סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

מסכנים שכאלה (2023) Poor Things

מסכנים שכאלה הוא הסיפור המדהים של בלה בקסטר, בחורה צעירה שמקבלת חיים חדשים ממדען לא שגרתי ד”ר גודווין בקסטר. בלה הופכת לצעירה מדהימה שאוהבת ללמוד. בלה מכירה בחור, דאנקן ודרבורן וביחד הם יוצאים למסע הרפתקאות ברחבי העולם.

מסכנים שכאלה לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב
בישראל הסרט הוצג בינואר 2024.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט מסכנים שכאלה

הבמאי המפורסם יורגוס לנתימוס המציג את מסכנים שכאלה, שזכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה והיה מועמד בלא פחות מ-11 קטגוריות באוסקר . אין סיכוי קטן שהיצורים המסכנים יגנבו מאופנהיימר את האוסקר לסרט הטוב ביותר, אבל זה בטוח יעורר סערה בקרב חברי האקדמיה המצביעים (ובקרב הצופים לצורך העניין) עם השילוב שלו של פמיניזם, שערורייתי ובלתי צפוי.
בלונדון הוויקטוריאנית, הסטודנט לרפואה, מקס מקנדלס הופך לעוזרו של המנתח האקסצנטרי גודווין בקסטר ובמעונו הוא מגלה את בלה, אישה צעירה עם אינטלקט ואוצר מילים של ילד בת כמה. שנים, שהאבולוציה שלהן חייבת לתעד אותה צעד אחר צעד. רק שהאינטליגנציה של בלה מתפתחת במהירות, ולמרות ההבטחה להתחתן עם מקס, הצעירה בורחת לעולם עם עורך הדין דאנקן וודרבורן, תוך שהיא מתריסה נגד מוסכמות ודעות קדומות בנוגע לתפקידן של נשים בחברה.

בסיוע סצנוגרפיה ותלבושות פנטסטיות, לנטימוס יוצר עולם מוזר ובלתי צפוי, שבו הוא מעלה את האוסף הנדיב שלו על פגמי הגבריות. כל הגברים סביב בלה הם מפלצתיים או חסרי כישרון, מוכנים לנצל את מעמדם העליון בחברה כדי להכניע את האישה, לפגוע בה ולקצץ לה כנפיים. אפילו הרעיון הבסיסי של הסרט, זה של “הצלה” של צעירה מתאבדת על ידי מדען מטורף שמחליף את מוחה במוחה של ילדה שטרם נולד, הוא מעשה דמנטי, אונס מטפיזי אכזרי שתוצאותיו הופכות לעצם קיומה של בלה. .
כשפניו מושחתות להחריד על ידי אביו, שהיה שפן הניסיונות שלו בילדותו, המדען שהקרובים אליו מכנים “אלוהים” (מצד אחד קיצור של שמו הפרטי, אבל גם המילה האנגלית לאלוהים) נראה שהיא הופכת לדמות החיובית בסיפור הזה שבה נראה שנספח מסוים הופך אותך אוטומטית לאנטגוניסט.

הוא זה שמושך בכתפיו מכאב עם עזיבתה של בלה ומשאיר את בן חסותו לנווט במים העכורים של גילוי עצמי. במקום זאת, כל הגברים האחרים מקיפים את הגיבורה בקנאה, תסכולים, חמדנות וציניות, ומאלצים אותה ללא רצון לגלות את עצמה, לאהוב ולתת את נדיבותה למי שפחות מזל ממנה.
אם כל דמות גברית בסרט מהווה מכשול (לפעמים קל להתעלם ממנו כמו זמזום זבוב), הנשים מהוות מקור לידע ותוקף. אנו רואים, למשל, את השחקנית הגרמנייה המפורסמת האנה שיגולה בתפקיד אריסטוקרטית המוכנה לומר לבן טיפוחיה שהתנזרות מינית היא ברכה אמיתית או את קתרין האנטר בתפקיד הבעלים של בית בושת פריזאי שממנה בלה לומדת שמין יכול להיות מקור של כוח ואמנציפציה.

אני אישית לא חושבת שלסרט מסכנים שכאלה יש כוונה להיות קומדיה, אבל בהקרנת העיתונות הקהל צחק הרבה והרבה, כנראה קצת נבוך מהקפדנות שבה אמה סטון ודמותה תוקפות חזיתית ( הסרט אסור לקטינים) הן את המוסכמות הנצחיות של החברה, כמו גם את המוסכמות של הקולנוע ההוליוודי המנומס והבלתי מזיק, שהשחקנית הייתה נציגתו במשך זמן רב. סטון נותנת את כל כולה לתפקיד הפיזי הקיצוני הזה, ומצליחה ליצור גיבורה שהקהל יעודד במחיאות כפיים בדרכה לעצמאות ואיזון.
כן, לסרט מסכנים שכאלה יש עדינות של פטיש מסתובב (את אותו הדבר אפשר לומר על ברבי, אגב), אבל הוא מצליח לכבוש את הקהל שלו עם קצב, אנרגיה וכושר המצאה.

Exit mobile version