סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הכוורן (2024) The Beekeeper

הכוורן הוא ג’ייסון סטיית’האם בתפקיד אדם קליי, סוכן סודי במיוחד שמבקשים ממנו לפעול רק במקרים קיצוניים, כאשר כל אפשרות אחרת לפתרון מצבי חירום לאומיים נכשלת. לאחר הפסקה ארוכה קליי מגלה במקרה קונספירציה שמגיעה לרמות הממשל הגבוהות ביותר. נחוש בדעתו להדוף את השחיתות בכל האמצעים הדרושים, קליי מחליט לפרוץ בכוחות עצמו, ואפילו מנגנוני האבטחה המתוחכמים ביותר אינם יכולים למנוע ממנו להוציא לפועל את תוכניתו לצדק.

הכוורן לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 3 Average: 3.7]

הביקורת של עדן לסרט הכוורן

המפגש בין ג’ייסון סטת’ם ודיוויד אייר, הידוע בהישגים קולנועיים כמו “זעם” או “יחידת המתאבדים”, מביא לאקרנים ב-2024 מותחן מותח, הכוורן. נכתב על ידי קורט ווימר, בסרט מככב סטת’ם בתפקיד הראשי לצד צוות כוכבים הכולל את אמי רייבר-לאמפמן, ג’וש האצ’רסון, ג’רמי איירונס, פילישיה רשאד ומיני דרייבר.
הסרט הוא סיפור על חיפוש אחר צדק בעולם שבו הגבולות בין טוב לרע מטושטשים לרוב. הסרט משלב בהצלחה אקשן אינטנסיבי עם תסריט מורכב, ומעניק לצופים חוויה בלתי נשכחת.
הכוורן מתחיל עם הצגתו של אדם קליי (ג’ייסון סטאת’ם), כוורן שמצא מפלט בפשטות החיים הכפריים במסצ’וסטס. הסצנה שבה קליי מטפל בדבורים מרמזת על עבר מורכב. המצב משתנה באופן קיצוני כאשר אלואיז פרקר (פילישיה רשאד), בעלת החווה ומורה לשעבר, סובלת מאובדן הרסני. אלואיז, קורבן להונאה פיננסית גאונית, מפסידה את כל חסכונותיה, שרובם כספים המיועדים למטרות צדקה. מותה הפתאומי של אלואיז, שבוחרת להתאבד, מסמן את הרגע המרכזי שמניע את רשת האירועים המורכבת של הסרט.

בעוד שהחקירה הרשמית מתייחסת לאירוע כתיק סגור, קליי אינו יכול לקבל מסקנה זו. לאחר שגילה כי אלואיז הייתה מטרה למבצע הונאה משוכלל, קליי, חבר לשעבר בארגון הנורא “הדבוראים”, מחליט לקחת על עצמו את תפקיד המשמר. זה מחזיר אותו למגע עם העולם האפל ממנו ניסה לסגת.
קליי מתחיל לעקוב אחר הרמזים שהותירו הנוכלים, שביל שמוביל אותו לליבת כל תכנית ההונאה, מוקד טלפוני בשם UDG, המנוהל על ידי מיקי גארנט (דיוויד ויטס). בניסיון להרוס את הרשת, קליי משתמש בכישוריו כלוחם ואסטרטג כדי להיכנס לבניין ולהתעמת עם העובדים ושומרי הראש של גארנט.
ככל שהסיפור מתקדם, אנו באים במגע עם מספר דמויות מפתח. סוכנת ה-FBI ורונה פרקר (אמי רייבר-למפמן), בתה של אלויסה, שנקרעת בין חובה מקצועית לרצון להבין את מעשיו של קליי. יחד עם מאט וויילי (בובי נאדרי), עמיתו, ורונה מגיע לחשוד שמאחורי הטרגדיה של אמו יש תעלומות הרבה יותר מורכבות ממה שחשב במקור.

העימות בין קליי ודרק דנפורת’ (ג’וש האצ’רסון), המוח מאחורי ההונאה, מגביר את הקונפליקט ומביא את הסיפור לרמה חדשה של מורכבות. קליי עוקב אחר דנפורת’ למרכז הפיקוד שלו, מרכז תשע הנקודות בבוסטון. בשלב זה של הסרט נחשף בפנינו מימד חדש של העלילה, המדגיש את מעורבותן של דמויות משפיעות מעולם התאגידים ואף אלו מהתחום הממשלתי.
ג’רמי איירונס מגלם את וואלאס ווסטוויילד, ראש ה-CIA לשעבר, שעובד כעת עבור דרק דנפורת’. איירונס מביא אווירה של סמכות וקרירות מחושבת לתפקידו, בהיותו יריב ראוי עבור קליי. ג’מה רדגרייב בתפקיד הנשיא דנפורת’, אמו של דרק, נקלעה גם למשחק המסוכן הזה של כוח והשפעה.
במהלך הסרט, קליי מפגין כושר המצאה, תוך שהוא משתמש בניסיונו כחבר לשעבר ב”הדבוראים” כדי לנווט בעולם המושחת והמסוכן של פשעי הסייבר.
בהגיעו למרכז הקונספירציה כולה, קליי נאלץ להתמודד מול צבא אמיתי של שכירי חרב שנשכר על ידי וואלאס ווסטוויילד. הרצף שבו קליי חודר למעונו של הנשיא דנפורת’ מדגים את כישורי הלחימה, האינטליגנציה וההמצאה שלו. העימות בין קליי ודרק דנפורת’ מגיע לשיאו בלשכת הנשיא, שם נמצאת גם ג’סיקה דנפורט’ (ג’מה רדגרייב).

אלמנט ההפתעה של הסרט מיוצג על ידי ההחלטה הסופית של קליי. לאחר נטרול דרק, במקום להמשיך בתוכנית הנקמה שלו, הוא בוחר לסגת.
היבט חשוב של הסרט הוא האופן שבו מוצגות דמויות המשנה, כמו דון גילט כסגן הבמאי פריג ואנזו צ’ילנטי בתור ריקו אנזלונה. כל שחקן מוסיף למורכבות הסיפור, ומביא נקודת מבט חדשה לעולם שבו קליי פועל. כמו כן, טיילור ג’יימס בתור לזרוס נותן הופעה בלתי נשכחת כדמות מפתח בחשיפת צד אפל יותר של ארגון “הדבוראים”.
ג’ייסון סטאת’ם נמצא, כמו תמיד, באלמנט שלו, מגלם גיבור קשוח אך כריזמטי. הכימיה בינו לבין אמי רייבר-למפמן, המגלמת את סוכנת ה-FBI ורונה פרקר, בתה של אלויסה, מוסיפה עומק לסיפור. גם הופעתו של ג’וש האצ’רסון בתור האנטגוניסט דרק דנפורט’ יוצאת מן הכלל, ומצליחה להעביר אווירה של איום מציאותי.
דיוויד אייר שוב מדגים את יכולתו ליצור רצפי פעולה מרתק, קושר אותם בחוט נרטיבי קוהרנטי. הצילום, מאת גבריאל בריסטיין, הוא אחד מנקודות החוזק של ההפקה, עם פריימים מחושבים המדגישים את עוצמת קטעי הפעולה.
שיתוף הפעולה עם אייר מורגש באופן שבו כל סצנה טעונה ויזואלית. הפרטיטורה המוזיקלית ועיצוב הצליל ראויים לציון, ועוזרים ליצור אווירה אמינה.
התלבושות והתפאורה נבחרים בקפידה, המשקפים הן את אישיותן של הדמויות והן את מגוון הלוקיישנים. הסטים, מהחווה הציורית של אלואיז ועד לפנים ההייטק של מרכז הפיקוד, מעוצבים בקפידה, ויוצרים ניגוד ויזואלי שמדגיש את הנושא המרכזי של הסרט. עיצוב התפאורה, עם תפאורות מגוונות, מנופים כפריים ועד להגדרות עירוניות מורכבות, מביא אותנטיות לסיפור.

הסרט שוחרר על ידי אולפני אמזון MGM בחסות Metro-Goldwyn-Mayer Pictures, הסרט התקבל היטב על ידי המבקרים וצבר קופה עולמית מרשימה, שסימן הצלחה חדשה בקריירה של Statham, הידוע בתפקידים קודמים בהפקות כמו ” Operation Fortune: Ruse de Guerre” או “Fast & Furious”.
הכוורן הוא סרט שראוי לראות אותו לא רק על ידי חובבי הז’אנר, אלא גם על ידי אלה שמעריכים סיפורים בנויים היטב ומשחק איכותי. ג’ייסון סטאת’ם, בתפקיד אדם קליי, מוכיח שוב מדוע הוא נחשב לאחד השחקנים הכריזמטיים והרב-תכליתיים בז’אנר הזה. סיפור הסרט, המשלב אקשן, מתח ומנה של דרמה, שובה לב ודינמי, מצליח לשמור על תשומת הלב של הצופה לאורך כל זמן הצפייה.
הבימוי של דיוויד אייר מביא יותר אותנטיות ואינטנסיביות לכל סצנה, והתסריט של קורט ווימר בנוי היטב, עם דיאלוג אמין ורגעי מתח מדודות היטב.
הכוורן מציע איזון מרשים בין פעולה לסיפור. זה סרט שמחזיק אותך במתח וגורם לך לחשוב על הנושאים שנדונו כמו צדק, נקמה והשפעת הטכנולוגיה בעולם המודרני.
עם איכות אמנותית שחורגת מז’אנר, הכוורן מחזיק בתכונות הדרושות כדי לרתק קהל עצום. זה באמת סרט ששווה לראות על המסך הגדול.

Exit mobile version