סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

רשימת שינדלר (1993) Schindler’s List

רשימת שינדלר היא יצירת מופת שזוכתה ב-7 פרסי אוסקר על השואה של היהודים במלחמת העולם השניה. הסרט מספר את סיפורו האמיתי של חבר המפלגה הנאצית אוסקר שינדלר, רודף נשים ורווח, אך מצליח להציל את חייהם של יותר מ-1,100 יהודים במהלך השואה. הסרט הוא עדות רגשית לזוועות המלחמה ולשינוי של דמויות אנושיות בזמן מלחמה. מלחמה היא הפטיפון שסביבו מתנהלים האקשן והתככים של הסרט, המייצגים דרך להצלה עבור אחדים וגינוי עבור אחרים.

רשימת שינדלר, שצולמה כמעט כולו בשחור-לבן, נראית כמו סרט תיעודי על שואת היהודים המנציח את מיליוני ההרוגים בשם העליונות הגזעית, אך גם נותן תקווה שניתן להציל את העולם. הסרט הוא ריאליסטי, בימוי מקצועי על ידי במאי, סטיבן ספילברג, שמוכן לא להסתיר את האמת לא משנה כמה היא אכזרית ולהטביע בזיכרון הקולקטיבי רצח עם קולקטיבי שאסור לשכוח כדי שמעשים כאלה לא יקרו שוב.

רשימת שינדלר לצפייה ישירה, הסרט המלא הוסר מיוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט רשימת שינדלר

זה סרט מרשים ומרגש ביותר, אולי הטוב ביותר שעשה ספילברג אי פעם! אני חושבת שהסצנה הזו לוכדת את הטוב ביותר של הסרט ואני חושב שכולם צריכים לראות אותו, לפחות בגלל הטראומה והסבל של כל היהודים של אז! אפשר לומר שהסרט מזעזע אבל הוא מציאותי להפליא. רשימת שינדלר הוא סיפורו של אדם שכבודו הוא הרבה מעל מקורותיו, ואשר בעידן של שנאה ואימה, מלמד שיעור בסובלנות ואנושיות לסובבים אותו, ומציל למעלה מ-1100 יהודים.
בהגיעו לקרקוב ב-1939 מתוך כוונה להרוויח הון, התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר קונה מפעל למוצרי אמייל, בו הוא מעסיק מספר רב של יהודים ובכך מציל אותם מגירוש למחנות ההשמדה. כשהמלחמה מתקרבת לסיומה, הוא נאלץ “לקנות” את יהודים ממפקדי מחנה פלשוב, והם נמלטים מהטרנספורט למחנה המוות אושוויץ.

חוסר הצבע בסרט נותן נצחיות לאירועים בסרט, רושם אותם באופן סופי בהיסטוריה שאסור לשכוח. לפי סטיבן ספילברג, צבע פירושו חיים, בעוד שהשואה סימנה תקופה של חושך בהיסטוריה האנושית שניתן היה לתאר רק בשחור-לבן. הופעתה בשלב מסוים של ילדה קטנה במעיל אדום, כתם בצבע אחד בסרט אפל, מסמלת את העובדה שאנשים רבים שמו לב לעוול שעשו הנאצים, אך לא עשו דבר כדי לעצור אותה, והעדיפו להתעלם ממנה. סיקוונסים רבים מרשימים בריאליזם קשה כמו חיסול גטו קרקוב או מקלחת של יהודים על הרכבת שנשלחה בטעות לאושוויץ. הרצף שבו שינדלר נפרד מהיהודים שהציל מרגש, מתוך כוונה לגרום לנו להבין שאפשר לעשות הרבה יותר כדי להציל את אותם אנשים אם העולם יעמוד בסולידריות נגד פשע ושנאה.
רשימת שינדלר נמצא בראש סרטי המלחמה המובילים בכל הזמנים. לפי דעתי בסרט הזה מדובר על מלחמה כפי שראינו בסרטי מלמה אחרים, אבל המלחמה הייתה המסך שמתחתיו התרחשו הזוועות האלה, הפשעים הנתעבים האלה, הם לא התרחשו בתעלות, תחת טנקי המסלולים או בין פרדות. זכרו, מלחמה היא רק עילה! אני נשארת בדעה שהפשעים הנתעבים האלה לא בוצעו באזור הסכסוך, אלא באמתלה של הסכסוך.

רשימת שינדלר זה סרט שמייצג את שיא הקריירה של שפילברג…לא משנה כמה סרטים אחרים הוא מביים!!!הסרט האהוב עליי בקטגוריה זו ושל מאות רבות של אלפי צופים. סרט שעליו אתה אף פעם לא מסיים להגיד הכל!!! אישית, זה נשאר הסרט היחיד שבסופו ליאם ניסן גורם לי לבכות … המונולוג בסוף נעשה בשליטה שאין שני לו…
אוסקר שינדלר: “יכולתי להוציא יותר… יכולתי להציל יותר… אני לא יודע. אם רק… הייתי יכול להציל יותר…
מלבד האקשן שניתן בסרט שהוא יוצא דופן, יש לציין את ההופעה של ליאם ניסן ששיחק את תפקידו היטב. הסיפור הוא המציאות של מה שקרה במלחמת העולם השנייה בה לא כל האנשים היו רשעים, היו גם אנשים טובים שרצו לעזור אחד לשני כמו שינדלר.
סרט רוצה להראות את פרוץ מלחמת העולם השנייה מתחילתה ועד סופה, מהמצב הקצת יציב ועד סופו .התוהו ובוהו שבעקבותיה. אנשים ירו ללא סיבה או נאלצו לעבוד עד תשישות, ואם עשו טעות כלשהי הם נהרגו.

ללא ספק סרט של 5 כוכבים כי אין אפשרות להעניק יותר

 

 

Exit mobile version