סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

ריצ’רד ג’וול (2019) Richard Jewell

ריצ’רד ג’וול היא דרמה על האירוע של הפצצה באולימפיאדת אטלנטה. בזכות ערנותו של ג’וול, אחד מאלה ששמרו על האיצטדיון, ניצלו הרבה חיים. הפיצוץ עדיין התרחש, אך זה קרה על רקע נסיגת הצופים מהאצטדיון, ובכך נמנע מטרגדיה גדולה עוד יותר. עם זאת, חיי ריצ’רד ג’וול התהפכו. בעקבות הצבתו ברשימת החשודים של ה- FBI, נחקרו הפרטים הקטנים ביותר בחייו, והתקשורת עקבה אחר כל צעדו במשך כמה חודשים והתייחסה אליו כאל החשוד העיקרי בפיגוע.

דרמה מרשימה בבימויו של קלינט איסטווד שמתארת את הסיפור של ריצ’רד ג’וול שההופך מגיבור לאומי לנאשם שנחקר על פשע שלא ביצע. ההופעה המרהיבה של שחקן אלמוני פול וולטר, היא אחת הסיבות לכך שהסרט בלתי נשכח. הכל קרה באמת בדיוק כפי שהוא מתואר בסרט. הבמאי איסטווד אסף נתונים סותרים ממקרה שנוי במחלוקת, עם חידודו ועיתויו הרגילים, ויצר מתח ומתח לספר סיפור חיוני על שימוש לרעה בצדק.

ריצ’רד ג’וול לצפייה ישירה, הסרט המלא הוסר מיוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך

במשך כל ששת העשורים בקריירה שלו כשחקן ובמאי, קלינט איסטווד בחן ללא הרף את תופעת הגבורה על המסך הגדול. אמנם נכון שההתמצאות הפוליטית השמרנית הפתגמית של הבמאי השפיעה על נושא סרטיו, אבל איסטווד לא נרתע מלהתמודד עם ההשפעות ההרסניות של קידום ערכים אמריקניים שנוי במחלוקת.
זה ניכר, במיוחד בעשור האחרון. איסטווד ביים שמונה סרטי סיפורת, רובם בהשראת דמויות אמיתיות, שמעשי הגבורה שלהם היו שנויים במחלוקת. צלף אמריקאי מדבר על מורשתו המדממת של צלף כלבי הים בשם כריס קייל (בראדלי קופר), שכל אגדתו נולדה מזוועות המלחמות במזרח התיכון.
נהפוך הוא, סולי בונה באמצעות שברים נרטיביים את הכרוניקה של ההחלטות מצילות החיים שלקח בזמן אמת טייס התעופה צ’סלי סולנברגר (טום הנקס), גיבור הנס המפורסם על ההדסון. הסרט בונה דמות שלילית מרתקת מדעת הקהל והחוקרים. מעבר לשרוד מול אסון אמיתי, לשרוד מול קהל עוין ולא צודק נראה קשה יותר.

בריצ’רד ג’וול, ביוגרפיה שכובשת ובעייתית, אך גם מוכנה לייפות את האמת ההיסטורית, איסטווד נראה שוב מוקסם מהפגיעות שמלווה בגבורה. מתוך אמונה בקשר שבין גבורה למעמד של נציג הסמכות, ג’וול (שיחק בכנות מבריקה על ידי פול וולטר האוזר) מגדיר את הצלחתו שלו רק מבחינת החובה. כשהוא שם תמיד את אכיפת החוק מעליו, הוא לא מסוגל להבין שהרשויות מתפתחות לפעמים באזור אפור, וכך הופכות לעזבון של כמה דמויות ומוסדות שרוצים לצאת כמו דימוי אחרי טרגדיה פוטנציאלית.
הסרט שם לנו לנו על המגש סיפור, ובו בזמן הזדמנות טובה להתבוננות פנימית, בדמיון מופתי של קלינט איסטווד, שמרעיד בתמונות הסרט הזה את מה שיכול להישאר תופעה פשוטה של ​​טרור או קטע בעידן מסוים על איך השלטונות האמריקניים נכשלו פעם נוספת, משתקים נפש אחת או יותר, נשכחים במשך זמן רב כאילו כלום לא קרה.
מנצלים את חפותו של אדם מוגבל ונאיבי, אך עם מתנה ילידית לעשות טוב בכוונה, אף יותר מכך, להוכיח יכולות אמיתיות לזהות סכנה, קבועה כמו איש החוק עם ניסיון רב, כל אלה יפנו נגדו כמו בפרק שבו היום היית חושד במי שמאשים אותך בפארסה אפשרית. די מוגבל בביטוי ומגושם במעשיו, ריצ’רד אינו יכול להוכיח את הרצונות המובילים אותו לחלום ילדותו – מגן בכל מחיר של חוק וסדר, מתפקיד השוטר. אך בן לילה הוא הופך לגיבור שמציל חיים בפיגוע ולילה אחד לאחר מכן החשוד העיקרי.

הרחק מהסיום המהיר של הבלבול, הכל מתקדם יותר גרוע, מה שמביא לרגזתם של הסובבים אותו שיודעים כי ריצ’רד חף מפשע, אמו בפרט, עורך דינו ואפילו חברו הטוב ביותר – הופכים לחשודים ו”שותפו הומו”, מסומן. של הספקה עצמית אופיינית לסוכני ה- FBI, שבאופן שטחי אוספים ראיות רק לכיוון אחד כי זה קל יותר וכולם יברכו אותם, אולי, בסופו של דבר, על מקרה אחר שנפתר.
עם סוכן פדרלי שמתלונן על היעדר מקרים בתורנותו ובעזרת עיתונאי שרק עקרון האמת לא שירת אותו, רומס גופות לחדשות מרעישות, הדברים מתנוונים. לבסוף הדברים נפתרים סופית, אך לקח נותר מאחור ואדם יבש, ללא אופק, שהיום זוכה לשבחים ראויים והעולם שר את תודתו, ומחר כולם מגנים אותו מכיוון שהעיתונות מחליטה על המגמה (כמו היום), במיוחד כאשר המידע מתחזק על ידי מוסדות בעלי סמכות גבוהה. כשהם מבינים שטעו, אני מתנצל, לוחץ את ידו ועוזב – לפחות כגישה, גם אם זה אפילו לא קרה. מצב בו ההתנצלות אינה חסרת תועלת, ולא הייתה מגיעה ישירות מהנשיא, אלא הוכחה לכך שטעות כה חמורה בהליך יכולה להיחשב כפשע באותה תקופה, לפחות באחריותם של מי שמשחק עם אוֹתָם!

 

 

5 כוכבים כי זה סרט מעולה.

 

Exit mobile version