סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

זוכי האוסקר 2022

הגאלה ה-94 של פרסי האוסקר 2022 התקיימה בתיאטרון דולבי בלוס אנג’לס. את האירוע הציגו השחקניות רג’ינה הול, איימי שומר ווונדה סייקס.  אחרי שנתיים של קורונה כאשר טקס פרסי אוסקר התקיים אונליין, הטקס התקיים לפי המסורת באולם מפואר של תיאטרון. הגאלה שודרה בשידור חי בארצות הברית ובלמעלה מ-225 מדינות ברחבי העולם. הסרט הטוב ביותר קיבל את “קודה” – CODA, שהמבקרים לא ראו בו מועדף. החביב על שאר טקסי הפרסים בתקופה האחרונה – מגלובוס הזהב ועד באפטה – היה “כוחו של הכלב”. היא לא זכתה באוסקר לסרט הטוב ביותר, אבל ג’יין קמפיון הפכה לאישה השלישית בהיסטוריה שזוכה לבמאית. הסרט “חולית” – Dune לקחה את רוב הפרסים – שישה, אבל אף אחד בקטגוריה שנחשבת חשובה. ביניהם, אלה לפסקול ותמונה. השחקנית הטובה ביותר השנה היא ג’סיקה צ’סטיין. וויל סמית’ זכה באוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

אריאנה דבוס זכתה באוסקר על תפקיד המשנה שלה ב”סיפור הפרברים”, הרימייק של סטיבן ספילברג לסיפור המפורסם. לפני 60 שנה בדיוק, ריטה מורנו קיבלה אוסקר על תפקידה בתור אניטה בגרסה המקורית של הסרט. השחקנית בת ה-90 הייתה בחדר הכושר.
אריאנה דבוס: “מה זה? את יודעת משהו? עכשיו תראי למה אניטה אומרת”, אני רוצה להיות באמריקה, כי כאן, אפילו בעולם העייף הזה שאנחנו חיים בו, חלומות מתגשמים. “וזה ממש מעודד עכשיו. “אלוהים! תודה לך, סטיבן ספילברג. אל תיפטר ממני עכשיו.”
הגביע לשחקן המשנה הטוב ביותר זכה לטרוי קוצור על הופעתו המרגשת ב”CODA”. הוא השחקן החירש השני – אחרי מרלי מטלין – שזוכה באוסקר. הוא הקדיש את פרס הקהילה לאנשים עם מוגבלויות. הוא זכה למחיאות כפיים בשפת הסימנים כשעלה לבמה לאסוף את הפרס שלו.

טרוי קוצור, הודעת שפת הסימנים: “אני לא מאמין שאני כאן. זה מדהים איך הסרט שלנו “קודה” הגיע לכולם, אפילו לבית הלבן. הם הזמינו את הצוות לבקר, לעשות מפגש נפגשנו עם הנשיא, ג’ו וד”ר ג’יל (הגברת הראשונה, לא.) ואני התכוונתי ללמד אותה קצת שטויות בשפת הסימנים, אבל מרלי מטלין אמרה לי להיות מנומסת. “אל תדאגי, מרלי, אני לא הולכת לעשות תגיד כל דבר טיפשי היום.”
בקטגוריית הסרט הבינלאומי הזוכה הוא “הנהגת של מר יוסוקה” – Drive My Car, סרט עלילתי בן שלוש שעות. הסרט בהשראת שלושה סיפורים קצרים מאת הסופר המפורסם הרוקי מורקמי, מספר את סיפורו של שחקן ובמאי תיאטרון שהרוסים ממותה של אשתו.
אין הפתעות בקטגוריית הסרטים המצוירים, שם זכתה באוסקר “אנקנטו“, משפחת מדריגל הפנטסטית. מתואר כמחווה לקולומביה, זהו סיפורו של נער רגיל שנולד למשפחה יוצאת דופן: כל חבר ניחן בכוחות קסם.
אין ספק שהמקרה של וויל סמית’ ישאר בזיכרון של כל אוהבי האוסקר: כשכריס רוק עלה לבמה להגיש את האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר, הוא החליט לעשות בדיחה על אשתו של וויל סמית’, על התספורת שלה –  “ג’אדה, אני אוהב אותך… אני לא יכול לחכות. לראות “GI ג’יין 2”.
עם זאת, וויל סמית’ לא אהב את הבדיחה, שכן לאשתו יש נשירת שיער מאסיבית בגלל מחלה. הוא עלה אל הבמה וסטר לכריס רוק שלעג לקרחת של אשתו ג’יידה פינקט סמית’.
קצת מאוחר יותר, וויל סמית’ עלה לבמה שוב, הפעם כדי לזכות בפרס שלו עבור התפקידו בסרט משפחה מנצחת. במהלך נאומו, הוא התנצל בפני חברי האקדמיה על התמוטטות העצבים שלו…

מאת: לילך

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 4]

 

Exit mobile version