סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

המבוך (2012) Labyrinth

המיני-סדרה “מבוך” מציגה שני סיפורים מקבילים מתקופות היסטוריה שונות, אחד במהלך מסעי הצלב ואחד בימינו. המשותף לשני הסיפורים הוא מיקום הפעולה ותככים המבוססים על חיפוש ורכישת הגביע. עלאיס נבחרת לשמור על טבעת פולחן בכל מחיר. נכון לעכשיו, הפעולה מתמקדת באליס טאנר, ארכיאולוגית, שמוצאת את הטבעת הקדושה של הפרדות במערה. הקתריזם נאסר על ידי הקתוליות והוא נושא למסע צלב שנערך במטרה להשמיד את בני הזרם הנוצרי, בהיותם נחשבים מסוכנים והוכרז ככופר.

דוקטרינה הקתריזם נוצרית מהמאה העשירית, שהופיעה בדרום מערב צרפת. הקתרים הוציאו את הגיהינום ואת המוות שלאחר המוות, בהיותם חסידי רעיון הגלגול, שבו כל הנשמות, לאחר מספר חוזרים לעולם החומרי, היו אמורות להשתחרר מחושך ולהינצל, בתנאי שתרגלו סגפנות. תורת הקתאר נחשבה לכפירה על ידי האפיפיור, וחסידיה היו נתונים להשלכות קשות בין השנים 1147 ל -15 במרץ 1244, כאשר במבצר מונטסגור נהרגו 250 הקתרים האחרונים (או לא?) לאחר מצור ממושך. האם בהווה של אירופה של המאה ה -21 חסידים או חסידים של דוקטרינה זו?
הנה רק אחת מהסיבות הרבות שבגללן שווה צפייה בסרט. סדרת המיני אינה סרט תיעודי או סרט בעל ערכים ביוגרפיים / היסטוריים / דתיים מיוחדים, אלא מציגה, באופן אמנותי בעל ערך בינוני, תסריט, חזון, תככים / משחק – בין ההווה לעבר ימי הביניים. ומשחק משחק טוב. בו ג’ון הרט בולט.
סרט טוב שכדאי לצפות בו, משכו / 2 חלקים / כל שעה וחצי דקה. לא מהווה בעיה, הנושא מעניין, ואחרון חביב, יש לציין כי בסדרה יש כמפיקים אחים את האחים רידלי וטוני סקוט.

המבוך לצפייה ישירה, הסרט הוסר מיוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 0 Average: 0]

Exit mobile version