סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אווטאר (2009) Avatar

אווטאר הוא סרט מדע בדיוני שובר קופות. ג’ייק סאלי הוא לוחם קומנדו לשעבר שנותר משותק מהמותן ומטה לאחר שנפצע במשימה על כדור הארץ. עקב מצבו הרפואי נבחר ג’ייק להשתתף בתוכנית הסודית – “תוכנית אווטאר”, שתאפשר לו ללכת שוב. ג’ייק מועבר לפנדורה – עולם ירח העשיר בצמחייה עשירה וג’ונגלים פראיים. בפנדורה מתגוררים גם ה- “נאבי”, גזע דמוי אנוש בעל יכולות גופניות הרבה יותר טובות מבני האדם למרות שאלו מחשיבים את הנאבי כגזע די פרימיטיבי וכל רצונם של בני האדם הוא לחצוב ולרוקן את פנדורה ממשאביה הטבעיים.

מאחר ובני האדם אינם יכולים לנשום את האוויר שבפנדורה, נוצרו במעבדות שילובים גנטיים בין האדם לנאבי ולכך גויס ג’ייק ללא ידיעתו. מוחו של ג’ייק שולט על הגוף של השילוב הגנטי שלו הנקרא- “אוואטר” ובזכות גוף זה יכול ג’ייק “ללכת” שוב. תפקידו האמיתי של ג’ייק הוא לרגל אחר הנאבי ולגלות את חולשתם לפני כוחות הכיבוש של בני האדם אולם נאבית צעירה בשם נייטירי גורמת לו לפקפק במניעי מפקדיו ועליו לבחור לצד מי יתייצב כשהעימות הבלתי נמנע יגיע.

אווטאר לצפייה ישירה, הסרט המלא הוסר מיוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 7 Average: 4.4]

קרא את הביקורת לסרט אווטאר: דרכם של המים – לחץ כאן

הביקורת של יונתן לסרט אוואטר

אני יכול לומר שהסרט מעוצב בצורה מושלמת על מבנה הרעיון לפיו הטוב מנצח את הרע… אבל זה אומר להיות טיפוס עצל, מרושע, כפוי תודה, בנאלי וכו’. . גם אם הרעיון הבסיסי הוא כזה, מעבר לו, שרביט הקסמים של קמרון גרם לכוכבים לנצנץ בצורה מיוחדת בשמי פנדורה ולא רק זה… זה סרט שעלה הרבה ועבד הרבה זמן. אני לא יודע באיזו מידה יקבלו אולפני ההפקה את ההשקעה שלהם בחזרה, אבל בכנות… אפילו לא אכפת לי כי מעבר לתכונות הפיננסיות, מה הם מתכננים על כל הישג קולנועי, כשאתה מדבר על יצירות מופת, אתה יכול לומר שהכסף כבר לא חשוב… המדינה שהסרט הזה עורר הזכירה לי מאוד את מה שהרגשתי כשקראתי, בילדותי, אגדות שגילו לנו עולמות אחרים. אלמנט אחר אלמנט, אווטאר גילה לי עולם שבו הפרטים חשובים מאוד, שבו רעיון הדמיון יודע גבולות שלא היה לי מושג לגבי קיומם…

זו אולי בחינה במובן הזה, בחינה שבה קמרון ראוי לשבח גדול. הסרט, שצולם עם ערכים מיתולוגיים חזקים, מתפתח היטב בשני מישורים. עם זאת, באופן אישי, הוקסמתי מהחלק הראשון, בו הכל בנוי כדי להכיר, יחד עם הדמות הראשית של הסרט, עולם שאולי קראתי עליו ברומנים של sf אבל לא הצלחתי להמחיש בדרך זו, הגדרה כוח סופרלטיבי של דמיון. סיפור אגדה מולו המבוגרים מרגישים קטנים, והקטנים שואבים רפרנסים שלפחות בעתיד הלא קרוב, יוצרי סרטי המדע הבדיוני לא יוכלו להשתוות…
אפשר לומר שמדובר על סרט מקסים… יש המשווים אותו למלחמת הכוכבים, המטריקס או שר הטבעות. אין סיכוי. אלו באמת סרטים. אווטאר הוא פנטזיה אינפנטילית מסדרת הקומיקס כמו ספיידרמן או צבי הנינג’ה העשרה. מבוסס על רעיונות מדע בדיוני מעט מוגזמים.

מעניין מאיפה ההצלחה שלו. משני צדדים, אני חושב. קודם כל, היא דינמית, יש בה פעולה מתמשכת וכבוד מסוים של הפנים והאופי של הילידים (שעם זאת נשארו כמה תמונות, כמה ציורים, הם לא מצליחים להפוך לדמויות). במקום השני, הוא רכב היטב על גל אידיאולוגי: איכות הסביבה נאיבית ומסחרית מהסוג האמריקאי (אל גור ושות’) שמגיעה ישירות מהתיאוריה של ז’אן-ז’אק רוסו על טובת הפרא (גם היא פרימיטיבית, סוציאליסטית – ושקרית אחרת) .

Exit mobile version