סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

כלוא (2021) Caged

הסרט כלוא הוא מותחן פסיכולוגי שבמרכזו סיפורו של הארלו ריד, הנעול בבידוד לאחר שהואשם בהריגת ענבר ריד, אשתו. הארלו נאלץ לסבול מהתעללות לאחר מאסרו, אומרים לו מיד כי משפטו נדחה ללא הגבלת זמן ועורך דינו תבע אותו על כל מה שבבעלותו. רואים מיד מההתחלה איך הקלפים נערמים כנגדו. ככל שהעלילה נמשכת, הדברים מחמירים. כמעט מדי יום, הסוהר סאקס מתעלל בו והארלו אינו מסוגל להגן על עצמו כשהוא גולש עוד ועוד לפסיכוזה שלו. בהתחלה הוא טוען שהוא חף מפשע אך ככל שהסיפור עובר הוא מתחיל לחמוק מהנוף נותר לשאול אם הוא באמת חף מפשע או לא.

כלוא  מראה מה יכול לגרום קלסטרופוביה במצבים בלתי אנושים, כאשר הצדק רחוק מאוד להיות בצד של האסיר. הנקודות שהסרט הזה מעלה בעדינות על בידוד הן הרבה יותר חזקות מאלה שהוא מעלה בצורה בוטה. האם הארלו ישרוד את ויצליח להוכיח את חפותתו?

כלוא לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית – הסרט דובר אנגלית, יש כתוביות בערבית.

סרט פרמיום לחברי האתר בלבד

לצפייה בסרט זה, הזן את הסיסמה למטה!
אם אין לך סיסמה וברצונך לצפות בסרט זה ובסרטים פרמיום נוספים יש להירשם לאתר.

Restricted Content
To view this protected content, enter the password below:

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 5]

הביקורת של יונתן

הבמאי אהרון פיילמן לוקח על עצמו את המשימה הכבדה להפליא לבקר צורת ענישה עזה שנמצאת במערכת המשפט הפלילי שלנו. מבחינה היסטורית, ההשפעות השליליות של בידוד נרשמו. אסירים מבלים ימים, שבועות, חודשים ומקרים קיצוניים לפעמים אפילו שנים בחדר שמונה מטר על מטר. לרוב הוא מרוהט רק עם מיטה אחת, חלון אחד ושירותים אחד. זה המקום שבו רוב הסרט כלוא מתרחש.
מכיוון שהנוף כל כך לעתים רחוק משתנה, הצופה גורם לחוש אי נוחות, והביצוע המדהים של אדי גתגי גורם לחוש את הבהלה שמתגנבת אט אט כשמצבו הנפשי מתנוון בתאו. אף פעם לא נאמר במפורש שגזע הוא גורם בטיפול בהארלו, אבל אתה יכול להרגיש את הווריד של העוול משחק לאורך הסרט כולו. יש הרבה חוסר איזון כוח עדין שמשחק אגדה מורכבת לאורך 80 דקות הסרט. זה הרגעים החזקים ביותר הם השימוש בו במרחב. על ידי שינוי לסירוגין הנוף זה עדיין מעסיק את הצופים, אך על ידי בילוי רוב הזמן בתוך אותו תא אנו מתקשרים עם הארלו וחשים את הלחץ שלו. כשפיפלמן כמעט מנשק אמפתיה, זה יוצר את הפחד אליו ציפינו ממותחנים פסיכולוגיים.

להרלו חרדותיו מתבטאות כפנים בקירות, או כקולות בפתחי האוורור. הרגעים האלה הם קצת יותר כבדים, ולעתים קרובות מפספסים את המטרה כשהמצלמה מתעכבת על דמות של CGI זמן רב מדי. ערבוב הצלילים יכול להיות מעט חזק מדי באזורים מסוימים, אך בסצינות אחרות, הוא מציב אותך ישירות בנעליו של הארלו. מה שהכי חזק נשאר לידי הדמיון. פעולותיהם של השוטר סאקס מבהירות את המסר שהסרט מנסה לספר בהתעללות אכזרית בהארלו, והתייחסותו לרעה, אף שאינה נדירה בכלא, מבוצעת בצורה כל כך אגרסיבית ובוטה עד לנקודה בה ניתן לראותה כקומית. זה לא עוזר לעובדה שכמעט בכל סצנה סאקס לאט לאט מסטיק.
אנו אמורים לשאול שאלות כמו: כיצד נועד אדם להגן על עצמו במקרה שהוא סובל מהשפלת מוחו? לחלופין, אם הכלא נועד לשיקום, האם ריתוק בודד הוא האנטיתזה להתקדמות זו? לא ברור לגמרי ש”כלוא”  היא ביקורת על המערכת עד אמצע הסרט שעובד לטובתו ולרעתו. אם ציפיתם לסיפור אימה טהור, יתכן וזה לא מספיק עדין עבורכם. בסך הכל, זהו שעון מהנה ומתייחס לבעיות בעולם האמיתי שכחברה אנחנו כן צריכות לטפל בהן.

Exit mobile version