סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הניסוי (2010) The Experiment

הניסוי הוא סרט מזעזע, מבוסס על עובדות אמיתיות. מדובר על גרסה מחודשת של מותחן פסיכולוגי מלפני שנים. קבוצת אנשים רגילים שגויסו לתפקידם של הסוהרים והאסירים, כחלק ממחקר מחקר לניתוח האופן בו המשתתפים מושפעים מהתנאים בכלא.

בסרט מכוכבים בתפקידים הראשים שני שכוכבי קולנוע מהגדולים שהוליווד: אדריאן ברודי משחק את מנהיג האסירים, ואילו יער ויטאקר משחק בתפקיד שומר כוח מושחת.
הניסוי לצפייה ישירה, הסרט המלא.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 3]

הביקורת של יונתן לסרט הניסוי

 

הניסוי הוא סרט קולוסאלי. סרט אכזרי, אלים על משהו שהעסיק אותי זמן רב: הטבע החייתי של הטבע האנושי, הבהמיות של הפרט שיכול להיות, באותה מידה, ישות עליונה (כמובן, הצד האחרון הזה לא מוצג בפני אותנו בסרט). שתי שורות בהחלט ייצמדו במוחך לאחר הצפייה בסרט זה – “אתה צריך להפוך את הלחי השנייה” ו”אנחנו עדיין יכולים לעשות משהו בקשר לזה”. בעיקרון, זה לא צריך להיות ניסוי, ואת הנבדקים יש לשלם בכסף, אבל כל מה שקורה יכול להילקח מהמציאות. פורסט וויטאקר משחק באוסקר (לא שאדריאן ברודי לא שיחק טוב, אבל וויטאקר דווקא הדהים אותי).
קל להבין שאנחנו מדברים על סרט יוצא דופן ….

שימוש לרעה בכוח והשאר? מה שאהבתי בסרט הזה הוא ההדגשה של כמה סטריאוטיפים של אישיות: הסרבנים שהגיעו למצב של החלטה חושבים שהוא אלוהים, הלא מותאם החברתי, האיש החלש שבמעמד הכפוף הוא הקורבן הבטוח, הגדול “. איש מאצ’ו “בעולם האמיתי (לפחות כך זה רוצה להיראות) שבמצבים קיצוניים הופך ל”פלסטלינה”, האדם השלווה, הרגוע והמכובד כשהוא נשדד מהכי יקר, כלומר “הכבוד” הופך לאדם אכזרי חיה … אלה רק עוד כמה סטריאוטיפים חשובים …. סרט שכדאי לראות, אולי מי יודע גורם לנו לעשות משהו …
חובה לראות – ולהסיק מסקנות …
נ.ב. מאוחר יותר קראתי שזו הייתה גרסה מחודשת. אני מציין שלא ראיתי את הסרט המקורי, אבל בכל מקרה זהו סרט עשוי היטב.
לפי דעתי לסרט הזה מגיע 5 כוכבים למרות שבטוח שיהיו כאלה שחושבים אחרת.

Exit mobile version