סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

משפט השבעה משיקגו (2020) The Trial of the Chicago 7

משפט השבעה משיקגו מחזיר לאקטואליה את הסיפור ההיסטורי של מחאה שלווה בכנס הלאומי של המפלגה הדמוקרטית בסוף שנות ה-60. ההפגנה הפכה לעימות אלים עם המשטרה והמשמר הלאומי ומארגני המחאה, הואשמו בקשירת קשר להסתה להתפרעויות, והמשפט שבא בעקבותיו היה מהידועים בשמצה בהיסטוריה.

משפט השבעה משיקגו לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא עדיין ביוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של הילה

הסרט נכתב ובוים ​​על ידי אהרון סורקין, ובוחן משפט בן חודשים שהחל בספטמבר 1969. שמונה פעילי מלחמת וייטנאם הגיעו לשיקגו כדי למחות על האמנה הדמוקרטית, אירוע מרכזי פוליטי שמשך את תשומת לב העיתונות האמריקאית. במהלך המחאה השלווה, הוויכוחים בין מפגינים למשטרה הפכו לדם יותר ויותר, ומנהיגי המחאה הואשמו במשפט ידוע לשמצה בכמה אישומים, כולל קשירת קשר נגד המדינה.
לפי דעתי משפט השבעה בשיקגו הוא סרט חובה לא רק משום שדרמת בית משפט זו מראה היטב מה קורה כאשר פוליטיקאים, שופטים ושוטרים שוכחים מה התפקיד שלהם, אלא גם את הדמיון המדאיג בין ההפגנות. משיקגו וההפגנות בבלפור בשנה האחרונה.
מהמרחק הנוח של חמישה עשורים, אנו עשויים לתהות כיצד הייתה אפשרות למדינה האמריקאיתלהגיע למצב הזה בעקבות מחאה שלווה נגד מלחמת וייטנאם. אך כשמלחמה זו נחשבה בזמנו כדוגמא להשפעה אמריקאית בעולם, בה ארצות הברית שאבה מיליארדי דולרים ומיליוני חיילים, כאשר סביבה נוצרה מכונת תעמולה ענקית שנועדה לחגוג את גבורת ההקרבה המפוקפקת על בחזית מתברר מדוע מחאה כזו עשויה להיות לא נוחה עבור הרשויות. אבל מה שקרה אז הוא יותר מסכסוך אידיאולוגי: המדינה פונה נגד האזרח, מבצעת התעללות לאחר התעללות.
למרות כמה חסרונות בסרט והאשמות כי הרשה לעצמו חופש אמנותי רב מדי בעיבוד האירועים שהתרחשו במציאות, משפט השבעה משיקגו מצליח ליצור הקשר רלוונטי לא רק לאותה תקופה, אלא גם להווה. משפטם של השבעה בשיקגו הופך יבש ויעיל והופך לצילום רנטגן של התעללות, צילום רנטגן ככל שידוע לנו היטב את תוצאת המלחמה והשלכותיה הרסניות. התסריט של סורקין לא עושה צדק עם כל הנאשמים, כי רק שניים, טום היידן (אדי רדמיין) ואבי הופמן (סשה ברון כהן), מקבלים את חלק הארי בעיבוד, אך רוחם והנמקתם הופכים למקהלה של חולמים. , של פציפיזם ושכל ישר.
תהליך זה אינו עוסק רק בחופש ביטוי ואדיבות, אלא גם בהשפעתו הפנטסטית של החזית. כאשר מנהיגים מאבדים קשר עם רצון העם (במקרה זה 2.7 מיליון אמריקאים נחטפו מבתיהם ונשלחו להילחם במלחמה בה כמעט מיליון וייטנאמים קיפחו את חייהם), על האנשים להוציא את המנהיגים מהם בועה מלאה באוויר הכח הדק ומביאה אותם למציאות …

 

 

אני נותנת לסרט זה 5 כוכבים אבל יש לקחת בחשבון שלא כל אחד חושב כך למרות שמשפט השבעה משיקגו היה מועמד לאוסקר 2021.

Exit mobile version