סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

בלו ביטל (2023) Blue Beetle

בסרט בלו ביטל, ג’יימי רייס הוא בחור צעיר שחוזר הביתה מלא בשאיפות לעתידו, אבל ביתו שונה לחלוטין ממה שעזב אותו. בעודו מבקש למצוא את ייעודו בעולם, הגורל גורם לג’יימי למצוא את עצמו במפתיע ברשותו של שריד עתיק של ביוטכנולוגיה חייזרית: הקרבוס. כשהבלו ביטל בוחרת בג’יימי להיות המארח הסימביוטי שלה, הוא ניחן בחליפת שריון מדהימה המסוגלת לכוחות יוצאי דופן ובלתי צפויים, שמשנה לנצח את גורלו כשהוא הופך לגיבור העל הכחולה.

בלו ביטל  לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

הביקורת של ערן לסרט בלו ביטל

אם נמאס לכם מסרטי גיבורי על אפלים ובומבסטיים, שבהם כל הדמויות מתנהגות כמו שגורל העולם כולו תלוי על כתפיהן, הנה מגיעה בלו ביטל עם אלטרנטיבה מושכת ומשעשעת. הסרט לא נמנע ממלכודות הז’אנר וסובל מתקציב לא מספיק של אפקטים מיוחדים, אבל הוא מפצה במסר האנטי-תאגידי שלו (ובחלקו אנטי אמריקאי, נדיר יוצא דופן בהוליווד), דינאמיות ואודה כובשת למשפחה.
כמעט כל דבר מבלו ביטל כבר נעשה ונראה על המסך הגדול בעבר. גיבור העל המתבגר שצריך ללמוד לקחת על עצמו אחריות חדשה? האם הטייקון המרושע יעצור במשהו כדי להניע את תוכניתו הרעה לא פחות? סימביוזה (לעיתים בעייתית) בין דמות אנושית לישות זרה?

גם אם בלו ביטל תסבול מ”שחיקת גיבורי העל” המפורסמת שנגרמה ממפולת סרטי הז’אנר של העשור וחצי האחרונים, הבכורה ביום שישי מצילה את עצמה בלב פועם גדול ובעובדה שהיא לא לוקחת את עצמה ברצינות בכלל, דבר נדיר בהפקות DC.
עם צוות שחקנים (וצוות) המורכב כמעט אך ורק מנציגי הקהילה הלטינית בהוליווד, בלו ביטל מתמקדת במשפחת רייס, מוכנה להתמודד עם כל אתגר. זהו ליבה כמעט בלתי ניתנת להריסה והמנוע המרכזי במרכז הסרט הזה שמקדם את הרעיון של קהילה, עזרה, הקרבה לטובת אחרים. יש מעט סרטי גיבורי על עם מסר מרתק יותר ומועבר בצורה טבעית יותר, בהחלט הסיבה העיקרית לכך שהבלו ביטל פשוט כובשת והופך לסרט מתאים לראות בקולנוע עם כמה דורות מהמשפחה.

אם בהפקות רבות עם גיבורי על הגיבורים האמריקאים מצילים את העולם, את האנושות ולפעמים אפילו את הגלקסיה, מטפטפים לאוזני הקהל העולמי מוסחת על ידי אפקטים מיוחדים שארצות הברית היא הדמוקרטיה הגדולה, החזקה והיעילה ביותר על פני הגלובוס, בבלו ביטל יש היפוך כוחות. האויב הפעם הוא מגה תאגיד קורד, שחוזר בלי סוף על נאום פרוגרסיבי, אבל לא מהסס לתקוף, כשהמצב מחייב זאת, מיעוטים ללא כל אשמה. התסריט שכתב גארת’ דאנט אלקוסר (מיס באלה) מדבר, בלי לתת משפטים ובלי לתת דרשות א-לה ברבי, ועל המיקרו-אגרסיביות שסובלים מקסיקנים בארה”ב ועל מעמד המהגרים, של אזרחים מדרגה ב’ בהשוואה לאוכלוסייה. דוֹמִינָנטִי.

מעבר לדיאלוגים הראוותניים וההצהרות הפרו-משפחתיות של הדמויות, יש בסרט סצנה שמדברת על משפחה בצורה יעילה יותר מכל שורה: מצד אחד יש לנו גיבור על שנעזר בשלד החיצוני הכמעט בלתי ניתן להריסה שלו ומצד שני יד נטולת כל כוח-על המושטת מהמרחב המגן של ספינה. המסר הוא יותר מבהיר ורגשי: לא צריך להיות גיבור על כדי לעזור, מספיק להיות עם מי שצריך אותך…
4 כוכבים לסרט זה

Exit mobile version