סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

המשחק של אנדר (2013) Ender’s Game

המשחק של אנדר הוא פנטזיה מדע בדיוני עם הריסון פורד. בעתיד הלא רחוק, גזע חייזרים עוין תוקף את כדור הארץ, כאשר המושיעשצריך להציל את כדור הארץ הוא מפקד הצי הבינלאומי, מזר רקאם. אך התקפה חדשה קרובה, ועל קולונל גרף והצבא הבינלאומי למצוא את הלוחם החזק ביותר שיעצור את הפלישה.
לתדהמת כולם, ההצלה היא בידי אנדר וויגין, צעיר ביישן אך אינטליגנטי להפליא. הוא לומד במהירות אסטרטגיות לחימה קשות, מכפה את עצמו מול כל עמיתיו וכך הופך לתקווה הגדולה של הכוחות המזוינים.

המשחק של אנדר לצפייה ישירה, הסרט המלא דובר אנגלית ללא תרגום לעברית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 5]

הביקורת של יונתן

 

ציפיתי בקוצר נשימה לראות את הסרט המשחק של אנדר, כי גם היום אני אסיר תודה למי שפעם, דחף אות לקרוא את לכרכים של אורסון סקוט ולעולם יוצא הדופן שיצר. קראתי את כל הספרים לפני כמה שנים, אז אני לא זוכר את כל הפרטים. בגדול, אני יכול לומר שהסרט דבק בספר. מה שחסר, במקום זאת, הוא עומק. קל מאוד להעביר אירועים חשובים, נראה כי הכשרתו של אנדר מתקיימת תוך מספר ימים בלבד, היחסים עם עמיתים מוצגים באופן שטחי. והגמר הגדול הוא קצת אנטי אקלים.
עולם העתיד השזור בעבר ופרסקו אנושי למופת. עולם של בגרות מנוסה שמבין את הפוטנציאל העצום שבמוחם של ילדים, מתבגרים, צעירים. איכות הדמות והיכולות הטקטיות והאסטרטגיות של אדם מאומן במיומנות אינן תלויות בגיל החשיבה מראש.

הסרט מדגיש את פעולות המניפולציה של מוחות צעירים, על מנת למקסם את הדמיון היצירתי ואת התכונות הקוגניטיביות והנפשיות המסוגלות לעצב את סוג המנהיג הדרוש, צלול אך יחד עם זאת מוסרי. קו תיחום בין מוסרי ללא מוסרי.
כמה מוסרי להשתמש בילדים כדי לנצח מלחמה, כמה מוסרי הציניות שבה הבגרות מטפלת במוחם הטהור של ילדים באמצעות שקרים והשמטות, כמה מוסרי זה להעיר אצל ילדים רגשות ואחריות של נשימה עולמית גדולה … הלאה מצד שני, באמצעות הדמויות מזר רקאם ומייג’ור אנדרסון, הסרט מציג בפנינו את הרעיון הגבוה של הדוגמה של המבשר, מנטור הרוח והעשייה, מודל הגיבור המסוגל להצית את מוחם של לוחמי ילדים, אך – באמצעות מייג’ור אנדרסון – המודל של הקצין משנה או טראומות בפסיכולוגיה של ילדים אלה גאונים. מכיוון שמייג’ור אנדרסון (כאן עסקינן בתסריט חכם של התסריט – מתג מגדרי / אישיות מול הספר) הוא הדמות שתומכת בקולונל גרף ומשמח אותו כאשר יש צורך לתעדף את בריאות הנפש והפיזיקה של המגויסים הבינלאומיים.

ואחרון חביב, כמה מוסרי הוא להגן על הפלנטה שלכם על ידי השמדת אוכלוסייה זרה באופן מוחלט ונחוש בחיפוש אחר ארץ שמצילה את המינים שלה. חוסר התקשורת המוחלט, חוסר האכזבה האכזרי, העמום ובסופו של דבר מתועב – עם ציוויליזציה הנאבקת לשרוד, גורמים לניצחון כדור הארץ טעם מר. מלחמה – פוליטיקה – פוליטיקה של מלחמה!
צוות שחקנים מצוין, כל הופעה של הדמויות על המסך העניקה לי תחושת רווחה, הכרה בשחקנים ברמה גבוהה, מעמד שמוכר על ידי מועמדויות ופרסים רבים בעולם הסרט הבינלאומי. הריסון פורד ובן קינגסלי נכנסים שוב לעולם הפנטסטי (אך למעשה, מכיוון שאנחנו קרובים כל כך לאפשרויות הללו) של מדע בדיוני. הוא נכנס עם כל כלי הנשק בקריירה המופלאה שלהם ומשתלב בהבנה רבה – מתחת לגאווין הוד – בפסיכולוגיה של הדמויות שלהם. שחקן נהדר בן קינגסלי. הוא נתמך על ידי ויולה דייויס, שמוכיחה שוב, מגוון רחב של פרשנויות על סוגים שונים של תפקידים. פשוט ראיתי אותה באסירים, בתפקיד דרמטי מאוד.

בדירוג שלי אני מעניק ל המשחק של אנדר רק 4 כוכבים בגלל שהסרט לא רע, אבל גם לא טוב. אפקטים מיוחדים כמו גם התאמה, כל הכבוד, השחקנים משחקים בצורה הגונה (הלכתי על האריסון פורד, לצערי לא היה לו הרבה מה לעשות), אבל ה”מכה “חסרה לחלוטין.

Exit mobile version