סרטים צפייה ישירה בחינם – Movies4u

הפיר (2019) The Platform

סרט אימת, הפיר הוא בעצם ביקורת חברתית שמספר את סיפורם של כמה אנשים שגרים באותו בלוק. כאן, מי שמזלו לגור בקומות העליונות אוכלים בלי בעיה, בעוד ששאר האנשים, במיוחד אלה בקומות הנמוכות ביותר, רעבים כל הזמן. המערכת היחידה שדרכה הם מקבלים אוכל היא “הפלטפורמה”. הוא מלא באוכל, אך כשהוא יורד מקומה לקומה, האוכל הופך לפסולת. עד שלא נותר דבר …

זה הסרט המושלם לראות בזמן קורנה, מכיוון שהוא מראה לנו את המגבלות האנושיות שלנו, לטוב ולרע. משל לטבע האדם וכיצד אנו משתנים במשבר.
הפיר הוא מותחן פסיכולוגי ודיסטופי מלא בסצינות אלימות וגרוטסקיות, עם הרבה סדיזם, אך גם עם עדויות לאלטרואיזם אנושי, מותחן פסיכולוגי ודיסטופי.

הסרט מוכר גם בשם: El hoyo
הפיר לצפייה ישירה, הסרט המלא ללא תרגום לעברית

מצאת שגיאה? דווחו בתגובה בתחתית העמוד!


דרגו את הסרט
[Total: 1 Average: 5]

הביקורת של עדן

לא הייתי רואה את הסרט הזה אם לא הייתי רואה ביקורת באתר אינטרנט אמריקאי שבדרך כלל מותחים ביקורת על הסרטים שנמצאים באור הזרקורים, אפילו מבוטלים, רובם בצדק. בסוף השעה וחצי בהן הייתי צפיתי בסרט והתעצבנתי, נאלצתי להסכים שהסרט גרום לך לחשוב, להזיז את המצפון שלך עד שלא יהיה מאוחר מדי. אנחנו לא יודעים היטב שזה לא יהיה המקרה. האנושות, שהיא אנושית לרוב, מעדיפה לפנות בעליצות לאסון מאשר לחנך את עצמה, לחשוב, להיות ביקורתית על כל דבר לא מקובל והגיוני.
מעטים מדי הם אלה שחושבים על המחר, אלה שבוחרים לחיות בצניעות ובאינטליגנציה, אלה שלא מקפידים על העיקרון הרצחני. ראינו גם במהלך קורונה כיצד הקהל הגיב ואיך המנהיגים עברו מפינה לפינה, כך שאין צורך באשליות. ובכל זאת תמיד יש צורך בתקווה ולכן המסר הסופי נפלא. ובכל זאת יש אהבה, ובכל זאת יש קללה.
אני חושב שישנן שתי דרכים להגיע לעריסה הלא רצויה:
1. על פי בקשה, לקבל משהו בתמורה (הכרה חברתית, תפקיד וכו ‘)
2. להפרת עשרת הדיברות (לא להרוג וכו ‘)
החוקיות של התחום ה”נמוך “איננה גמישה ביותר, כל סטייה נענשת על ידי מוות (כפור או פחמן). אתה תמיד יכול לוותר על החוזה, בתנאי שתוותר על החיים (מעניין – למהר מגובה – כמו לוציפר). ראוי לציין שאף אחד במהלך הסרט לא מגיע לסוף התשובה וכך יוצא מברכיו, ולכן נכתב על החלק הקדמי של התופת.

עם זאת, החסד האלוהי יורד ללא הפסקה מיום ליום לעומק הגיהינום, עם כל הסחורות והטובים שהדיירים מדמיינים ומבוקשים, אך אלה מונעים על ידי חסרונותיהם הדוחים אינם יכולים להפיק תועלת מנוכחותו, כשהם מלאים בשנאה, חמדנות , הרצון לטמא ולהטמא את כל מה שאני נוגע בו (הם אמנם תושבי הגיהנום). ראוי לציון עד כמה אלוהים וההיררכיות המלאכיות (העולמות שלמעלה, הטבח שדואג לספק כל העת אוכל איכותי ביותר עבור יצוריו) שולחים רק את הטוב ביותר, פתית אחת במזון גורמת להרבה מאוד. אלוהים לא עושה צחוק מילדיו וממלא את הבטחותיו עד הסוף. רק פגמים ופגמים של לב קשוח בגיהנום גורמים לכל החסד הזה להישדד וללכלך.
עכשיו מה הדרך לצאת מהכאוס הזה אליו נכנסנו רק דרך הטיפשות שלנו, חוסר האמונה וחטאינו?
פיתרון היפותטי יהיה לחכות, אבל ראינו שהגיהנום הוא סוטה וכי למעשה אף אחד לא ממלא את הקדנציה שלו, כולם בדרך זו או אחרת לפני שהם יכולים לצאת מהעגלה “נכון”, כי לעזאזל שקרן שולל, זה לא משחק נכון.
האפשרות השנייה היא שאלה שם יתארגנו ובכך יטעות את המערכת במקצת. זה מקביל לדיון במקרה של פעילים חברתיים, האשטגים, עצרות, אלה החותמים על עצומות ברשת כדי להילחם במערכת הזנות והמאפיה. הכינו מנות לאלה שלמטה ותקוו שהם יעשו את אותו הדבר. בקש מהם יפה להפוך ולהיות אנושיים. פעילים אלה אינם יכולים לאהוב גבר, אך הם יכולים לאהוב כלב, אך עדיין מדובר בצעד עצום לנפשם מול אלה שאוהבים סכין בלבד, או שטר או גלשן. רק תחת האיום הממשמש ובא של חרא, ולזמן קצר, שיטות “העידן החדש” הללו יכולות לתת תוצאות, פתרונות חלשים, לא חד משמעיים ואנמיים. פעילים אלה מאוד “חלשים כמלאך” ומעדיפים לשים את צווארם ​​על צווארם ​​במקום לפרוץ את שיטותיהם הבוטות.
מבלי לטעון שכיסיתי את כל ההיבטים האזוטריים והמיסטיים המלאים בסמלי הסרט, מיהרתי לכתוב את האמור לעיל כדי לעניין את הצופים לצפות בסרט ולהבין אותו.

הציון שלי 8 מתוך 10

Exit mobile version