סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

מחוז 9 (2009) District 9

בשנת 1990, ספינת חלל עצומת ממדים ועמוסה בשארי גזע חוצן הנקרא על ידי בני האדם-“חסילונים”,הופיע בבקשת מקלט מעל שמי העיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה. עשרים שנה אחרי שככה המהומה שנוצרה סביב הגעתם והמקום בו הושמו החייזרים עם בואם הפך למעשה לגטו מסוגר השמור על ידי הצבא.

כעת קיבלה חברה פרטית חוזה המתיר לה לפנות את הגטו שקיבל את הכינוי “מחוז 9”, והמשימה מוטלת על כתפיו של וויקוס ואן-דר מרוו. עם כניסתם למחוז 9 כשבידם הוראות לפנות את המקום בכל מחיר, נחשף וויקוס לכימיקל חייזרי ועכשיו עליו להסתמך על שני חבריו “החסילונים” החדשים.

מחוז 9 הסרט המלא לצפייה ישירה. הסרט דובר אנגלית וניתן לבחור כתוביות בעברית בהגדרות.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 4.5]

הביקורת של אורן לסרט מחוז 9

מחוז 9 לא מחולל מהפכה בז’אנר המדע הבדיוני, אבל הוא – ללא ספק – אחד מהמדע הבדיוני היצירתיים ביותר בתקופה האחרונה, מבחינת נושא ושיטת הצילום: מחוז 9! ההשוואות הן הכי שימושיות כרגע, אז נגיד שזה סוג של בלייר וויץ’ פרויקט או Cloverfield בנוסחה. הבמאי ניל בלומקאמפ משתמש בטכניקה של דיווח עיתונאי ודוקומנטרי, גם משתמש בכמות משמעותית של רצפי חדשות מ-CNN או טלוויזיה אחרת כדי לספר סיפור מדע בדיוני, עם אנשים שמנסים להעביר אוכלוסייה חייזרית.
פליט ברובע 9 של יוהנסבורג.
אנחנו מתנגדים לנוסחת הצילום הנבחרת – אנחנו לא יודעים אם לתפוס אותה כפרודיה על כל מה שתוכנית הריאליטי אומרת, עם מחיקת המחסומים בין מציאות לבדיה. זה בטוח שמחוז 9 לובש מלכתחילה צורה של סרט קולנוע, על הקמפיין של ואן דר מרווה ליישוב מחדש של חייזרים, מדביקים אותו, מוצאים מחסה ברובע 9 ומשתפים פעולה עם אחד החייזרים. והוא מציג בנימה רצינית מאוד את העובדה שכנופיות של גנגסטרים ניגרים מוכרות מזון חתולים במחיר מופקע לחייזרים, תוך ניצול ההעדפות הקולינריות שלהם, את העובדה שחייזרים נצרכים על ידי ניגרים בתוך לכמה מנהגים אוקולטיים, להשתלט על סמכויותיהם, ושכמה ניגרים מתרגלים זנות בין-גזעית, ועוד רעיונות כאלה, מצחיקים ככל שאומרים אותם ברצינות.

מה שיש להעריך, כולם, הוא שבאמצעות הכלים של תוכנית הריאליטי – הבמאי ניל בלומקאמפ “מתקשר” לאירוע מדע בדיוני, שאנו תופסים אותו כאמיתי כמו כל תגלית המוצגת בתוכניות מסוג Discovery. אם נחזור לסיפור, התסריטאים טרי טאצ’ל וניל בלומקאמפ לא טורחים להסביר לנו למה בדיוק אלה למעלה ממיליון בורחים על ידי חוצנים, כך שהם מגיעים לכדור הארץ עם ספינה מיושנת, שלא נשאר לה דלק מלבד משיכה מעל יוהנסבורג. ואיך זה שהם כל כך חסרי אונים, במיוחד שהם מחזיקים בנשק שמתגלה כהרבה יותר חזק מכלי נשק אנושיים לקראת סוף הסרט.
היעדר ההיסטוריה האישית של החוץ-ארציים הללו המכונים “שרימפס” והמראה הדוחה באמת, גורמים לנו – מצד אחד – להיות סקרנים לגביהם, מצד שני לא ממש אכפת שהם יועברו, כלומר, לעבור ממחוז. 9 שם הם חיים כבר 20 שנה, לאזור מבודד במדבר האפריקאי (בשבילם זו נראית דרמה).
חלק מהבעיה הזו של התסריט נפתרת על ידי פשרה קלה – ליצורים החוץ-ארציים האלה יש רגשות, יש להם רגשות, מערכת היחסים בין אב מחוץ לכדור הארץ לבנו נוגעת ללב עד דמעות, למרות שזה לא באמת היה כך ב- מותחן מדע בדיוני, בקושי לקראת סוף הסרט, אנחנו גם קרובים יותר ברוחנו ליצורים האלה.
הדמות שגילם שחקן הבכורה שרלטו קופלי (חבר ילדות של הבמאי – כנראה שככה קוצצו עלויות ההפקה. אני חייב לומר ששיע לבוף לא היה טוב יותר, אבל הוא היה עולה הרבה דולרים) היא הסוכן שאחראי להודיע ​​לחייזרים שהם יועברו. ברגע שהוא נכנס למחוז 9, הוא נהיה מזוהם בחומר זר ומתחיל להפוך…

אתה יכול לנחש את ההמשך. אנשים רצים אחריו כי הוא דגימה שהם יכולים להמשיך במחקר המקאברי שלהם, החייזרים צריכים שיצילו אותו, והחצי-אנושי-חצי-חייזר לא רוצה יותר מאשר לחזור הביתה לאשתו. שזה במקרה קצת מפתה (בדיוק דקיקה בגילומה של ונסה הייווד). שוב נצפית פרודיה על כל הקלישאות הקשורות לכך סוג של אירועים – עם האישה שהוזמנה על ידי הנמלט, שתחילה דוחה את בעלה כי היא מאמינה לכל הדברים הרעים שרודפיו אומרים לה, אחר כך שיחת הטלפון לפיוס, שניתנה על ידי האישה, כמובן שהאזינו על ידי הרודפים וכו’.
סתירה לתרחיש היא שמצד אחד החייזרים מוצגים כיצורים שאיתם אתה לא באמת יכול להסתדר, העוסקים רק באכילה, ואשר חיים בתנאים בלתי נתפסים, מצד שני, ביניהם יש לפחות שניים – מתוכם ילד זר – המסוגל להכניס חללית לפעולה, בשעה קרי.
היבט ראוי להערכה הוא ההצעה לניכור אינדיבידואלי בכל הנוגע למהגרים – כאן ה”פולשים” מגיעים מהחלל – אך גם כאשר מדובר ביחסים בין-גזעיים.
אני חושב ש-3 כוכבים מספיקים עבור סרט זה.

 

Exit mobile version