סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

עשרת הדיברות (1956) The Ten Commandments

עשרת הדיברות דרמה אפית המספרת על חייו של משה רבינו מלפני לידתו בזמן שיעבוד מצרים ועד מותו על הר נבו לפני הכניסה לארץ ישראל. הסרט עוקב מאוד קרוב לסיפור המקראי ואמנם יש בו כמה דמויות מפתח שאינן מופיעות בתורה.

הקרבה לסיפור ומקראי וההשקעה המדהימה בתלבושות ובתפאורה ובהתחשב בזה שהוא נוצר בשנת 1956 ועדיין נראה טוב (לאחר שחזור כמובן) זה פשוט חוויה מדהימה לצפות בו בפעם הראשונה באורך מלא.

עשרת הדיברות לצפייה ישירה, הסרט המלא הוסר מיוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 5 Average: 4.2]

הביקורת של נתנאל – סרטים שראיתי

כל שנה לכבוד פסח יוצא לי לצפות בלפחות סרט אחד שקשור לזה במסגרת כזו או אחרת. את הסרט “עשרת הדיברות” אני חושב שמעולם לא יצא לי לראות במקשה אחת, תמיד ראיתי חלקים ממנו או סצנות ספציפיות אבל מפאת אורכו נמנעתי ממנו. השנה החלטנו לשבת המשפחה ביחד ולצפות בו בשני חלקים בשני ימים רצופים כדי להציג לילדים גרסה מלאה יותר של הסיפור של התורה על משה רבינו לכבוד חג הפסח.
הסרט מציג את הסיפור באור קצת שונה, הוא מציג את הדמויות שלומדים עליהם בתורה בצורה מלאה ושלמה ומציג עליהם פרטים נוספים כדי לתת נפח לעלילה, הוא מראה דמויות מפתח שלא מסופר עליהן הרבה כמו יהושע בן-נון, ציפורה, מרים ואהרון ואפילו פרעה שכולן מואפלות בצילו האדיר של משה, וכאן קיבלו מקום חשוב ומשמעותי.
לדעתי זהו אחד מסרטי החובה של העם היהודי כדי להכיר את המורשת הנפלאה שלנו ואת הסיפור המקראי המדהים הזה על משה רבינו, וכמובן כדי לספר לילדים את הסיפור של פסח בצורה כל כך צבעונית ומלאה.
השחקן הנהדר צ’רלטון הסטון שמשחק את משה, מציג תצוגת משחק מופלאה, והשחקן יול ברנר מדהים בתפקידו של פרעה, והשחקנים האחרים הנפלאים נותנים נפח אמיתי ומרגש לסיפור האלמותי הזה.

בהשוואה לסרטים אחרים

צפיתי לאחרונה בסרט המעולה “אקסודוס: אלים ומלכים” 2014 (Exodus: Gods and Kings) שגם הוא מציג את הסיפור של משה בצורה מעולה, אז אמנם לא אותו הדבר אבל גם טוב.

המסר של הסרט

משה רבינו בצורה נפלאה, ולא צריך להגיד יותר מזה.

הדירוג שלי

עשרת הדיברות הוא אפוס היסטורי חשוב ומעולה לכל העולם ובמיוחד לנו ליהודים.
8 מתוך 10 בסולם שלי.
מאת: נתנאל בורשטין – סרטים שראיתי

מאחורי הקלעים של הסרט עשרת הדיברות

Exit mobile version