סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

גמביט המלכה (2020) The Queen’s Gambit

הסדרה גמביט המלכה שמשודרת בנטפליקס היא סיפור על בגרות ומתאר את המחיר האמיתי שגאון צריך לשלם. בת’ הרמון ננטשה והופקדה בבית יתומים בקנטקי בסוף שנות ה-50. היא מגלה את כישרון השחמט המדהים שלה, אבל גם מפתחת אצלה התמכרות לתרופות הרגעה שמספקת המדינה כסם הרגעה לילדים.

רדופה על ידי השדים שלה ותחת השפעת קוקטייל של סמים ואובססיות, בת’ הופכת למנודה מבריקה עם כישרון מרשים, נחושה לשבור את הגבולות המקובלים שנכפו על עולם תחרויות השחמט הנשלט על ידי גברים.

גמביט המלכה סדרה לצפייה ישירה, לצערנו לא ניתן למצאו פרקים מלאים ביוטיוב

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של אלונה לסדרה גמביט המלכה

גמביט המלכה היא סדרה שעובדה מהרומן באותו השם של וולטר טוויס על עלייתו של שחמטאית מבריקה מילדות בבית היתומים בו היא לומדה שחמט מהאיש הטוב לכל דבר עד… אבל בואו לא נצפה מראש. אמנם קצת מלמלנו נגד כמה בחירות קצביות, אבל המשרד כבש אותנו לגמרי לפני הפרקים האחרונים, ששמו הכל על לוח השחמט.
האקשן עשוי להתרחש בשנות ה-50 וה-60, אבל מעט סדרות עדכניות יותר מהפרויקט החדש הזה של סקוט פרנק (מועמדויות לאוסקר לתסריטים Out of Sight ו-Logan) ואלן סקוט. באור הזרקורים נמצאת אליזבת הרמון (אניה טיילור-ג’וי), שחמטאית מתבגרת, שכנגד כל הסיכויים, מתמודדת בסופו של דבר מול הפרוטיפנדדה של השחמט העולמי. אם פספסתם צפייה בסדרה שבה הגיבורה מנצחת בגלל המוח שלה, ובכן, זהו.
הכל התחיל בשנות החמישים, כאשר אליזבת התייתמה לאחר מות אמה בתאונת דרכים. בהגיעה לבית היתומים, אליזבת נתקלת באיש הטוב של המוסד (ביל קאמפ) משחק שח לבדו במרתף. ההתמדה של הילד לבקש לגלות את רזי המשחק משפרת את מר שיבל השתקן, ועד מהרה יגלה שיש מולו יריב אמין. כאן נכנסת לתמונה המשיכה ל”גלולות” של הגיבורה, שאוהבת יותר מדי את כדורי ההרגעה שבאמצעותם הנהלת בית היתומים “מתמתנת” את האנרגיה העולה על גדותיה של היתומים על בסיס יומי.

כמובן שקל לתייג את המיני-סדרה כסיפורת פמיניסטית, אולי בגלל שבשחמט לרוב אתה מנצח או מפסיד (ואליזבת בדרך כלל מנצחת). הגיבורה היא דווקא סמל, ישות בעולם אולטרה-מוחי, אבל בכלל לא קשה לדמיין אותה שולחת אותה לעולם האמיתי, שבו נשים עדיין נאבקות להשיג את אותן עבודות כמו גברים. או אותן משכורות כמו גברים…
המיני-סדרה עוסקת באמת במצוינות ובעובדה שלעולם לא נתפלא שהיא מגיעה מאישה, בין אם זה שחמט או בניית רקטות חלל. העובדה שהפעולה מתרחשת לפני יותר מחצי מאה פותחת הזדמנויות רבות להראות כיצד לחץ חברתי גורם לרוב לנשים להקריב את קידום הקריירה שלהן כדי להפוך לאמהות או לנשים מסורות יותר, עם השלכות לעיתים דרמטיות.
אבל אולי הפרט המושך ביותר לגבי גמביט המלכה הוא המסר החוזר שכולנו תוצאה של ההשפעות החיוביות של הסובבים אותנו, לא משנה כמה קטן ולא משנה כמה נדיר. דקה שניתנה למישהו, עצה בונה, יד מסייעת בזמן של קיפאון יכולה להיות מכרעת בטווח הארוך. המשרד אולי נראה כמו אודה לאינדיבידואליזם, אבל יש לו מסר עמוק יותר, עם פניות ישירות היום: להיות חלק מהפתרון ולא מהבעיה.
אולי אתה צריך לראות סרט שחמט כדי לראות את קווי הדמיון בין משחק המילניום הזה לקולנוע. גיבורים ואדג’ובנטים, גיבורים חיוביים וגיבורים שליליים, לכולנו יש אותם על הלוח. אין ספק שיש משחקי שחמט שנראים לאדם חכם יותר מרתקים ודרמטיים מכל יצירת מופת קולנועית, והגמביט של המלכה מראה זאת בשפע, בוחן את הקונפליקט הפנימי, את המאמץ הקיצוני להיות טוב יותר מהיריב בכל מהלך תשעה.

מעבר לעובדה שהמיני-סדרה היא מכתב אהבה אמיתי לשחמט, היא באמת יכולה לעורר את עניין הקטנטנים (ולא רק) במשחק. אם יש לכם נער במשפחה עם יותר מדי זמן פנוי בזמן מגיפה, שחקו את הגמביט של המלכה ומי יודע מה יקרה. מה שאנחנו יכולים לומר בוודאות זה שנשחק מחר!
מעריצה קבועה של בובי פישר, במשחק גביע העולם 1972 ברייקיאוויק בין פישר לספאסקי, ויכולתי לומר שהסדרה הזו “שלחה טלפורטציה” ובמצב זה של התרגשות, מתח וסולידריות, חיו אז במלואם. לגבי שתי (שלוש) בת’, קטנה/גדולה, אפשר לומר שיש מיליונים כאלה, הגורמים לרעידות אדמה רגשיות אמיתיות בעולם של מעריצי הסדרה.
מרשים וכל ה”אביזרים” הבימויים, הפרשניים, הפסיכולוגיים (התצוגה המקדימה של הגפרורים, המוקרנת על התקרה, התפאורה והשירותים הספציפיים לאותן שנים, האווירה בזמן המשחקים ומחוצה להם…) נועדו לשנות נושא לרומן נשכח מבעד למגירות המאובקות של שנות השמונים, שאיש לא היה שומע עליה ברב מכר ובהפקה מכובדת של האלף השלישי.
לפי דעתי גמביט המלכה סדרה מעולה של 5 כוכבים

מאחורי הקלעים של הסרט גמביט המלכה

Exit mobile version