סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

אבא שלך מלך (2009) World’s Greatest Dad

רובין וויליאמס מכוכב בסרט קומדיה דרמתית אבא שלך מלך או יותר נכון התפקיד לאנס קלייטון שחולם להיות סופר עשיר ומפורסם, אך עד אז התמסר למקצועו כמורה לספרות בבית ספר תיכון בסיאטל. גרוש, הוא מגדל את הילד שלו, נער מרדן ועוין, נלהב מהעולם הווירטואלי ומשחקי המחשב.

מותו הפתאומי של הבן גורם לאבא לאנס לכתוב מכתב פרידה מרגש בשם בנו. ללא הסכמת המורה, המכתב מתפרסם בעיתון התיכון. התגובה החיובית של הסובבים אותו הובילה את לאנס לכתוב יומן חתום על שם בנו המנוח, ומצא כעת דרך להתפרסם. אבא הגדול בעולם היא קומדיה שחורה, שתראה לנו שרוב הזמן הדברים שאנחנו באמת רוצים הם לא בהכרח אלה שיעשו אותנו מאושרים.

אבא שלך מלך לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא עם תרגום לעברית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 2 Average: 5]

הביקורת של עדן על הסרט אבא שלך מלך

 

מההתחלה אגיד שאני לא ממליץ על הסרט הזה. כמובן שזו דעה אישית, אבל אנסה להתווכח גם איתה. הסרט מתחיל טוב. יש לו את הדבר המיוחד שקשה להגדיר. רובין וויליאמס התעמת עם סוג זה של התנהגות מרדנית, מתריסה ואפילו חסרת רגישות, והבטיחה לכידה מיידית של תשומת הלב של כל צופה. אחרי ההקדמה הטובה הזו, מספיק ארוכה להקדמה אבל טובה כמו דיאלוגים ושטף, עוקב אחר הסצנה ההיא של חומרה איומה. העובדה ששום דבר לא מכריז על המכה הזו, אולי רק הרגעים הספורים רגע לפני שהטרגדיה נחשפת בפנינו, היא שוב יתרון גדול של הסרט. אפילו סצינת הטרגדיה עצמה, זו שמנסה להציג את מימד הדרמה שאנו עדים לה …אותם רגעים טבעו בדממה (הכל שקט, הצליל מנותק ולא נעשה שימוש ברקע קולי), … הכל זה מחושב היטב. אבל מכאן ואילך, הסרט מתחיל לרדת ווויליאמס המום בהדרגה מחשיבות האירועים. או ליתר דיוק, הסרט יורד באיכותו וויליאמס נכנס לאותה תבנית ידועה. הוא הדמות הזאת מהקומדיות של יום ראשון, שמחקה כאב עמוק, אבל עם הבעת פנים ומחווה לגמרי לא מתאימה לרגע.

הסרט נועד להיות סאטירה, אולי אפילו קומדיה שחורה, אבל המסר שאתה כל הזמן אומר לנו מילה במילה הוא חסר חשיבות. נראה שהוא נחתך מאותם כרטיסי ברכה מעט מטופשים שמוצגים לנו בהתחלה, כרטיסי ברכה שהם למעשה ההצלחה היחידה של אותו סופר כושל, שכל המו”לים דוחים. ש”הדבר הכי גרוע בחיים זה לא להגיע לבד אלא להיות מוקף באנשים שגורמים לך להרגיש לבד” נשמע כמו מוטו זול שנלקח מעמוד באינספור הדפים עם ציטוטים כאלה ברשתות החברתיות. כשהדרמה כל כך גדולה סביבך, רעיונות “עמוקים” כאלה לא מובילים לשום דבר מלבד טריוויאליזציה של הרגע.
בסופו של דבר, סצנות העשרה האלה עם … כבר סבא וויליאמס … מביכות אפילו יותר מהמוטו המסכם של הסרט. “דרמה” מסתיימת למעשה בשחרור מוחלט של הגיבור. גם האיש קיבל בעיה מהראש, ברור שהוא שמח! לֹא?
בסרט אבא שלך מלך נבחרו היטב כל הדמויות, כולל: רובין וויליאם מבריק בתפקיד אב רגיל, לא ממומש מבחינה מקצועית ואישית, שאוהב את בנו ומנסה להיות “האבא הכי טוב בעולם” ושאף על פי שהוא עושה דבר טוב לכאורה שקר, עדיין בחר … חופש… והמבצע של הילד (קייל) שמפעיל את כל הסיפור, דריל סבארה, ממלא את תפקידו (אם כי הקצר) ללא דופי: הוא אידיוט גדול, עצבני, בלתי מובן ובלתי מובן, וולגרי בגישה ובאוצר המילים, והפנים שלו תמונה קטנה… היא מונומנטלית.

הסרט הוא דרמה אמיתית, שבה הרגעים החשובים מסומנים היטב בשירים שנבחרו היטב, שמהם לא המתבגרים ולא הוריהם ילמדו שום דבר מרהיב, יישארו זה מול זה, אבל שני המחנות יכולים לעשות הפסקת אש לפחות במהלך פתיחת הסרט.
אבא שלך מלך שווה הצפייה. מצליח לתפוס היטב חלק מהבעיות שיש לבני נוער עם הוריהם. הופעות נאות של השחקנים, אבל לא חשבתי שמישהו בלט מלבד רובין ווילימס, שהיה נהדר, כרגיל. רגעי הקומדיה מתחלפים בקומדיה שחורה ובדרמה. מוזר או לא, נוצרה הקבלה במוחי בין הסרט הזה ל”הציד”, הסרט הדני המעולה. בשני הסרטים השקר מובא לדרגת אמנות, אבל מה שהכי מרשים הוא הטמטום של אנשים שמתבדים.
ספוילר. כקלישאה, בשלב מסוים, למאסטר יש הערה כמו ”התאבדות היא לא אופציה. אם אתה צריך עזרה, חפש אותו ”, שלמרבה הצער לא התאים לחייו האישיים. קשה להאמין שאדם כזה לא מצא אפילו הקלה קטנה, כדי לגרום לו להיפטר מהמחשבה על התאבדות.
אני ממליץ לצפות בסרט כי הוא טוב ומלד את הצופה דברים חשובים מחיים!
אני נותן לסרט 9 לייקים מתוך 10 אפשריים.

Exit mobile version