סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

צפייה בסרטים לטיפול פסיכותרפיה

האם אתה מחפש דרך לברוח מלחץ יומיומי? צפייה בסרטים גורמת לך להרגיש טוב – אתה כבר יודע את זה, כי הרגשת את זה בכל פעם שצפית בסרט טוב. מה שכנראה לא ידעת הוא שיש פסיכותרפיסטים המשתמשים בקולנוע כטיפול בכדי להקל על בעיות נפשיות.

תרומת הסרטים לטיפולים פסיכותרפיים?

פסיכותרפיסטים ממליצים על סרטים לצפייה ישירה מכיוון שהם עוזרים לנו לשנות את הדרך בה אנו חושבים, מרגישים, תוך השפעה על הדרך בה אנו מנהלים את עליות וירידות החיים. פסיכותרפיסטים רבים מתחילים “לרשום” סרטים למטופלים שיעזרו להם להתגבר על מחסומים רגשיים. טיפול בקולנוע הוא התהליך שבו משתמשים בסרטים גדולים או בסרטי טלוויזיה למטרות טיפוליות. סרטים יכולים להשפיע לטובה על רוב האנשים, למעט אלה הסובלים מהפרעות פסיכוטיות.

אין ספק שטיפול קונבנציונלי, אחד על אחד הינו הכי טוב, אבל טיפול בסרטים הוא הזדמנות לבצע עבודות התערבות בעצמך. הרעיון הוא לבחור סרטים עם נושאים המשקפים את הבעיה הנוכחית שלך או מצב שאתה רוצה לפתור. כשאתה צופה בסרטים מסוימים בצורה של טיפול, חפש את ההקשר הטיפולי המתאים – כגון התמכרות לחומרים מסוימים או לאלכוהול, מוות, נטישה או התעללות; היכולת לגעת בצופה נחשבת, אבל אני שוקל גם את התוכן הכללי או את הנושא.

יתרונות בריאותיים שניתן להשיג מצפייה בסרט טוב

סרטים מפחיתים חרדות
אם אתה מתוח, צפייה בסרט יכולה להקל על המתח. לדוגמה, סצינות שצולמו בסביבה אקזוטית יכולות להיות מרגיעות מכיוון שאתה חווה את התחושה של מגורים במרחב ההוא בלי להיות שם בפועל. הנוף שטוף השמש, עצי הדקל והאוקיאנוס יכולים לגרום למצב של שקט נפשי ולהסיח את דעתך מדאגות.

צפייה בסרט מכניס אותך לעולם אחר
עולם הסרטים שונה לעיתים קרובות מאוד מהעולם האמיתי. יש סרטים עתידניים, סרטי מדע בדיוני שכוללים חידושים טכנולוגיים מתקדמים. לאחרים יש את הפעולה בעבר שלא נגע בעידן הדיגיטלי כעת. העולם השונה הזה, עם אנשים ומקומות שונים, יכול להיות תענוג וגורם לך לשכוח מועדים, דוחות או לקוחות.

אתה יכול להרגיש כמו הדומות במסך
זה מאפשר לך לחיות את חייו של מישהו אחר. הסרטים גורמים לקהל לשקוע לחלוטין בהרפתקה של חייהם של דמויות אחרות. להיות עסוק בחיים של מישהו אחר, תשכח מחייך.

סרטים מאפשרים לך את הבריחה מהחיים הרגילים
במקרה של סרטי דרמה, לעומת זאת, זה לא יכול להועיל לך, אפילו ליצור מתח נוסף במקום להקל עליו, אומרים פסיכולוגים. הפיתרון פשוט מאוד: אם אתה יודע שחלק מהז’אנרים פוגעים בך, הימנע מסרטים בקטגוריה זו. אבל יש אנשים ששוקלים צפייה בסרטים האלה – למשל דרמות – דרך לשכוח את חייהם ומועיל להם להיתפס בדרמות של אנשים אחרים, בדיוק כמו סיפורי החיים של כמה חברים, עצובים ככל שיהיו, הם שימושיים במקרה שלהם בהפגת חרדה ומתח.

זה עוזר לך לפתור את הבעיות שלך
למרות שאתה עשוי לצפות בסרט כדי לשכוח מבעיות, סרטים מסוימים עשויים אפילו להציג את הבעיות העומדות בפניך. ז’אנרים רבים, כמו סרטי פעולה ואפילו קומדיות, יכולים לעזור לך למצוא פיתרון למצב בחייך. מנחם לדעת שרק ראיתם סרט שהציע לכם, בלי משים, פתרונות לבעיה שלכם.

אפשרויות של טיפול בקולנוע

אין הגדרה יחידה לטיפול באמצעות סרטים אבל בטוח סינמה תרפיה בא לעזרה עצמית לשימוש בסרטים לריפוי וצמיחה. ישנו טיפול בפופקורן סרטים, הכולל צפייה בסרט לשחרור רגשי ממוקד. טיפול בפופקורן באמצעות קולנוע הוא די מכוון לקולנוע ופחות עקבי כלפי הטיפול.
טיפול מעורר באמצעות קולנוע פירושו השימוש בסרטים כטיפול כדי לעזור לאנשים ללמוד על עצמם בדרכים עמוקות יותר, תלוי איך הם מגיבים לדמויות שונות או למסגרות שונות. זה עובד כך: ראשית, הכל תלוי במצב האישי ובאיזו שלב אתה בחייהם, הכל שונה מאדם לאדם. מומלצים סרטים שיכולים לדבר איתם ברמות מסוימות. יש גם טיפול בקולנוע באמצעות סרטי קומדיה. צחוק הוא בריא תמיד ובטוח צפייה בקומדיות טובות יכולה לגרום לצחוקים. זה יעיל אם נעשה כצעד ראשון בפסיכותרפיה. נניח שאדם נמצא בשיאו של דיכאון – במקרה זה, סרט קומדיה שעוזר לו לצחוק יכול לפתוח רמות שונות של דיכאון.

פורסם ע”י אילנית תמיר

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

Exit mobile version