סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אוסקר 2024 – הנה הזוכים

האוסקר 2024 שהתקיים ב-10 במרץ הביא גם הפעם מעריצים רבים שהמתינו מאחורי הגדרות להגעת האורחים על השטיח האדום כדי לראות אותם ולדעת את תוצאות של פרסי אוסקר 2024 . הטקס נפתח רשמית בשעה 12:30 שעון מקומי. השדרה המרכזית נסגרה עם תחילת החגיגות, אנשים ששהו במלונות הסמוכים ננעלו בפנים מסיבות ביטחוניות עד שכל האורחים נכנסו לתיאטרון דולבי, אולם המופעים האיקוני שמארח את טקס האוסקר היוקרתי מאז 2002.
סדרנים לבושים אדומים קיבלו את פני האורחים שיצאו מלימוזינות ומרכבי שטח שחורים עם חלונות מעושנים ונכנסו היישר לתוך המרקיזה הסגורה בשדרות הוליווד, שם התראיינו לכתבים.

הסרטים המועמדים לקבלת הפרסים

אופנהיימר הוא הסרט עם הכי הרבה מועמדויות, 13, למרות שאף סרט מעולם לא זכה בכל כך הרבה פרסים. הוא היה מועמד בקטגוריות החשובות ביותר, מהסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר ועד הסטים הטובים ביותר, תלבושות ואיפור ושיער. אחר כך מסכנים שכאלה עם 11 מועמדויות ורוצחי פרח הירח עם 10. השנה היו גם הפתעות במועמדויות לאוסקר: למרות שזה היה הסרט הרווחי ביותר של 2023 וקיבל ביקורות חיוביות בעיקר מהמבקרים, ברבי לא קיבלה מועמדויות בקטגוריות הבמאי הטוב ביותר (גרטה גרוויג) והשחקנית הראשית הטובה ביותר (מרגוט רובי).
הקומיקאי ג’ימי קימל אירח את טקס האוסקר בפעם הרביעית, לאחר שעשה זאת ב-2017, 2018 ו-2023.
רגעי השיא מוזיקליים במהלך הגאלה כללו את השיר “בשביל מה נעשה?” נכתב ומושר על ידי בילי אייליש ואחיה, פיניאס אוקונל, אבל גם שיר אינדיאני המכבד את הסרט “רוצחי ירח הפרחים”. ריאן גוסלינג שר את הבלדה ‘I’m Just Ken’ מבארבי, ברגע בו ליווה אותו גיטריסט גאנס אנד רוזס סלאש, ואשר גרמה לבמאית גרטה גרוויג ולשחקנית והמפיקה מרגוט רובי לצחוק עד דמעות.

ג’ון סינה עלה באופן מפתיע לבמה בתיאטרון דולבי עירום לגמרי ברגע מבוים בצורה מצחיקה שבו העניק את פרס התלבושות הטובות ביותר לסרט מסכנים שכאלה. הרעיון מאחורי המערכון הזה נוצר בהשראת סצנה בטקס פרסי האוסקר ה-46 ב-1974, כאשר אדם עירום קטע את דיוויד ניבן, שהציג את אליזבת טיילור. באותה תקופה, מנהג זה של הפסקת אירועים ציבוריים היה פופולרי למדי.

הזוכים באוסקר 2024

במועמדותו השלישית בקריירה, רוברט דאוני ג’וניור זוכה באוסקר הראשון שלו לשחקן המשנה הטוב ביותר על גילומו של לואיס שטראוס באופנהיימר. הוא הודה ל”ילדות הנוראה” שלו על הניצחון הזה.
הפרס לסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לסרט 20 ימים במריופול, סרט המציג את הטרגדיות שאירעו בעיר מריאופול שבאוקראינה בתחילת הפלישה הרוסית, צוות עיתונאים אוקראינים שנתקע בעיר המתעד את הזוועות של המלחמה. בנאום מרגש, במאי הסרט התיעודי, מסטיסלב צ’רנוב, הצהיר שהוא רוצה שלא עשה את הסרט הזה ושהוא יבחר להחליף את הפרס הזה אם רוסיה לא תתקוף שוב את אוקראינה, אם רוסיה תעזוב את השטחים הכבושים באופן בלתי חוקי והאם רוסיה ישחרר את כל שבויי המלחמה. “זהו האוסקר הראשון בהיסטוריה של אוקראינה ואני מתכבד”, אמר צ’רנוב.

בילי אייליש זכתה באוסקר בפעם השנייה, בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר על השיר “What Was I Made For?” מהסרט ברבי. כך, בגיל 22 בלבד, אייליש הופך לזוכה האוסקר הכפול הצעיר בהיסטוריה.
סיליאן מרפי קיבל את הפרס לשחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי ואמר שהוא אירי גאה מאוד והקדיש את הפרס הזה לשומרי שלום ברחבי העולם. מרפי הוא האירי הראשון שזוכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר.
אמה סטון נבחרה לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי ונראתה המומה ברגע ששמעה את שמה. היא נשאה את הנאום המרגש ביותר בטקס הענקת הפרס. לאחר שהחמיאה לחבריה המועמדים, היא פנתה ללילי גלדסטון, השחקנית המועמדת על תפקידה בסרט “רוצחי ירח הפרחים”, איתה הייתה במרוץ צמוד לפרס, ואמרה לה שהיא חולקת אותה איתה. כשעלה לבמה, הכריז סטון כי “השמלה שלי קרועה. אני חושב שזה קרה במהלך השיר ‘I’m Just Ken'”. היא סיכמה את הנאום בכך ש”זה לא קשור אליי, זה על צוות שהתאחד כדי ליצור משהו גדול מסך חלקיו, וזה הדבר הנפלא בעשיית סרטים. אני כל כך גאה לחלוק את הפרס הזה איתי כולם שחקן ושחקנית וכל חבר בצוות הסרט. יורגוס, תודה לך על מתנה של פעם בחיים דרך בלה בקסטר.” אמה סטון זכתה בעבר באוסקר על תפקידה כמיה במחזמר לה לה לנד.

כריסטופר נולאן הבריטי קיבל את האוסקר הראשון בקריירה שלו לבמאי הטוב ביותר עבור אופנהיימר, שגם זכה בתואר הסרט הטוב ביותר. נולאן הזכיר על הבמה שתעשיית הקולנוע היא קצת יותר מ-100 שנה. “אנחנו לא יודעים לאן המסע המדהים הזה יוביל אותנו”, אמר נולאן. “אבל לדעת שאתה משוכנע שאני חלק משמעותי מזה אומר הכל עבורי”.
אופנהיימר זכה בסך הכל ב-7 פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקן ושחקן המשנה הטובים ביותר, הסרט הטוב ביותר, העריכה הטובה ביותר והתוצאה הטובה ביותר. Poor Things לאחר מכן עם 4 פרסים: השחקנית הטובה ביותר, התלבושות הטובות ביותר, הסטים הטובים ביותר והאיפור והשיער הטובים ביותר.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

והזוכים בפרסי אוסקר 2024 הם:

הסרט הטוב ביותר: “אופנהיימר”
בימוי: כריסטופר נולאן, “אופנהיימר”
שחקן ראשי: קיליאן מרפי, “אופנהיימר”
שחקנית ראשית: אמה סטון, “מסכנים שכאלה”
שחקן המשנה: רוברט דאוני ג’וניור, “אופנהיימר”
שחקנית המשנה: דוויין ג’וי רנדולף, “נשארים לחג”
צילום: “אופנהיימר”
תסריט מעובד: “מעשייה אמריקאית”
תסריט מקורי: “אנטומיה של נפילה”
הסרט התיעודי באורך מלא: “20 ימים במריופול”
הסרט הבינלאומי: “אזור העניין”
סרט האנימציה באורך מלא: “הילד והאנפה”
עריכה: “אופנהיימר”
עיצוב אמנותי: “מסכנים שכאלה”
עיצוב תלבושות: “מסכנים שכאלה”
איפור ועיצוב שיער: “מסכנים שכאלה”
הסאונד: “אזור העניין”
פסקול: “אופנהיימר”
השיר הטוב ביותר: What Was I Made For? – “ברבי”
הסרט הקצר: “הסיפור המופלא של הנרי שוגר”
סרט האנימציה הקצר: WAR IS OVER! Inspired by the Music of John and Yoko
הסרט התיעודי הקצר: The Last Repair Shop

Exit mobile version