סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הדוכס (2020) The Duke

הדוכס מספר את סיפורו של נהג נהג מונית לשעבר מניוקאסל על טיין, אנגליה, שהואשם בביצוע אחת הגניבות המפורסמות בהיסטוריה הבריטית, מעשי השוד הידועים לשמצה. הגנב, קמפטון בונטון, הואשם בגניבת דיוקן של הדוכס מוולינגטון, חתום על ידי הצייר הספרדי הגדול פרנסיסקו גויה מהגלריה הלאומית בהתחלת שנות ה-60.

התמונה נמצאה ארבע שנים לאחר מכן כאשר קמפטון שלח סדרה של פתקים אנונימים לרשויות ולעיתון הדיילי מירור. בסופו של דבר שלח הוא מכתב אנונימי לעיתון עם הפרטים של תא מטען בתחנת רכבת ניו סטריט בברמינגהם, שם נמצא הדיוקן. קמפטון הפך לסלבריטי כאשר נשפט בבית המשפט של אולד ביילי.

הדוכס לצפייה ישירה, הסרט המלא לא נמצא ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של לילך לסרט הדוכס

האמת שקשה להחליט על סרט הדוכס מדובר על קומדיה, דרמה או אפילו סרט פשע אבל זה סרט שכדאי לצפות בו. במאי רוג’ר מישל נסע לוונציה להקרנת הבכורה העולמית ואמר ש”הסיפור האנגלי האקסצנטרי מאוד” עדיין משתולל אחרי 70 שנה, כשבנטון מוצג כדמות בסגנון רובין הוד.
באנטון, שמתואר בסרט כ”אידיאליסט” אך גם מוצג כאזרח בעל עקרונות ודעת חברתית, העיד באולד ביילי, כשהוא מרכיב משקפי מסגרת בקליט סטנדרטיים של NHS (British National Health Service). . הוצע כי הפשע הונע על ידי מסע ההכנסה הנמוך של בונטון נגד מס השידורים של ה-BBC – שהוא ראה בו “מס” – כאשר הממשלה הוציאה זה עתה 140,000 ליש”ט כדי לקנות תמונה שצוירה ע”י גויה. תשובותיו הרוחניות לעורך דינו של התובע היו גורמות לחברי המושבעים להחניק את צחוקם, ובהקרנה של ונציה, הצגתו של השחקן שמגלם את הגנב, ברודבנט הצחיקה אותם, למרות מחסום השפה…
ברודבנט אמר שבנטון היה אדם מורכב. “הוא ממש חסר אחריות בכל מה שקשור לחיי משפחה, אבל יש לו את הצד האכפתי הזה והוא מאוד אדיב ורוצה לעזור למובטלים שאין להם כוח”, אמר.

החזרת הציור חסר המסגרת הובילה בסופו של דבר להודאתו של בנטון, למרות שהוא זוכה מגניבת דיוקנו ונכלא לשלושה חודשים על עבירת גניבת מסגרת תמונה. הסיפור קיבל תפנית נוספת ב-2012, אז הוגש תיק חסוי לארכיון הלאומי, שזיהה את “הגנב” בדמותו של בנו של בונטון, ג’ון, בן 20. הוא העיד ב-1969, וסיפר למשטרה שביצע את הגניבה כדי למשוך את תשומת הלב לקמפיין של אביו נגד חובת הגמלאים לשלם את מס השידורים.
בזמן השוד, לורד רובינס, יו”ר מועצת הגלריה הלאומית, תיאר את הגנב כאדם ללא פחד כנראה משתייך לקומנדו או משהו כזה, בעוד הרשויות חששו שהדיוקן – שווה כמעט 3 מיליון פאונד. הכסף של היום – הוא נגנב לפי הזמנה ואבד לנצח.
גבורתו של בונטון הוזכרה בד”ר נו כאשר ג’יימס בונד, משחק את שון קונרי, נכנס למאורה של היריבה שלו, מבחין בדיוקן של הדוכס.
אני בטוחה שמגיע לסרט הדוכס ארבע כוכבים.

 

Exit mobile version