סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

בית הסיוטים (2021) The Night House

בית הסיוטים עוקב אחר סיפורה של אלמנה, בת’, שנראה שרדופה בנוכחות על טבעית, מה שמוביל אותה לחקור את חיי בעלה שנפטר לאחרונה. היא מנסה להתמודד עם הבעיות ולהבין מה גורם לסיוטים שלה. האם האישה תגלה סודות אפלים של בעלה?

בית הסיוטים לצפייה ישירה, הסרט המלא לא הופיע ביוטיוב עדיין

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של יונתן לסרט בית הסיוטים

שנת 2021 מגיעה עם גל חזק של סרטים מפחדים. מהכותרת “בית הסיוטים”, אנו מצפים לסיפור אימה קלאסי, ואז, ככל שהיום מתקדם עם הלילה, נקבל הפתעה של ניאו אימה, שנעשתה במיומנות וטעם טוב.
רבקה הול מציגה את פניה הבלתי נשכחות במצב של הלם, בתפקיד אלמנה שמגלה שבעלה המנוח ניהל חיים כפולים. כשבת’ חיה את חיי שלה כמורה, חברה או שכנה, רבקה מעבירה את דמותה האבלה דרך קרוסלה רגשית, מגיבה לאימה בצחוק, לא בוכה. כבר כשהיא מנהלת מערכת יחסים מיוחדת עם המוות, בת’ לא נבהלת בקלות מרוחו של בעלה האובדני שרודף אותה בלילה, כי היא מתגעגעת אליו יותר מדי וכי הוא השאיר אותה עם יותר מדי שאלות בבית האגם היפה שלהם, שהוא עצמו בנה.

במקום זאת, בת’ מדברת עם אוון (אוון ג’וניגקייט), וקוראת לו לחזור לחייה. ואיתו, סודותיו הנוראים.
“אתה אף פעם לא צריך לרדוף אותי,” אני שומע מהאולם. “במקום להגיד תודה שנפטרת מהפראייר”, מציע צופה אחר לידי. הקסם של סרט אימה שנראה בקולנוע הוא שהוא מזמין אותך להשתתף בכתיבת הסיפור כך שפופקורן יכול להיכנס טוב יותר ולעכל את הפחד טוב יותר.
אבל התסריטאים בן קולינס ולוק פיוטרובסקי מקפידים להפתיע אותי ואת כל שכני. והבמאי דיוויד ברוקנר, משרת אותנו בכמה המצאות ויזואליות ייחודיות. לדוגמה, רוח הרפאים של הבעל, המתגלה כנוכחות על טבעית מסוכנת בהרבה מכפי שציפינו, נראית לא כבובאו שקוף או כגלגול אקסצנטרי המורכב מדחייה, אלא כמתאר משוחזר מהתרחיש, מתוך הסידור הפשוט של האובייקטים סביבה, כפי שבת ‘רואה אותם מהזווית אליה היא מביטה באימה.

באופן כללי, הציפיות ממומנות היטב וגורמות למוזר הרבה יותר מטריד מאשר לשעבד פחדים פשוטים. יש בסרט גם “מדרגות קפיצה”, אך למרבה המזל, מקור הפחד שלנו אינו מבוסס עליהן. סירה לאור הגלים (בה אנו יודעים שמישהו ירה בראשו בראש) יכולה להיות מפחידה הרבה יותר מאשר פעולת ההתאבדות עצמה.
במילים אחרות, בסרט אימה הוא לרוב יעיל יותר להסתיר מאשר להראות. נכון שב”בית הלילה “היה מקום לאיזון עדין בין השניים, אבל רבקה הול מצליחה לפצות, איכשהו, באמצעות המשחק הדינאמי והמשכנע שלה.
רק 3 כוכבים מתוך 5 כי עוד ראיתי סרטים טובים יותר.

Exit mobile version