סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הדבקה (2011) Contagion

מותחן פעולה סנסציוני, הסרט הדבקה מציג את האנושות שוב בסכנת הכחדה. הופעתו של וירוס נורא, שמתפשט במהירות הבזק ובכוחו להרוג תוך מספר ימים, מפחיד בכל העולם. הקהילה הרפואית העולמית המומה מהמצב, ובנוסף לעובדה שמדענים לא מצליחים למצוא תרופה נגד, הם לא יכולים לעצור את בהלת המוות. כל אותו הזמן, אנשים רגילים מנסים למצוא דרך לשרוד בחברה שנחרבה במגפה הנוראה.

כל אותו הזמן, אנשים רגילים מנסים למצוא דרך לשרוד בחברה שנחרבה במגפה הנוראה. למרות שהסרט הופק 10 שנים לפני הקורונה הופיע, יש דברים שקרו לנו באמת כאשר האנשות נדבק בוירוס בשנים אחרונות.

הדבקה לצפייה ישירה, הסרט המלא דובר אנגלית.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 4.5]

הביקורת של יונת לסרט הדבקה

סטיבן סודרברג עשה את זה בעבר: לקחת כמה מהכוכבים הגדולים בהוליווד (בואו נזכיר רק את בראד פיט, ג’וליה רוברטס, ג’ורג’ קלוני ומאט דיימון) ולזרוק אותם לאותו סרט… עכשיו הוא מוותר על ההרפתקני והצבעוני עולם של בתי קזינו עם כספות מלאות בכסף מסדרת האוקיינוס ​​11 וזורק אותנו לסדרה קודרת וקטלנית הרבה יותר, זו של וירוסים קטלניים, המאוכלסת (איזו הפתעה) גם בכוכבי קטגוריה A.
גווינת’ פאלטרו היא הראשונה שסובלת (והיא סובלת מאוד, כי סודרברג הכינה לה “טיפול” שהוא גם דוחה וגם… מצחיק). היא הקורבן של מספר אפס, והתסמינים החזקים ביותר והמוות המהיר נותנים לרשויות את הרושם שהן מתמודדות עם וירוס שיגרום להן להרבה בעיות.

למרות שבהחלט חסר משהו בסרט הדבקה, המותחן מבוים ומתפרש היטב. המגיפה מציאותית מכל הבחינות, החל מהתצפית הראשונה של הנגיף הקטלני ועד לניסיונות הרשויות למצוא תרופה או לצמצם את התפשטותו, בתוספת הכאוס שמיליארדי אנשים ברחבי העולם מוצאים שלאחר שנלקח, האויב הבלתי נראה (ב רומנית שהכותרת היא סכנה בלתי נראית) יכולה להרוג תוך כמה ימים. קחו בחשבון שהוא הורג כ-25% מהמארחים ושהוא מועבר מהר יותר משפעת נפוצה, ותוכלו לראות עד כמה רצינית הנחת היסוד שממנה יוצא סודרברג…
למרות הקצב ובנוי היטב, כשהכאוס שנוצר מהסכנה הבלתי נראית מוצגת בפרטים הקטנים ביותר, הדבקה יכשהו עושה ולא מערב את הצופה שלה. האם הכוכבים אשמים? הכל אפשרי, במיוחד שהם מופצים קצת נגד הזרם: לפאלטרו יש מוות נוראי, ג’וד לאו הוא בלוגר פרושי ומשוחרר, מאט דיימון הוא אבא המום מהמצב וכן הלאה… זה היה עובד הרבה יותר טוב עם זרים בתפקידים הראשיים, אבל גם אם התסריט לא עשה לפחות כמה בחירות מוזרות. הסיקוונס האחרון נראה לנו הכי מאכזב: מספרים לצופה, אוכמן בפה (ולא סביר ככל האפשר), היכן התחילה המגיפה. אפילו לא הרצף הכי פחות הכרחי…
הפך לאחד הסרטים הפופולריים ביותר בתקופה זו וזה בגלל שזו מגיפה דומה לזו שאנחנו עוברים היום.

הדבקה הוא סרט על אסון ביו-רפואי אבל הוא לא מגיע לתחום המדע הבדיוני. למעשה, הסרט עוסק ביותר מאשר מגיפה, אלא הרבה יותר על איך משבר כזה משפיע על החברה בבית.
וירוס הקורונה הוא וירוס מסוכן, זה נכון, אבל הוא מבוסס יותר על האנטרופיה של החברה שלנו. ליתר דיוק, על מצב אי-סדר או התפלגות מקרית של היסודות בעולם בו אנו חיים. וזה בדיוק מה שהדבקה מראה לנו.
החלק המעניין עוד יותר הוא שבמצב הנוכחי, הסרט הוא יותר מתסריט אפשרי, אבל הוא אמיתי מתמיד. זה מספר את סיפורם של אנשים שעוברים מגיפה, אבל זה לא נועד להרגיע את החרדה שלך. עם זאת, מצד שני, זה מראה לך שהאור בקצה המנהרה קיים.
ההדבקה דומה באופן מפתיע למצב הנוכחי.

הסרט כל כך דומה למצב הנוכחי שמרכיב משם הגיע לעיתונות רק לאחרונה, לאחר תקופה כה ארוכה. לכל מחלה זיהומית יש קצב רבייה, הנקרא R. זהו מספר האנשים הנושאים את הנגיף שידביקו אדם אחר. כאשר הערך שלו הוא 1.0, זה אומר שאדם רגיל מדביק אדם אחר.
עם זאת, גם בקולנוע, הנגיף אינו בהכרח הבעיה הגדולה ביותר, אלא הבעיות שהוא גורם בחברה. אפילו ב סרט הדבקה, פקיד אומר שלמעשה, “אנשים ייכנסו לפאניקה והנגיף יהיה הדאגה הקטנה ביותר שלנו”.
כעת, כאשר אנו בעיצומה של מגיפה, אנו זקוקים לאמצעים להסיט את תשומת הלב מהמשבר שאנו מתמודדים איתו כעת, ברחבי העולם. כל כך הרבה פונים לסרטים בשביל זה, במיוחד חלקם על מגיפות. הדבקה הוא אחד מהם והפך לאחד הסרטים הנצפים ביותר לאחרונה.

Exit mobile version