קשר לגזע, מין או מעמד חברתי, חובת העשירים לתרום כסף לעניים ואחרים.
התפאורות והתלבושות נהדרות, הצילומים התקיימו בחולות לוב ומרוקו, שם נבנו הערים מכה ומדינה כפי שנראו בתקופת הנביא. הצילומים נעשו בתמיכה כספית של הנהגת ממלכת סעודיה והג’מאהירייה הלובית ונהנו מהאימות הדתי של הטקסטים שסיפקו מנהיגי המופתי במצרים ולבנון. התמונה איכותית, כמו גם הצליל, והפסקול של מוריס ז’אר מרשים באמת. “המסר” אינו יצירת מופת, אך זהו סרט חובה כדי להבין טוב יותר את האמונה האיסלאמית.
סרט של שעות שכבר לא עושים היום, המסר הוא סרט מעניין שמלמד אותנו היסטוריה וגם האמת על בני הדודים שלנו.
4 כובים מתוך 5

 

Exit mobile version