סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

רבי יעקב (1973) The Mad Adventures of Rabbi Jacob

סרט צרפתי מצחיק עם השחקן האגדי לואי דה פינס ששיחק בהרבה סרטי קומדיה במהלך הקריירה שלו. הסרט “רבי יעקב” בכיכובו של לואי דה פינס יצא לאקרנים בשנת 1973. עלילת הסרט עוסקת בצרפתי גזען ולא חכם במיוחד שמתחפש לרב כדי לחדור לקהילה היהודית שבפריז.

מכאן הסרט מציג המון סיטואציות קומיות קשורות להתנהלות רבי יעקב, מוחמד לארבי סלימאן, ויקטור פיבר וביתו אנטואנט פיבר.

שם הסרט בצרפתית: Les aventures de Rabbi Jacob
רבי יעקב לצפייה ישירה – הסרט המלא הוסר מיוטיוב.

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 4 Average: 4.8]

הביקורת של אדוארד לסרט רבי יעקב

בתור מעריץ של לואי דה פונס אני יכול לומר שהקומדיה הזו מדורגת בקלות בטופ. שמחתי למצוא באתר את הסרט שמאוד אהבתי בזמנו ולראות אותו מחדש.
ויקטור פיברט (לואי דה פונס) הוא איש עסקים עשיר, קנאי, שנאת זרים וגזען, שעסוק בחתונה של בתו (בגילומו של הזמר מיו-מיו). בדרך מכוניתו (הנושאת סירה על מכסה המנוע) החליקה והתהפכה בנהר, הפוכה, כעת הסירה הנושאת את המכונית. עצבני ביותר, פיוורט מתווכח עם הנהג שלו, שלמה (יהודי) שמסרב לעזור לו בגלל כניסת השבת. מחפש עזרה, פיברט מגיע למפעל מסטיקים. אולם כאן הוא מוצא צוות של שירותים חשאיים ממדינה ערבית בראשות קולונל טריפלה, שזה עתה עצר את המתנגד העיקרי למשטר, המנהיג המהפכני מוחמד לארבי סלימאן (קלוד ז’ירו). בעל כורחו עוזר פיברט לשחרר את המהפכן מידיהם של המענים, אך במהלך העימותים נהרגים שניים מהערבים. לאחר שנמצאו על ידי המשטרה, הגופות מואשמות על פיברט, שהופך ל”פושע הראשי של צרפת”.

נרדף על ידי השירותים החשאיים הערביים, על ידי כל המשטרה הצרפתית, אבל גם על ידי אשתו, שחושבת שהיא ננטשה, לצמיתות בלחץ, פיברט וסלימאן מתחפשים ליהודים חרדים ומגיעים לקריטר היהודי, שם כל הקהילה חיכתה לרבי יעקב ולשולייתו. סצנות המרדף, הבלבול בין ג’ייקוב האמיתי לזה המחופש (פיברט-לואיז דה פונס) הופכים את הסרט למענג. הסרט מסתיים עם סוף טוב. המהפכה הערבית מנצחת וסלימאן הופך לראש המדינה, בתו של פיוורט מתאהבת בערבי ובורחת איתו, עוזבת את בעלה המשעמם, פיוורט מוותר על דעותיו הגזעניות והאנטישמיות ויחד עם אשתו, הרב יעקב ושלו. הנהג סולומון יוצא ליהודי השכונה כדי להשתתף בחגיגת התבגרות דוד. הסרט נחשב ליצירת מופת של הקומדיה הצרפתית ולאחד הסרטים הטובים ביותר בקולנוע העולמי, הדן בבעיית הרב-תרבותיות האתנית בחברה העכשווית. ריקוד העם היידיש מאת לואיז דה פונס הוא מבריק לחלוטין. כיום מתקיימות תחרויות אמיתיות בין צוותי ריקוד המבצעים את “ריקוד רבי יעקב”.

הסרט רבי יעקב משלב רגעי פנטומימה טיפוסיים של לואי דה פונה עם הומור יהודי אמיתי בתסריט חכם המעורר במפורש את החטיפה ב-1965 ברחוב פריז המרכזי של המנהיג הפוליטי המרוקאי מהדי בן נרקה. האקשן המרהיב ממשיך בסיקוונס הומוריסטי הנפרש ברובע היהודי העתיק של פריז, הזדמנות לצילום תקריב של לחיצת יד נמרצת בין סלימאן הערבי ליהודי סלומון, נציגי שני עמים שכנים, בעלי מוצא משותף, אשר היו אויבים במשך זמן רב.
הסרט שוחרר במקרה בתקופה פוליטית היסטורית סוערת (בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים), והוא תחינה נמרצת לסובלנות אתנית ודתית ולהתקרבות בין עמים. ההומור האינטליגנטי והטוב מאוד תורם להפצה קלה יותר של המסר הפציפיסטי, ולואי דה פונס מוכיח שוב את כיתתו כשחקן גדול, כמו ברצף האופורי של הריקוד החסידי, דוגמה לכישרונו ומסירותו של הגדול. קומיקאי צרפתי.

Exit mobile version