סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

במערב אין כל חדש (2022) All Quiet on the Western Front

במערב אין כל חדש הוא סרט מלחמה שמתאר את מה שהתרחש במלחמת העולם הראשונה. ארבעה צעירים צמאים לתהילה והאידיאליים הפטריוטיים שהנחילו להם פוליטיקאים חסרי מצפון הולכים לחזית המלחמה, רק כדי למצוא שם רעב, מוות ובידוד בזמן שפוליטיקאים משחקים עם גורלם.

במערב אין כל חדש הוא עיבוד של הספר של אריך מריה רמרק, אחד מספרי המלחמה הטובים ביותר, ספר המסופר בגוף ראשון, שמספר את כל הזוועות של מלחמת העולם הראשונה, והפך למניפסט אנטי-מלחמתי אמיתי. העיבוד הנוכחי אינו נאמן כמו הסרט מ-1930, אך השינויים שנעשו לעתים קרובות מעלים את הסרט, מוסיפים רגש ומפרגנים טוב יותר את הדמויות ואת מעשיהן.

שם המקורי של הסרט: Im Westen nichts Neues
במערב אין כל חדש לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של אלון מ. לסרט במערב אין כל חדש

אתחיל עם העניין העיקרי שלמדתי מהסרט במערב אין כל חדש: אנחנו גזע שמכוון להרס עצמו. אני לא בעד אלימות ובטוח לא בעד מלחמות. זה סרט ריאליסטי, לפעמים יש לך רושם שאתה צופה בסרט דוקומנטרי שגורם לך תמיד לתהות: מה הטעם במלחמה?
מה שמצער אותי הוא שאותן זוועות מתבצעות ואנחנו במקום חינוך משפרים את כוח הנשק. לפעמים מתחשק לך להגיד שמגיע לנו מה שקורה לנו.
כך נכתבה ההיסטוריה: עם מעשי גבורה שנעשו בדרך כלל על ידי ילדים שאולי אפילו לא ידעו על מה הם נלחמים, הפכו לנשק חי. זה סרט מרשים!

הסרט במערב אין כל חדש נראה מדהים ואני באמת סקרן כמה הושקע בו כי הרגשתי שהשימוש באפקטים היה די דליל, והלכתי יותר לאפקטים פרקטיים בסצנות הקרב. המוזיקה של וולקר ברטלמן והצילום של ג’יימס פרנד מעלים את ההפקה הזו, תמיד נותנים לה כוח משיכה ואפילו חרדה, ותופסים אפילו טוב יותר את האווירה בחזית. אני רק רוצה לומר שבדיוק כמו לפני מאה שנים, המסר האנטי-מלחמתי שמעביר הסרט הזה נשאר תקף כמו זה של הספר המעובד, בהיותו סרט חובה למרות אורכו.
הסרט מתחיל בצורה מרהיבה, כשהמצלמה לוכדת מאורה של שועל ששתיקתו מופרעת על ידי הדי המלחמה בחוץ וברגע שהתמונה מתחילה לעלות, אנו רואים גבעה מלאה בגופות וחייל רועד, היינריך, שמונע לתקוף על ידי הממונה עליו. הוא מסתער יחד עם החברים האחרים שמתחילים ליפול לכדורי האויב, תוך שהוא מחריש מהפגזים הנופלים ללא הרף סביבו.

כשנגמרת לו התחמושת, הוא פונה לאת המסופק, רק כדי ליפול בסופו של דבר, מושחת על ידי אויבים. ואחרי ההיכרות האכזרית הזו לעולם חסר הרחמים של המלחמה הזו, נלך בדרכם של בגדי המתים, הנלקחים מהגופות, נשטפים, נתפרים וניתנים לשימוש בשורה חדשה של טירונים. ביניהם נמצא הגיבור שלנו, פול, שיחד עם חברים אחרים בתיכון ומושפע מהנאומים האולטרה-לאומיים של מוריו, מחליט להצטרף למלחמה. ברגע שהם מגיעים לחזית, המצב והחיים של המתבגרים משתנים לחלוטין, הם עוברים דה-הומניזציה לאט לאט מהחוויות שחיו והזוועות שנתקלו בהם. במקביל, מוצגים לנו שני חוטים סיפוריים נוספים, העוקבים אחר שני אנשים בהנהגה, פוליטיקאי הממונה על חתימת שביתת הנשק וגנרל שאינו מרוצה מקיומו של הראשון, שהוא רואה בו בוגד במדינה שבלעדיו המלחמה כבר היה זוכה, אם היה מושקע יותר הון אנושי.
הסרט הטוב ביותר על מלחמת העולם הראשונה. השחקנים משחקים את תפקידיהם בצורה מבריקה. מי שקרא את הספר וכבר ראה את הסרט יגלה שהם מתאימים בצורה מושלמת.
אין פחות ממקסימום כוכבים עבור סרט זה.

 

 

Exit mobile version