סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

יהלומים (2023) Rough Diamonds

יהלומים היא סדרה חדשה בנטפליקס תוצרת של הישראלים רותם שמיר ויובל יפת ובכיכובם של דודו פישר ויונה אליאן. העלילה מספרת על מאבקה של משפחה יהודית חרדית, בני הזוג וולפסון, משפחה מבוססת היטב בתעשיית היהלומים המפורסמת בעולם של אנטוורפן. כאשר בנם הצעיר מתאבד, אחיו נח חוזר לאנטוורפן ומגלה שהעסק המשפחתי נמצא על סף פשיטת רגל ותחת אגודל המאפיה המקומית.

הוא, שהפנה עורף לדתו והתחיל חיים חדשים בפשע המאורגן בלונדון, מנסה נואשות להציל את העסקים של בני הזוג וולפסון ולהגן על מורשת המשפחה וכבודה. אבל כדי לעשות זאת, עליו קודם כל ליישב את הסכסוכים שלו עם אחיו ואחיותיו.

יהלומים לצפייה ישירה, אין כרגע פרקים מלאים ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של אביב לסדרה יהלומים

ההתרשמות הראשונה שלי היא שהסרה יהלומים פשוט נראה כמו מותחן על אדם שמנסה לעקור את פעילויות ההברחה וההימורים שעלולות להרוס את משפחתו. אבל יש סיפורים בסיסיים על משפחה ודת שעומדים בבסיס היבט המותחן, מה שמעניק את ההימור שעומד בפני נח גבוה הרבה יותר ממה שהם היו עושים בדרך כלל.
אנחנו לא בדיוק יודעים מדוע נח עזב את הכת החרדית באנטוורפן, מלבד היותו מתוסכל לחלוטין מהאופן שבו משפחתו מעדיפה להגן על שמה מאשר על בני משפחתה בפועל.
אנחנו גם לא ממש יודעים מה הוא עושה בלונדון, אבל שיחת טלפון של טומי עם סבתו נותנת לנו רמז, כמו גם עד כמה נוח בקי בהסתובב עם סוכן ההימורים שינקי היה חייב לו כסף. הדרך שבה הוא זרק את הבחור מהחלון אל מכונית כמה מטרים מתחת מראה לנו שהוא יותר מסתם מפקח משלוחים.

החלקים האלה בסיפור הם מה שעומד להניע את הדברים. לנואה יש היסטוריה מרתקת, ואנחנו מקווים שהיא תיחקר יותר ככל שהוא יגלה בדיוק עם מי יש ליענקי ואיך להציל את העסק של משפחתו.
אנחנו בדרך כלל לא רואים דמויות חוזרות לכת חרדית אחרי העזיבה, אז אנחנו גם מקווים שהפן הזה ייבדק. למרות שנראה שנוח לא רוצה לחזור אחורה, הרסיטל שלו על קדיש האבל על קברו של יענקי שבוע לאחר מותו מספר לנו שיש איזשהו היבט שלו שעדיין איתם. יהיה מעניין לראות כיצד מעמדו הפנימי/אאוטסיידר שלו משחק עם שאר המשפחה והחברה הסגורה הזו.
הסיפול שהסדרה יהלומים כולה סובבת סביב כמה יהלומים גנובים, אבל זה רק קצה הקרחון במשפחה המעוותת הזו, שבה עסקאות פנימיות וסודות מסבכים את העניינים עוד יותר. תחשוב על האקשן/מותחן “Blood Diamond” משנת 2006 וכיצד חייו של דיא ונדי היו חשובים יותר לאביו, סולומון, מכל יהלום. כעת החל את אותה נוסחה על המהדורה האחרונה של נטפליקס, רק עם כמה שינויים פה ושם. במקום האדמות שסועות המלחמה של סיירה לאון, יש לנו את המורכבויות של משפחה דורית באנטוורפן, ובמקום מלחמה וחיילים ילדים, אנו עדים להתנקשויות שקטים המשתיקים עדים יקרי ערך.

מצד אחד, יש את הערך והנדירות של פריטים יקרי ערך כמו יהלומים שיכולים להפנט את המתבונן מהצד עם הזוהר המנצנץ שלהם; מצד שני, יש את הר השקרים וכמות גדולה של דם שנשפך בגלל האבנים האמורות.
הישראלית רותם שמיר מביאה את הדיוק כיצד מתנהלות האורתודוקסיה וההגבלות במשפחה כמו זו של בני הזוג וולפסון, והשמרנות הדתית הזו מהווה רקע לכל אינטראקציה בתוך המשפחה, כולל היחס לילדים כמו טומי. לדוגמה, כשבני פלדמן, מועמד בולט לנאום במשפט נגד בני הזוג וולפסון ולחשוף את מעשיהם הפסולים בפני שופט, מגלה שיש ראיות מפלילות נגד בנו, הוא נאלץ לסגת. מאוים עם האפשרות ששמועות על בנו הומוסקסואל עלולות להיחשף, בני נאלץ לסגת מתוכניותיו להעיד נגד בני הזוג וולפסון כי זה עלול לפגוע קשות במוניטין של משפחתו.

Exit mobile version